Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie
Autor Wiadomość
radek6

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-18, 11:21   

W ciepłe dni , jeszcze jeśli się od razu ruszy , falowanie prawie niezauważalne.

Teraz są chłodniejsze noce, odpal samochód nad ranem i poczekaj stojąc w miejscu (nie wciskaj gazu, nie włączaj klimatyzacji) 30sek do 1min - po tym czasie zaczyna zazwyczaj falować.
 
     
qwal
qwal

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Drobin
Wysłany: 2015-09-20, 23:30   

Reakcja Renault na nasze problemy jest delikatnie mówiąc zbywajaca. Samochód nowy którym musze pokangurzyc żeby się rozgrzal i praca silnika na stojącym aucie brzmiaca jak falujace pomrukiwania dogorywajacego niedźwiedzia to wg renault osobiste odczucie komfortu. Bardzo lubię mego Dustera ale strach przed mroźną zima narasta. Nie wolno tego tłumaczyć ze to tylko dacia a nie mercedes bo nowa rzecz przynajmniej przez okres gwarancji powinna działać bez zarzutu. Jest nas za dużo żeby nie nazwać tego wada produkcyjną z którą renault powinno już dawno się rozprawić. Niestety...
 
     
qwal
qwal

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Drobin
Wysłany: 2015-10-04, 22:12   

We wtorek wgrywaja mi nowe oprogramowanie znacznie poprawiające problem falowania i jemu pokrewne. Dam znać jakie będą faktyczne zmiany. Pozdrawiam falowiczow :-)
 
     
radek6

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-07, 13:45   

I Jak ? :)
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-08, 15:16   

radek6 napisał/a:
W ciepłe dni , jeszcze jeśli się od razu ruszy , falowanie prawie niezauważalne.

Teraz są chłodniejsze noce, odpal samochód nad ranem i poczekaj stojąc w miejscu (nie wciskaj gazu, nie włączaj klimatyzacji) 30sek do 1min - po tym czasie zaczyna zazwyczaj falować.
Dobra, odpaliłem dzisiaj rano ok. godz. 9:30 po zimnej mocy (temp. nad ranem bliskie 0*C) i bez ruszania Dustrem z miejsca, ani nawet ruszania pedalu gazu (klimy też nie włączałem, bo jej nawet nie mam :mrgreen: ) zaobserwowałem co następuje:
1) przez ok. 1-1,5 min. po odpaleniu obroty utrzymywały się na ok. 1000rpm, przy czym falowania nie bylo lub bylo prawie niezauważalne (na jedną grubość wskazówki);
2) póżniej obroty spadły do ok. 750rpm i troche falowały, od 750 w góre i z powrotem do 750, już wyrażnie zauważalnie - na ok 2-3 grubości wskazówki (od 750 do ok. 850-900rpm).
3) po ok. 2,5-3min. (od odpalenia) obroty już się ustabilizowały na swoje "standardowe" ok. 750rpm, a "falowanie" było wtedy już prawie niezauważalne (maks. jedna grubość wskazówki).

Po ok. 3min. (od odpalenia) zgasiłem silnik i wsadziłem rekę pod maskę, dotykając do silnika i był on już wyraźnie ciepły. A gruby wąż do chłodnicy był nieprzyjemnie zimny, więc termostat wygląda na sprawny (nie jest padnięty w pozycji otwartej, ani nie ma niepełnego domknięcia). Warto to sprawdzić, gdy w zegarach fabryka poskąpiła wskaźnika temp. chł. :mrgreen:

Posumowując: falowanie jest niewielkie i trzeba jest specjalnie "hodować" ;-) . W trakcie normalnej eksploatacji jest dla mnie niemal niezauważalne, a już na pewno nie jest uciążliwe. I tu muszę jeszcze wyrażnie zaznaczyć, że od momentu ruszenia z miejsca Dusterem bynajmniej nie jadę nieprzerwanie z wciśniętym pedałem gazu przez np. 10km. Ja co chwilę muszę się zatrzymywać z powodu skrzyzówań, świateł itp. okoliczności drogowych, więc na pewno zauważylbym, gdyby występowały jakieś dokuczliwie wielkie wahania obrotów na biegu jałowym, czy wręcz gaśnięcia silnika (o takich objawach niektórzy wspominali).
Tak więc gdyby u mnie miało zostać tak, jak jest teraz, to nie narzekałbym :-D . Jeszcze zobaczę, co będzie podczas mrozów i/lub po "nawinięciu" dalszych km. Bo niektórzy pisali, że owo falowanie pojawiło się u nich nie od początku, tylko po jakimś tam przebiegu. BTW może Renault umieścił jakies tajne oprogramowanie w ECU, że falowanie pojawia się dopiero po pewnym przebiegu, żeby klient od razu nie wrócił "z gębą" do salonu/ASO ;-) ;-) . A już bardziej na poważnie, może Renaułt zdąrzył jednak wprowadzić jakieś poprawki do softu ECU K4M?? W każdym razie, jeśli tak, to ja na pewno mam najnowszą fabryczną wersję softu, bo produkcję DD z silnikiem K4M zakończono w czerwcu 2015, a mój Duster zostal wyprodukowany właśnie w czerwcu.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
qwal
qwal

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Drobin
Wysłany: 2015-10-09, 00:42   

Słuchajcie! Po wygraniu nowego softu praca silnika na stojącym aucie jest normalna. Ustały falowania słyszalne wczesniejbez większego problemu. No i najważniejsze- brak kangura od 2dni przy ruszaniu. Temp. Rano ok. 2-4 stopni. Szczerze po 3 wgrywaniu czegoś nowego jestem pierwszy raz mile zaskoczony. Dam znać jak będzie po tygodniu ale narazie jest ok. Z salonu dzwonili już dopytywac się jak tam sytuacja. Pierwszy raz ich pochwalilem:-)
 
     
radek6

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-10, 01:15   

Dzięki qwal udałem się do serwisu i :

po dzisiejszej wizycie w serwisie przekazuję informację, którą zdobyłem : jest długo wyczekiwana aktualizacja oprogramowania do silników 1.6 :) Według serwisantów bardzo poprawiająca dotychczasowe dolegliwości z falującymi obrotami. Jeszcze nocy samochód na zimnie nie przestał ale już widać dużo stabilniejszą pracę silnika. Wcześniej nawet na rozgrzanym były małe falowania. Jutro rano próba nowego firmware :)

Pozdrawiam,
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-11, 00:55   

radek6 napisał/a:
Jeszcze nocy samochód na zimnie nie przestał ale już widać dużo stabilniejszą pracę silnika. Wcześniej nawet na rozgrzanym były małe falowania.
jak małe? A po wgraniu nowego wsadu to już nie ma absolutnie żadnego falowania, wskazówka stoi w miejscu jak zamrożona ;-) ?
_________________
pozdrawiam DD
 
     
radek6

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-11, 18:17   

Wcześniej na rozgrzanym falowała tak na szerokość końca wskazówki - teraz trzeba się mocno przyjrzeć aby ujrzeć falowanie. Co najważniejsze - dzisiaj rano żadnego falowania ani kangurków na zimnym silniku w końcu nie było :D :mrgreen: Mam nadzieję, że przy ujemnych temperaturach też będzie już wszystko ok :)
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-11, 19:50   

radek6 napisał/a:
Wcześniej na rozgrzanym falowała tak na szerokość końca wskazówki - teraz trzeba się mocno przyjrzeć aby ujrzeć falowanie.
No to ja mam właśnie tak maks. na szerokość końca wskazówki i IMO trzeba się specjalnie przyjrzeć, żeby to dostrzec. Gdyby ktos postronny jeździł moim Dustrem, to na 99% nie zauważyłby tego. Tym bardziej, że nie ma żadnych kangurków przy ruszaniu, gaśniecia silnika na biegiu jałowym z powodu wielkiego falowania, itp. bardzo dokuczliwych objawów.

radek6 napisał/a:
Co najważniejsze - dzisiaj rano żadnego falowania ani kangurków na zimnym silniku w końcu nie było :D :mrgreen: Mam nadzieję, że przy ujemnych temperaturach też będzie już wszystko ok :)
Oby tak bylo w końcu już na stałe :-) .
BTW a jak teraz czystość spalin ;-) ;-) ?
_________________
pozdrawiam DD
 
     
radek6

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-11, 21:17   

Widzę, że masz całkiem świeżego Dustera. Obstawiam w takim razie, że już z poprawnie działającym oprogramowaniem :)

Czystość spalin... ważne że nie dymi jak diesel w VW :D
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-11, 21:42   

radek6 napisał/a:
Widzę, że masz całkiem świeżego Dustera.
Tak, mam najświeższego z tych z silnikiem K4M - produkcja czerwiec 2015.

radek6 napisał/a:
Obstawiam w takim razie, że już z poprawnie działającym oprogramowaniem :)
Tak bym sobie pomyślał w odniesieniu do chodu biegu jalowego na rozgrzanym silniku, ale mam wątpliwości odnośnie p.2 w tym poście w obecnym wątku. Czy robiłes u siebie ten Twój poniższy test już po wgraniu nowgo wsadu do ECU?
radek6 napisał/a:
Teraz są chłodniejsze noce, odpal samochód nad ranem i poczekaj stojąc w miejscu (nie wciskaj gazu, nie włączaj klimatyzacji) 30sek do 1min - po tym czasie zaczyna zazwyczaj falować.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
radek6

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-12, 09:16   

Dzisiaj jak wyjeżdżałem rano tego nie zaobserwowałem. Tylko, że mój Duster stoi w garażu, w którym rano było 8stopni, a nie 0... Jak gdzieś dłużej na zimnie postoi poobserwuję dokładnie :)

///

Dodam jeszcze, że przy takich temperaturach (7-10stopni) falowanie występowało za każdym razem.
Ostatnio zmieniony przez radek6 2015-10-12, 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
TalkAbout

Marka: DACIA
Model: DUSTER 2015
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 43
Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 15
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2015-10-12, 13:17   

Ja mam z maja 2015 i powiem Wam że faluje i czasem mam tak że dojadę do świateł zapali się czerwone i jak się zatrzymam to wskazówka lata sobie tak na jej grubość może troszkę więcej...
 
     
radek6

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-12, 14:10   

Przed aktualizacją softu na pierwszych światłach (200m od garażu) wskazówka falowała o około 5-7mm w górę :) Na grubość wskazówki falowała po rozgrzaniu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11