To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Jaki olej do dustera?

Anonymous - 2020-06-08, 07:04

Leję przede wszystkim taki, jaki zaleca producent w instrukcji obsługi. Zarówno pod względem parametrów jak i producenta.
W sumie kilkanaście zł oszczędnosci na jakimś alternatywnym oleju, to wg mnie żadna istotna oszzędność.

Janus - 2020-06-28, 19:21

Chciałem wymienić olej w Dusterze II 1.3 TcE po 2000km przebiegu (powiedzmy dotarciu):

ASO zaproponowało że wykona ten zabieg za 630zł (!!!)

Po sprawdzeniu jaki olej jest zalecany - Castrol zgodny z RN17 - jest taki jeden olej Castrola w białych opakowaniach zakupiłem w IC 6l oleju, filtr, podkładkę korka spustu - za wszystko niecałe 240zł. Wymiana 50zł.

Zgodnie z danymi producenta do silnika wchodzi 5,4l oleju i to jest ilość po której zalaniu poziom sięga znaku maks na bagnecie. Tyle wlałem ile miałem zalane po odebraniu auta z salonu - też maksimum.

Sprawdziłem doświadczalnie informacje z instrukcji obsługi: Bagnet z 1.3TcE między MIN a MAX pokazuje 2l oleju a nie 1l !!! Warto pamiętać!

MirekM - 2020-07-03, 14:30

teraz Dacia rekomenduje Castrol, ja tez tak mam w instrukcji. Obrazili sie na Elf czy cos, ale ok bo Castrol jest zdaje sie tanszy :-)
Viktor - 2020-07-20, 10:03

Właśnie wróciłem z przeglądu. Czytałem tu wcześniej o castrolu, że 'czerwienieje'... Zapytałem o to mechaników i co mi wleją. Powiedzieli, ( i napisali w wydruku), że tu dają jeszcze elfa5W30. To mnie pocieszyło. Ale zaskoczyło mnie to, że w tamtym roku czekałem dwie godzin, a dziś, zajęło im to pół godziny. ('standartowo' -wymiana oleju, filtra, podkładki uszczelki (?), filtra kabiny... I to wszystko za, 640,z groszami. No cóż, nie stałem przy samochodzie i nie wiem, dlaczego tak szybko im poszło...
mikeleft - 2020-07-21, 08:58

Cześć.
Będąc na przeglądzie Dustera widziałem wymianę oleju na innym stanowisku:
-wjazd, podniesienie auta, demontaż osłony - 5min
-odkręcenie korka oleju - 1min
-odkręcenie filtra oleju - 1min
-przyniesienie nowych części i oleju z magazynu - 5min
-zakręcenie korka z nową podkładką i montaż filtra z nową uszczelką - 5min
-nalanie oleju - 3min
-wymiana filtra kabinowego - 3min
-osłona, opuszczenie, wyjazd...

Szybka i łatwa robota za dobre pieniądze.

Może wcześniej czekałeś, ponieważ nie mieli wolnego podnośnika.

Viktor - 2020-07-21, 13:18

Wiem że to temat 'olejowy', ale zainteresowała mnie ta szybka wymiana filtra kabiny - 3min. Kiedyś czytałem tu na forum, że to trochę skomplikowane. A z tego co piszesz, to prosty zabieg. wiesz, jak to zrobili, co gdzie zdjęli? Jak mogę sprawdzić, czy włożyli mi nowy, (przez miniony rok przejechałem tylko 5 tys km ), czy zostawili stary... Gdzie zajrzeć? 8-)
mikeleft - 2020-07-21, 13:53

Proszę.

https://www.youtube.com/watch?v=cNQeWqaeeWw

W DDII jest tak samo.

Darek - 2020-07-21, 20:35

Przerażają nie te wszystkie czynności i nie tylko związane z serwisem olejowym wykonywane pod presją czasu, minuta na to, 3 minuty na tamto.....
W moim przypadku olej jeszcze skapywał z miski przez 2 godziny, a między czasie dokonywałem oględzin całego stanu samochodu. Wiem, że nie każdy ma do tego warunki, ale wykonywanie jakiejkolwiek czynności na minty nie zawsze przynosi zamierzony efekt. :roll:

Viktor - 2020-07-22, 15:50

mikeleft napisał/a:
Proszę.

https://www.youtube.com/watch?v=cNQeWqaeeWw

W DDII jest tak samo.


Dzięki :-D

Zaraz po zobaczeniu filmiku, poszedłem zobaczyć jak to u mnie wygląda. No i nie wiem czy dobrze zaglądałem. Są dwie 'zaślepki'. Jedna, ('górna'), na dwie śruby i 'dolna'... Na obu żółta kreska, ktoś coś sobie zaznaczył. Śruby nie wyglądają na wczoraj odkręcane, może mają na sobie trwałą farbę. Więc ten filtr, może jest 'na dole'?

Darek napisał/a:
(...)
W moim przypadku olej jeszcze skapywał z miski przez 2 godziny, (...):


To fakt, nie zwróciłem na to zagadnienie uwagi. W poprzednich samochodach, sam sobie wymieniałem olej i nawet ciepły, długo skapywał. Czyli ten przegląd, mógł być mało rzetelny.

mikeleft - 2020-07-23, 08:39

Dodałem nowy temat.
Viktor - 2020-07-23, 12:53

mikeleft napisał/a:
Dodałem nowy temat.


^^^ Być może miał tu być jeszcze jakiś link... ?

EDIT:

Już znalazłem : http://www.dusterklub.pl/...p?p=27682#27682

Kapitan Shinobi - 2020-09-17, 22:40

Pytanie "około" olejowe.
Przy rocznym przebiegu rzędu 5000 km w serwisie mówią, że można spokojnie olej co dwa lata wymieniać, czyli co około 10000.
Co o tym myślicie?
Nadmienię, że auto robi ok pół na pół miasto-trasa, silnik 1.3 turbo.
Czy współczesny olej to udźwignie? Zwykle wymieniałem co roku, ale dotyczyło to innych samochodów, np. sportowego coupe, dość intensywnie eksploatowanego.
DD raczej nie katowane, raz że miękki zawias, dwa że wysoki SUV, trzy że zużycie paliwa itd.
Z drugiej strony, warunki typu miasto-trasa są dalekie od laboratoryjnych, co na pewno nie pozostaje bez wpływu na stan (techniczny) oleju.

PS.
Spoktał się ktoś z przypadkiem, że 1.3 "bierze" olej?

LESNICZYy - 2020-09-19, 20:30

Kapitan Shinobi napisał/a:
Pytanie "około" olejowe.
Przy rocznym przebiegu rzędu 5000 km w serwisie mówią, że można spokojnie olej co dwa lata wymieniać, czyli co około 10000.
Co o tym myślicie?

Trochę bym się z nimi zgodził jak robisz taki mały przebieg na rok . Jak nie chcesz ryzykować to zmień po roku . U mnie nie da rady bo robia 20-25 kkm na rok i zmieniom co 15 kkm :mrgreen: .

andy_ - 2020-09-23, 10:34

Ja ostatnio wymieniłem na Ravenol RNV....
mikeleft - 2020-09-29, 21:19

Ja dzisiaj zmieniłem na taki:
https://pmo-lubricants.com/produkt/pmo-professional-series-5w-30-c4/

C4 ma być niby czystszy od zalecanego przez ASO C3.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group