Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Łańcuszki dla DD
Autor Wiadomość
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-06, 18:25   

Generalna zasada jest taka,że powinno się je zakładać na oś napędzaną. Przy 4x4 pracującym w trybie "Lock" sprzęgło elektromagnetyczne spina obie osie rozdzielając napęd 50%-50%.Jeśli na przednich kołach są wówczas łańcuchy, dochodzi od istotnej, stałej różnicy przyczepności każdej z osi, co nie jest dobre ani dla sprzęgła ani ESP. Więc albo jeździć na "Auto", albo - przy założeniu, że na dłuższym odcinku użyjemy "Lock" - zakładać łańcuchy na obie osie, co będzie dość kłopotliwe. Tyle,że sprzęgło też ma swoje ograniczenia (brak centralnego mechanizmu różnicowego) i przy większej prędkości (teoretycznie 45, praktycznie ponad 70 km/h oraz przy dłuższej intensywnej eksploatacji w trybie 4x4) rozłączy się chroniąc przed przegrzaniem i uszkodzeniem, ponownie przechodząc w"Auto" aż do schłodzenia. W tym trybie sprzęgło międzyosiowe pełni rolę centralnego mechanizmu różnicowego. "Lock" dla bezpieczeństwa trwałości mechanizmów warto używać tylko na luźnej albo mało przyczepnej nawierzchni, blokadę włączać najlepiej po zatrzymaniu auta i absolutnie nie robić tego w czasie skręcania, cofania lub buksowania kół.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-02-07, 11:20   

Dar1962 napisał/a:
"Lock" dla bezpieczeństwa trwałości mechanizmów warto używać tylko na luźnej albo mało przyczepnej nawierzchni, blokadę włączać najlepiej po zatrzymaniu auta i absolutnie nie robić tego w czasie skręcania, cofania lub buksowania kół.

Zgadza się, ale producent pozwala załączać ją w trakcie spokojnej jazdy na wprost. Łańcuchy w samochodzie z napędem 4x4 zakładać na obie osie. Ponieważ używamy ich tylko w ekstremalnych warunkach, a zatem wtedy, gdy już na pewno jedziemy z napędem na obie osie, to do Dustera 4x4 należałoby kupić łańcuchy na obie osie.
Ja kupiłem auto z napędem na obie osie, bo pozwala mi to podjechać/przejechać odcinki, które dotychczas mogłem przejechać autem osobowym z napędem na jedną oś tylko z łańcuchami na kołach. Mam np. taki stromy podjazd na mojej lokalnej drodze dojazdowej - zimą bywa kłopotliwy - po włączeniu napędu na obie osie jest łatwy (oczywiście, nie działa to podczas zjazdu). Na razie nie musiałem kupować łańcuchów.
_________________
Piotrek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10