To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dilerzy, Serwisy, Sklepy - Przeglądy Dustera - Dyskusja

Viktor - 2021-07-08, 10:56

A więc kluczykiem '10' trzeba odkręcić 15 śrubek, którymi przykręcona jest spodnia osłona. A potem wiadomo, wykonać inne stałe czynności i odkręcić korek...
Niemal wszystko, robione z kanału, poszło sprawnie.

Ale... nie udało mi się doklikać do opcji ustawienia wymiany oleju. Przypuszczam, że jak przyjdzie zaprogramowana pora wymiany, to się to samo wyświetli i wtedy to zresetuje i ustawię... 8-)

rajtkezjusz - 2021-07-08, 23:15

Może zamienić śrubki na motylki :) Na fotce ciemny olej -płukanka ? Ile na nim przejechane ?
Viktor - 2021-07-09, 09:03

^^^ Drogę do pracy odbywam prawie zawsze komunikacją zbiorową. Dlatego rocznie przejeżdżam tylko 5 tys km. (Teraz, na dniach, auto będzie miało 3 lata i mam na liczniku prawie 15 tys., które przekroczę pewnie jeszcze dziś). Nie wiem, czy i co mi wlewali na przeglądach fizycznie. W papierach wszystko się zgadzało - według nich olej był wymieniany...
Też się dziwiłem przy spuszczaniu, że bardzo ciemny... :shock: Może ostatnio więcej 'pracował', bo na bagnecie przed spuszczaniem, było zaledwie ćwierć nad dolną kreską skali 'od do'. (Przyznam, że co najmniej pół roku nie sprawdzałem poziomu... :oops: ) Wycieków nie mam. Nie mam też powodów podejrzewać, że się np. spalał w silniku... (Słyszałem, że syntetyki lubią się stopniowo spalać... :?: )

rajtkezjusz - 2021-07-11, 13:33

Fakt, że na YT są filmiki po ok 2 tyś km przy wymianie oleju i są opiłki, a olej ciemnawy. Tak ciemny miałem w Maździe -potem doczytałem , że ten olej co zostawia ciemny osad i zostawia szlam to ...Castrol ,ale to parę lat temu no i olejów tej firmy jest sporo. Ciemny to albo przepala się, albo dobrze zbiera syf-taka zagadka 8-)
rajtkezjusz - 2021-07-13, 13:28

Viktor napisał/a:
(Słyszałem, że syntetyki lubią się stopniowo spalać... )

to raczej na pewno hydrocrack -zrobiony na wzór i podobieństwo syntetyka . Na butli jest -technologia syntetyczna :) ,gdyby miał być syntetykiem to szukać karty z rynku niemieckiego ( ona prawdę powie ). Skądś się bierze różnica w cenie w "syntetykach" np od 100 zł za 4 litry do np 200 zł za to samo i z tymi samymi aprobatami . Jest ok,ale trzeba częściej to wymieniać niż podaje Renault. Swego czasu na innym forum porównywaliśmy olej Motul coś tam z rynku Nederland, Polski i DE. Na naszym rynku ,niderlandzkim i 90% innych na butli "100% syntetyk" , ale ... ta sama butla z rynku niemieckiego już miała inny napis ,bo tam syntetyk musi mieć odpowiedni skład aby zasłużyć na tę nazwę . Temat rzeka :)

Viktor - 2021-07-15, 17:02

No i dałem ciała... :!:
Olej zmieniony, na przeglądzie byłem dwa dni temu, tak jak pisałem, w innej stacji, bliżej domu. I zapomniałem o tym komunikacie na wyświetlaczu. Dziś jest" wykonaj przegląd'. I nie mam pojęcia jak to zlikwidować czy zresetować. Na wykonywane czynności z instrukcji, nie ma żadnej reakcji. Słyszałem od sąsiada 'odłącz na jakiś czas akumulator, to się to zresetuje'... Nie zrobiłem tego. Czy ktoś z Was jest w stanie mi pomóc i podpowiedzieć jak to się robi?

rajtkezjusz - 2021-07-16, 11:20

https://www.youtube.com/watch?v=QlwrAewCB04
Viktor - 2021-07-16, 15:28

^^^
Dzięki za okazana pomoc. Wcześniej znalazłem wiele filmików o podobnej treści. Problem polegał na tym, że czy to górny, czy dolny przycisk, nie pobudzał 'komunikatu' do migania i pozwolenia na dalsze czynności. U mnie, zadziałało to przypadkiem. Przy kolejnej próbie, jakoś mi się 'złapało' i naciskałem jednocześnie oba przyciski. I cud! Komunikat zaczął migać i mogłem w końcu ustawić te nowe 'liczby'. Przypuszczam, że może nastąpił błąd w tłumaczeniu w instrukcji. Że tam, gdzie zdanie brzmi coś w rodzaju: "naciśnij górny lub dolny przycisk", może powinno być zamiast 'albo', zwykłe 'i'. Czyli naciśnij górny i dolny przycisk. (Jednocześnie) U mnie zadziałało to, po takim właśnie równoczesnym naciśnięciu dwóch przycisków na raz.

rajtkezjusz - 2021-07-17, 16:07

Filtr dałeś Purflux (taka charakterystyczna harmonijka VV ), czy innej firmy ? Purflux drogawy jest
Viktor - 2021-07-18, 11:15

Filtr powietrza jest czyściutki i pozostawiłem go. Jak pisałem, mało jeżdżę... Zamierzałem wymienić również ten kabiny, ale ostatecznie też nie został jeszcze wymieniony. Bardziej z powodu braku przekonania, czy dam radę, choć tu na forum było już pokazane jak to się robi. Cały czas zajmuje mi w domu wielki bajzel związany z wyrywaniem starego systemu ogrzewania i budowa nowego, gazowego... A Ty o kabinowy właśnie pytasz?
rajtkezjusz - 2021-07-18, 17:12

Nie nie , olej wymieniłeś więc olejowy . Chyba, że mi umknęło co dałeś ( markę filtra oleju )
Viktor - 2021-07-19, 02:45

Pudełko już wyrzuciłem, ale przed włożeniem zrobiłem zdjęcie. To ten górny, czarny. Dolny niebieski, to stary. Taki, właśnie 'katalogowy zamiennik', zaproponował mi sprzedawca w motoryzacyjnym sklepie. Mówił, że ten filtr praktycznie jest taki sam... :)
rajtkezjusz - 2021-07-19, 10:41

A sorki . Świeży jestem w Daciach i myślałem , że wkład ma ten silnik . Tutaj puszka po klasycznemu . Nie było tematu 👍
Viktor - 2021-07-23, 18:08

Właściwie dodam tylko, że po przelaniu starego oleju do bańki, (przed zawiezieniem do utylizacji, do 'pszoka'), okazało się że są tylko 3 litry! Tak jak pisałem, ufny w usługę przeglądu, (ubiegłoroczną, jeszcze na gwarancji), nie sprawdzałem przez miniony rok, (może i z lenistwa też...), stanu ilości oleju, na bagnecie. No i te 'trochę nad dolną kreską', to były tylko 3 litry. :shock:
rajtkezjusz - 2021-07-25, 12:35

W fonie ustawiłem przypominajkę -raz w miesiącu spr stanu oleju i tego się trzymam . Może warto też tak zrobić? Jak smarujesz tak jedziesz :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group