To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dilerzy, Serwisy, Sklepy - Przeglądy Dustera - Dyskusja

Irmistrz - 2020-10-12, 20:13

Mam pytane o koszt drugiego przeglądu gwarancyjnego. w Jaspolu w mieście Łódź za wymianę oleju z filtrem oczywiście + filtr kabinowy życzą sobie grubo ponad 900 zł :shock .
Pytanie nr 2 .Z salonu wyjechałem na kołach 17'' cali , a koło zapasowe za które dopłaciłem mam 16'' cali czy tak ma być :?:
Pytanie nr 3. Układ wydechowy już po roku miał oznaki sporej korozji w Jaszpolu stwierdzili że ten typ tak ma i tyle :roll: .teraz po drugim roku i ponad 20000 tys przebiegu jest gorzej . czy też tak macie w Waszych DD2.
Pytanie 3.Co zgłaszaliście do zrobienia na gwarancji i czy to serwis zrobił bez mamrotania i wydziwiania że ten typ tak ma :-D ,

piku - 2020-10-12, 20:25

Irmistrz napisał/a:
Mam pytane o koszt drugiego przeglądu gwarancyjnego. w Jaspolu w mieście Łódź za wymianę oleju z filtrem oczywiście + filtr kabinowy życzą sobie grubo ponad 900 zł :shock .
Pytanie nr 2 .Z salonu wyjechałem na kołach 17'' cali , a koło zapasowe za które dopłaciłem mam 16'' cali czy tak ma być :?:
Pytanie nr 3. Układ wydechowy już po roku miał oznaki sporej korozji w Jaszpolu stwierdzili że ten typ tak ma i tyle :roll: .teraz po drugim roku i ponad 20000 tys przebiegu jest gorzej . czy też tak macie w Waszych DD2.
Pytanie 3.Co zgłaszaliście do zrobienia na gwarancji i czy to serwis zrobił bez mamrotania i wydziwiania że ten typ tak ma :-D ,


Ad 1 przegląd to nie tylko wymiana oleju i filtrów. Za niestandardowa wymianę oleju i filtrów (wszystkich, poza powietrza - miałem w garażu, a wymieniłem samodzielnie) zapłaciłem coś 370 zł, z tym, że materiały miałem własne.
Ad. 2 mam w zapasie koło 16", na stalowych felgach (samochód na alusach), opony Conti, choć na alusach są Bridgestone'y
ad. 3 nie znam odpowiedzi. DD1 przejeździłem ponad 6 lat i ponad 170 tys. km - nie było problemu z awarią układu wydechowego (może rdza była, ale mi to nie przeszkadza)
ad 3.3 (właściwie 4) zgłaszałem zawsze wszystko, co słyszałem; zdarzało się, że serwis )ASO Nazaruk w Lublinie) sam znajdował usterki i naprawiał, jedynie informując mnie w trakcie lub przy odbiorze auta.

Viktor - 2021-06-29, 07:09

Niebawem auto ukończy 3 lata i skończy się gwarancja. Mam swój ulubiony punkt, w którym dokonywałem przeglądów poprzednim autem. Mogłem np. stać obok i wszystko widzieć. Przez ostatnie 3 lata jeździłem do serwisu Dustera. Wychodzi na to, że od tego roku, mogę wrócić do 'swojego' serwisu. Czy, (ci z Was, którym skończyła się gwarancja), jeździcie na przeglądy nadal do serwisów Dustera, czy do innych, często bliżej położonych serwisów? Co radzicie?
BLACHA_997 - 2021-06-29, 17:36

Gwarancja na "mechanikę" Ci się kończy, natomiast na lakier i blachę będzie aktywna jeszcze 2 lub 3 lata dłużej (chyba do 6 lat). Więc jeśli zrezygnujesz z ASO lub innych warsztatów z autoryzacją nici z ewentualnych napraw blacharskich w ramach gwarancji.
Kapitan Shinobi - 2021-06-30, 23:31

Irmistrz napisał/a:
Mam pytane o koszt drugiego przeglądu gwarancyjnego. w Jaspolu w mieście Łódź za wymianę oleju z filtrem oczywiście + filtr kabinowy życzą sobie grubo ponad 900 zł :shock .
Pytanie nr 2 .Z salonu wyjechałem na kołach 17'' cali , a koło zapasowe za które dopłaciłem mam 16'' cali czy tak ma być :?:
Pytanie nr 3. Układ wydechowy już po roku miał oznaki sporej korozji w Jaszpolu stwierdzili że ten typ tak ma i tyle :roll: .teraz po drugim roku i ponad 20000 tys przebiegu jest gorzej . czy też tak macie w Waszych DD2.
Pytanie 3.Co zgłaszaliście do zrobienia na gwarancji i czy to serwis zrobił bez mamrotania i wydziwiania że ten typ tak ma :-D ,


Ad2. Mam koło stalowe, 16' z Continentalem. Nie pamiętam czy dopłacałem do zapasu czy nie, ale wydaje mi się że wszystkie DD mają 16 na zapasie. Producent budżetówki typu Dacia raczej nie ma interesu w tym, żeby "żąglować" kołami w zależności od wersji, a koło 16' jest na pewno tańsze.

Viktor - 2021-07-01, 17:22

Kapitan Shinobi napisał/a:

Nie pamiętam czy dopłacałem do zapasu czy nie, ...

Mi proponowali 'zestaw naprawczy', albo dodatkową opłatę za zapasówkę. Zapłaciłem.

BLACHA_997 napisał/a:
Gwarancja na "mechanikę" Ci się kończy, natomiast na lakier i blachę będzie aktywna jeszcze 2 lub 3 lata dłużej (chyba do 6 lat). Więc jeśli zrezygnujesz z ASO lub innych warsztatów z autoryzacją nici z ewentualnych napraw blacharskich w ramach gwarancji.


We wcześniejszym wpisie wyszło, że nie mają ochoty na gwarancji, wymienić np. skorodowanego wydechu. Zaczynam podejrzewać, że podobnie postąpią z reklamowanym 'lakierem', gdy naszym zdaniem będzie z nim coś nie tak... U nich będzie to 'w normie', nie kwalifikujące się do reklamacji... Czy ktoś z Was, dostrzegł, (do szóstego roku użytkowania auta), czy pojawiły się na blachach, jakieś 'niepokojące zjawiska'?

BLACHA_997 - 2021-07-01, 18:55

Viktor napisał/a:
...nie mają ochoty na gwarancji, wymienić np. skorodowanego wydechu...


Z tą korozją układu wydechowego to chyba trochę przesadziłeś. Podaj mi pojazdy (no chyba, że wydech robiony był na zamówienie ze specjalnej blachy), którym wydech nie rdzewieje, albo inną markę, która uznaje taką korozję jako podstawę do gwarancyjnej wymiany elementu.

To tak, jakbyś miał pretensję do producenta, że po jakimś czasie użytkowania jego produkt w postaci noża miał tępe ostrze.

maugu - 2021-07-01, 22:27

BLACHA_997 napisał/a:
Viktor napisał/a:
...nie mają ochoty na gwarancji, wymienić np. skorodowanego wydechu...


Z tą korozją układu wydechowego to chyba trochę przesadziłeś. .....

Kolega BLACHA_997 ma niestety rację - TTTM. U mnie foto prawie nowego egzemplarza - inne nówki, które oglądałam na placu też tak wyglądały ( w 2018r)

rajtkezjusz - 2021-07-02, 00:03

Duster 1.0 lpg kupiony jako używka do dealera i dealer przy 15 tyś km ograniczył się do wymiany filtra kabiny i tyle . Jako ,że stara szkoła podpowiada ( jak i inne auta w stajni ) ,to wedle mnie należało coś zrobić po roku i 20 tys km (taki przebieg i czas przy kupieniu pojazdu ) . Olej Castrol RN17 i filtr oryginalny (140 zł ) , filtr powietrza Filtron (20 zł ) , przegląd instalacji (wymiana filtrów, diagnostyka itd ) Co ciekawe przegląd lpg ASO podało ...500 zł ,a to samo poza ASO za 100 zł . Trafiłem do gaziarza mającego autoryzację firmy Landi i on ma kody aby wpiąć się do instalacji Dacii . Założył książkę przeglądów ( Dacia nic nie dała na papierze , ma wszystko w komputerze ) . Powiedział ,że będąc autoryzowanym serwisantem Landi ma prawo wykonać przeglądy tej instalacji ,nie muszę jechać do ASO . Przegląd 30 tyś będzie w ASO bo jest wykupiona usługa darmowego serwisu (tylko nie wiem ,czy lpg też pod to podlega ).
Kwestia na przyszłość ..jaki kod świec jest w tym aucie? Szukam po sieci i nie znajduję nic ,a zapytałem NGK i odpowiedzieli , że do tego auta nie mają świec . Ktoś je jednak produkuje i mają jakąś nazwę , numer itd :) Wedle sklepu z częściami do francuzów to te same co do 1.0 tce 224015145R, a te produkuje NGK tylko ciężko znaleźć nr (wedle strony niemieckiej to ILKAR 7Q7 ,ale nie ma takiej świecy lub została zastąpiona przez inną) Może ktoś już demontował świece ?

Viktor - 2021-07-02, 07:00

BLACHA_997 napisał/a:
(...)

Z tą korozją układu wydechowego to chyba trochę przesadziłeś.
(...)


Może nie tyle przesadziłem, co się zadziwiłem, czytając to:

Irmistrz napisał/a:
...
(...)Pytanie nr 3. Układ wydechowy już po roku miał oznaki sporej korozji ( ...)


Słowo 'sporej', odebrałem jako 'wyjątkowo i niespotykanie dużej'... Ale może i tak dużej nie musiało być...

marta123 - 2021-07-05, 10:50

Przebieg 12 100km. (Ta bezcenna mina w ASO - druga wymiana przed czasem? )

Wymiana:

olej + filtr + podkładka
filtr powietrza
obydwa filtry lpg
weryfikacja instalacji lpg

Razem: 1260 zł. Jaszpol Renault/Dacia Łódź

***
Moje uwagi? Wkurzający, skrzypiący plastik trzeciego stopu - zrobiony chyba z pudełka po margarynie. Muszę w weekend zagonić męża, żeby jakąś domową modyfikacje przeprowadził w stylu podłożenia uszczelki czy coś bo cholery można dostać na wybojach

rajtkezjusz - 2021-07-05, 15:20

Tak patrzę na te ceny i nie wiem skąd one . Zestaw oryginalnych filtrów z olejem to max 250 zł , filtru gazu to max 100 zł . Skąd ta reszta kosztów :shock:
Black Dusty - 2021-07-05, 15:31

marta123 napisał/a:
Razem: 1260 zł. Jaszpol Renault/Dacia Łódź

Rozbój w jasny dzień.

Viktor - 2021-07-06, 13:15

MirekM napisał/a:


W DD2 tez komputer pokazuje kiedy trzeba zrobic wymiane oleju. MI mowili ze on pokazuje na podstawie sposobu jazdy, a nie ilosci kilometrow.
Resetuje sie chyba wciskajac pedaly - jest to opisane zdaje sie w instrukcji obslugi - sam nie wykrywa ze olej byl zmieniony.


Zdecydowałem się i po raz pierwszy chcę sam wymienić olej i filtry w swoim Dusterze. (Zamówiłem już odpowiedniego Elfa 5w30) Tak jak kiedyś wspomniałem, w swoim poprzednim aucie, (Volvo), też to sam robiłem. Ale tu, czekają mnie pewne, jak mi się wydaje 'schody' w postaci tych komunikatów na wyświetlaczu. Wyżej MirekM pisze o 'wciskaniu pedałów'... Na której stronie w instrukcji jest ten opis? U mnie, na str 1.66, piszą, żeby resetować, (np komunikat o przeglądzie), przyciskiem 'góry, lub 'dołu'. Ponoć po wymianie oleju, też można coś gdzieś zresetować... Czy ktoś z Was, sam już te rzeczy wymieniał i przede wszystkim, resetował ?

Viktor - 2021-07-07, 15:04

^^^
Znalazłem na YT filmik to jak zresetować...
https://www.youtube.com/watch?v=HXkB2fOcH0k

W instrukcji znalazłem też 'to' o resetowaniu pedałami. Str 4.7 - w środkowej kolumnie.

No to teraz zabieram się za pierwszą samodzielną wymianę oleju z Dusterku. Potem napiszę jak poszło... :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group