Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Skontroluj układ kierowniczy
Autor Wiadomość
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
  Wysłany: 2020-12-30, 21:25   Skontroluj układ kierowniczy

W tym roku, podobnie jak i w zeszłym był kłopot przy wymianie kół na zimowe. Otóż letnie aluminiowe felgi (Ronal) nie chciały zejść zbyt łatwo i trzeba było się naszarpać. Nie wyglądało to zbyt ładnie, ale się udało.
Wulkanizator powiedział, że w masterze miał to samo, że renault tak ma. W innej wulkanizacji, rok wcześniej mówili mi, żeby przeszlifować felgi - ale gdzie i jak?

Po wyjeździe z wulkanizacji zapaliło mi się (kluczyk, kierownica i ESP) + napisiało 'skontroluj esc' i 'skontroluj układ kierowniczy'. Dokładnie to samo miałem rok temu.

Macie pomysł jak to rozwiązać, bo problem ze zdejmowaniem felg jest słaby, jakbym złapał gumę sam za nic nie zdejmę koła. A to, że po wizycie w wulkanizacji mam błędy też nie jest fajne. Poprzedni wulkanizator twierdził, że czujnik skretu sie rozkalibrowal od szarpania auta.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-12-30, 23:01   

Mało prawdopodobne, by czujnik się rozkalibrował od ściągania kół. Nie raz spotkałem się z przypadkiem, gdy trzeba było poważnie naparzać w koło, by zeszło. Najlepszy sposób to długa rura, silny chłop, i walić (po oponie, nie po feldze), od wewnątrz. Oczywiście, auto musi być na podnośniku płytowym, podparte w 4 miejscach. Tyle bhp. W praktyce nieraz na pojedynczym lewarku auto stoi, a i tak trzeba walić bo nie chce zejść.
Zwykle dotyczy to jednak niemieckiej myśli technologicznej, np. Opel (ale sprzed ery nakrętek, tzn do Vectry/astry III włącznie - te z nakrętkami już tak nie cierpią na tę przypadłość), Mercedes, BMW... Drobna dygresja - zwykle nie znaczy zawsze (np. Fiat Croma/Alfa 159 też są na bazie opla, i miewają te same problemy).
Puenta. Na drodze auto jest poddawane o wiele większym siłom, i jakoś się nie rozkalibrowują.
Niczego jednak nie wykluczam.
Druga rzecz. Przeszlifowanie - może pomóc. Co i gdzie? Piasty - miejsca w feldze, gdzie osadza się koło na piaście auta, ale również same piasty w aucie (po wielu latach eksploatacji są one mocno zardzewiałe, i koło nie osadza się na niej tak jak to było w fabryce, przy pierwszym montażu).

PS. Felgi Ronal są oryginalne? pod DD? Jeśli nie, to może mają za małą piastę (np 65,5 mm zamiast 66). Trzeba by pomierzyć suwmiarką. A jeśli mają dużą piastę i pierścienie centrujące, trzeba sprawdzić czy takowe są prawidłowo dobrane.
 
     
Jacenty85

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 15
Wysłany: 2021-01-03, 10:47   

Ja mam nieoryginalne felgi alutec o dziwo bardziej proste niż te oryginalne i patent prosty na idealne wręcz zdejmowanie felg. Wystarczyło raz dokładnie przeszlifować powierzchnię styku tarczy i felgi ale tak na błysk i pokryć to dokładnie dobrzą pastą ceramiczną. Nadmiar wyjdzie na boki więc styk jest dobry. Dokładnie usunąć nadmiar żeby nie dostało się w hamulec i raz do roku felgi schodzą same po odkręceniu ostatniej śrubki. Pozdrawiam
 
     
Dracid

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2021-01-04, 22:43   

A próbowałeś kierownicą zakręcić w lewo do oporu, potem w prawo do oporu? Sprawdź, czy wtedy błędy znikną. Taki ślepy strzał, od razu mówię, ale np. po odłączeniu akumulatora trzeba tak zrobić, by błędy zniknęły.
 
     
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2021-02-11, 14:51   

Mam tak samo. Również błędy potrafi wywalić po szybkim najezdzie na próg zwalniający. Pomaga obracanie kierą od oporu do oporu lub odpięcie aku. Czujnik skrętu wariuje.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
http://www.auris.pl/oferta-auris-3.html
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11