|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Wymiana amortyzatorów tylnych - 4x2 |
Autor |
Wiadomość |
corrado
Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 232 Skąd: POLSKA / Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-08, 09:57 Wymiana amortyzatorów tylnych - 4x2
|
|
|
Wymiana amortyzatorów tylnych - DACIA DUSTER 4x2
Do wymianny potrzebne są :
lewarek,
klucz do śrub do kół - 17mm
klucz 21mm
klucz 16mm
klucz 6mm
torx20
Trzeba zdemontować częściowo osłony nadkoli tylnych tak jak na zdjęciu
, nie trzeba zdejmować całośći ale tak żeby można było manewrować kluczami , tj 16mm i jako kontry - 6mm
Po zdemontowaniu osłon plastikowych, bierzemy sie za odkrecanie góry amorka - 16mm otwarty i kontrujemy 6mm.
http://images66.fotosik.p...d8756b9bmed.jpg
Po odkręceniu śruby bierzemy się za dół, tj .
zdejmujemy koło - chciałem najpierw bez zdejmowania - a od tyłu odkręcić od belki amorka , ale auto za nisko siedziało i uderzałem o zderzak kluczem. Po zdjęciu - 21mm i odkręcamy amorka od belki.
(Na fotce druga strona) ->
Wyjmujemy amorka, zdejmujemy z niego odboje , które przekładamy do nowego - a z nowego kompletu bierzemy to co jest czyli 2 poduszki gumowe, 2 podkłądki stalowe, nową nakrętkę 16mm górną i tulejkę...
SKładamy to wzorując się na zdemontowanym amorku.
Wkładamy pod auto, przykręcamy do belki - na początku lekko 21mm śrubą i łapiemy od środka auta używając już nowej nakrętki o rozm. 16mm.Skręcamy górę kontrująć oczywiście , zakładamy koło, opuszczamy lewarek, dokręcamy dolną śrubę amorka do belki skrętnej i składamy osłony nadkola plastikowe wewnątrz.
Tu już stary po wciśnięciu wylał .
Można brać się za drugą stronę. Czas na wymianę obu stron, na lewarku - 2-2.5h - najwięcej zajmuje demontaż plastików i znowu ich złożenie :)
Teraz małe porównanie , wyjęte amorki dopiero po wyjęciu okazały się jaki to SZMEEEELLLLCCC , olej wylał się z obu po wciśnięciu trzpienia,( a niby coś odbijały będąc na aucie ) - w celu porównania z nowym . Stare amorki "zsikały się" pozostawiając i puszczając brzydki olej.
Tu widać stare z kałużą wylanego oleju i już nie odbiły po wciśnięciu oczywiście :)
|
_________________
|
|
|
|
ken-wawa
Marka: w planach
Model: w planach
Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 127 Skąd: gdzies na polnocy
|
Wysłany: 2015-11-08, 15:33
|
|
|
Dobra robota!
Swoja droga po ilu latach uzywania Daci i po jakim przebiegu musiales dokonac wymiany? Czy rzeczywiscie Dacia zaklada takie slabe amortyzatory czy po prostu to normalne zuzycie wynikajace z wieku? |
|
|
|
corrado
Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 232 Skąd: POLSKA / Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-08, 19:38
|
|
|
No to już stare fotki , jeszcze sprzed wymiany tulei pamiętam. Amorki wymieniałem przy przebiegu ok 80 tys tak myślę , max 90tys.
Amorki były co prawda na kołach "OK" i przeglądy przechodziły, .... ale jak widać po wyjęciu i wciśnięciu wylały kompletnie olej i już nie odbiły :) Po prostu pracowały sobie ostatkiem sił, w pewnym zakresie ugięcia, jakbym doładował na maksa bagażnik to pewnie i "na aucie" by wylały. |
_________________
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|