To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Jaki olej do dustera?

piku - 2019-11-27, 08:09

BD, podałem Ci, co jest w opisie w dokumentach.
Black Dusty - 2019-11-27, 09:25

piku napisał/a:
BD, podałem Ci, co jest w opisie w dokumentach.

Jeżeli to nie problem to zrób skan tego dokumentu dla Twojego silnika tak żeby było widać Program Przeglądów Pojazdu

piku - 2019-11-27, 11:02

Dla silnika 1,3 Tce 130 KM przeglądy co 30 tys. km.
Black Dusty - 2019-11-27, 12:51

piku napisał/a:
Dla silnika 1,3 Tce 130 KM przeglądy co 30 tys. km.

To jest powszechnie wiadome, mnie zależy na wszystkim co jest w warunkach gwarancji i dlatego najlepszym jest skan bo muszę kupić kolejny samochód. Najprawdopodobniej choć wybór jeszcze nie zapadł skończy się na 1.3Tce 150KM 4x4. Jeżeli nie możesz tego zrobić to może ktoś kto ma 1.3tce zrobi taki skan.

LESNICZYy - 2019-11-27, 16:34

piku napisał/a:
Dla silnika 1,3 Tce 130 KM przeglądy co 30 tys. km.

Żaden olej tego nie wytrzyma , trzeba by co 15 kkm dla zdrowotności silnika :mrgreen: .

Black Dusty - 2019-11-27, 16:40

LESNICZYy napisał/a:
Żaden olej tego nie wytrzyma

Nie no, olej to wytrzyma ale nie wiadomo jak długo silnik to będzie akceptował. :mrgreen:

DusterFaster! - 2019-11-29, 09:50

Pytanie związane pośrednio z wymianą oleju, więc nie zakładam nowego tematu.
Czy uszczelka korka spustowego jest może w zestawie z filtrem oleju, czy trzeba kupić osobno?
I tu jeszcze pytanie czy to ma być uszczelka miedziana, czy z innego metalu?
DD1 2016, 1.6 Sce po lifcie.

piku - 2019-11-29, 10:07

DusterFaster! napisał/a:
Czy uszczelka korka spustowego jest może w zestawie z filtrem oleju, czy trzeba kupić osobno? czy to ma być uszczelka miedziana, czy z innego metalu?
DD1 2016, 1.6 Sce po lifcie.


Uszczelka jest sprzedawana osobno; są dwa rodzaje - każdy do innego silnika. Nie wiem, który do Twojego auta.

Hiszpan_JS - 2019-11-29, 10:14

Do 1.6SCe powinna być miedziana.
DusterFaster! - 2019-11-29, 10:21

Wielkie dzięki Panom za szybką odpowiedź :)
yunior81 - 2019-12-01, 07:57

Z tymi podkładkami miedzianymi to jest na 100% ? Juz dawno w żadnym samochodzie nie spotkałem miedzianej podkładki. Grupa VW ma „zespolona” alu ze śruba, w Hondzie, Kia, obecnie w toyocie kupując ori filtr oleju w pudełku jest aluminiowa, wiec nie wydaje mi się, ze w SCe jest fabrycznie miedziana. Przy kolejnej wymianie mógł ktoś ja wsadzić ale oryginalnie raczej nie.
DusterFaster! - 2019-12-01, 12:46

W sklepie gdzie kupowałem olej, filtry itd. sprawdzali po VINie i wyszło na to, że jest miedziana.
Hiszpan_JS - 2019-12-01, 20:34

yunior81 napisał/a:
Przy kolejnej wymianie mógł ktoś ja wsadzić ale oryginalnie raczej nie.
Mam auto z salonu. Olej wymieniałem sam, osobiście po 5 tys. i była uszczelka miedziana. Myślisz że ktoś wymieniał olej wcześniej :shock: :evil: ?
Deacon - 2019-12-07, 22:10

Co do uszczelki to dzisiaj zmieniałem olej. Poprzedni serwis był w ASO i była podkładka metalowa z gumowym oringiem. Ale ja ma m silnik 1.6 K4M.
LESNICZYy - 2019-12-08, 18:04

Deacon napisał/a:
Co do uszczelki to dzisiaj zmieniałem olej. Poprzedni serwis był w ASO i była podkładka metalowa z gumowym oringiem. Ale ja ma m silnik 1.6 K4M.

Potwierdzam , w K4M jest taka uszczelka kosztująca 2 zł :mrgreen: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group