Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Tryb ECO
Autor Wiadomość
rzekot


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 154
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-03-23, 20:36   Tryb ECO

Mam pytanie,
jak wpływa jazda w trybie ECO na silnik, chodzi mi o jazdę w mieście lub włączenie tego trybu na stałe, bo na trasie poza mniejszym spalaniem rozumiem, że nic się nie dzieje. mówimy o nowym silniku, dzięki...
_________________
prawdziwi faceci nie jedzą miodu... prawdziwi faceci żują pszczoły:)
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-24, 08:10   

Eco ma za zadanie obniżać zużycie paliwa. Teoretycznie. W praktyce sprawdza się różnie i raczej rozczarowuje. Ja na twoim miejscu w okresie docierania machnąłbym ręką na ten wynalazek i jeździł normalnie, pilnując jedynie,żeby przez pierwszy okres (3-5 tys km) nie narażać silnika na zbędny wysiłek. Czyli: po uruchomieniu zimnego motoru dajemy mu się spokojnie rozgrzać w czasie jazdy nie żyłując obrotów - najlepiej zmieniać je w okolicy 2500 obr/min - z drugiej strony też nie popadajmy w przesadę, bo 1200 czy 1500 obr/min też raczej na zdrowie silnikowi nie wyjdzie, jeździmy z rozsądnymi prędkościami nie przekraczając 120 km/h Po 3-5 tys warto dodatkowo wymienić olej i filtr. Bądź też przygotowany na to,że auto przez co najmniej 5 tys km będzie paliło zauważalnie więcej, niż obiecał producent. To typowe dla tej jednostki. Potem w miarę przebiegu zużycie będzie stopniowo spadało, choć utrzymać fabryczne dane będzie i tak trudno. Auto z racji osiągów zniechęca do sportowej jazdy i szybko od tego oducza. A kierowca zaczyna szybko doceniać inne zalety - chociażby doskonałe zawieszenie pozwalające bezkarne przejeżdżać "leżących policjantów" z prędkościami dla osobówek abstrakcyjnymi. Nawet 2x4 umożliwia w każdej chwili zjazd z asfaltu. Choć off-roadowe wyprawy lepiej planować nieco później, po ułożeniu się jednostki napędowej
 
     
Hi-tek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 23
Skąd: Mikołów/ Sosnowiec
Wysłany: 2014-03-24, 09:41   

u mnie na trybie ECO spalanie gazu z ostatnich 900 km 8,8 jazda po mieście (do 110km/h) :P
w czasie wycieczki na mazury schodziło poniżej 7 więc lepiej niż specyfikacji producenta??

Ps. Na włączonym trybie ECO wyczuwalny jest podwójny gaz. Pedał blokowany jest przed całkowitym wciśnięciem w podłogę. Mocne dociśnięcie powoduje czasowe wyłączenie trybu ECO i zwiększenie mocy
 
     
dusty

Marka: Dacia
Model: 1.6 16V LPG
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-24, 11:07   

Zamiast włączać tryb eco lepiej się dostosować do zasad eco drivingu (na tyle na ile to możliwe oczywiście) z których Dar1962 już kilka wymienił.
 
     
rzekot


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 154
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-03-24, 21:07   

dzięki wielkie,
pytałem bo w salonie odpowiedzieli klasycznie, że silniki dotarte w fabryce na hamowni, a tryb ECO jest spoko i od razu można na nim powozić:) czyli miało być dobrze, a jest jak zwykle:) jeszcze raz dzięki...
_________________
prawdziwi faceci nie jedzą miodu... prawdziwi faceci żują pszczoły:)
 
     
RamoDuster

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 82
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-06-01, 15:38   

Sam byłem ciekaw co znaczy (silnikowo) tryb ECO i zrobiłem prosty eksperyment: przy 70 km/h na V biegu i włączonym ECO nacisnąłem gaz prawie do deski (ważne żeby nie do końca) i po 2 sek wyłączyłem ECO - wyraźnie czuć zwiększenie przyśpieszenia czyli mocy silnka. Jak eco wpływa na klime i inne obciążenia (zgodnie z instrukcją) nie badałem. Mnie interesowała dynamika jazdy która jest zdecydowanie gorsza na ECO. Coś za coś...
 
 
     
junior

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 47
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 87
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-01-21, 13:21   

Witam u mnie jazdy na trybie eco jest większa średnio o 30 km na pelnym zbiorniku gazu (35 l okolo 275 km) testowalem kilka razy w trybie normalnym i wychodzilo 28 do 33 km mniej .Pozdrawiam
 
     
Tolkien

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 82
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2015-01-22, 22:31   

Testowałem na trasie i spalanie (wedle komputera) jest o jakieś 0,3 - 0,5 l/100 mniejsze na ECO. W mieście natomiast raczej jeżdżę bez, bo zbieranie się pod górki ze skrzyżowań jest nieco uciążliwe a spalanie jest niewiele większe.

Jeżeli chodzi o użytkowanie klimy i jazdę w trybie ECO nie zauważyłem jakiejś różnicy (choć dużo klimy nie używałem to swoją drogą)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10