Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło, wysoko bierze
Autor Wiadomość
PePeL

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-03, 14:26   Sprzęgło, wysoko bierze

W mojej DD dziwnie wysoko bierze sprzęgło, probujac nie odrywac piety od podlogi ciezko jest zwolnic sprzeglo. Noge w stawie wyginam niemal na maxa. Myslalem ze to kwestia ustawienia / naciagniecia jakiejs linki (poprzedni wlasciciel byl wysoki), ale dzisiaj mechanik mowi, zeby tego nei ruszac bo moze to swiadczyc o zuzyciu sprzegla i lepiej zostawic w spokoju. Zadnych innych objawow nie stwierdzam. Samochod nie ma jeszcze 35000 przejechanych.

Jak u was jest z tym sprzeglem?
_________________
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-11-03, 14:29   Re: Sprzęgło, wysoko bierze

PePeL napisał/a:
W mojej DD dziwnie wysoko bierze sprzęgło, probujac nie odrywac piety od podlogi ciezko jest zwolnic sprzeglo. Noge w stawie wyginam niemal na maxa. Myslalem ze to kwestia ustawienia / naciagniecia jakiejs linki (poprzedni wlasciciel byl wysoki), ale dzisiaj mechanik mowi, zeby tego nei ruszac bo moze to swiadczyc o zuzyciu sprzegla i lepiej zostawic w spokoju. Zadnych innych objawow nie stwierdzam. Samochod nie ma jeszcze 35000 przejechanych.

Jak u was jest z tym sprzeglem?


to jak beirze wysoko to wyglada jakby sie konczylo :(
druga sprawa ze tam nie ma co regulowac bo jest tam silownik a nie linka wiec mechanik chyba nawet tego nie ogladal :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-11-03, 14:39   

Dokladnie, nie ma tam linki sprzegla (nad czym bardzo boleję), sterowanie sprzeglem obbywa sie hydraulicznie (pompka sprzegla przy pedale oraz wysprzęlik w skrzyni).
_________________
pozdrawiam DD
 
     
BLONDI83


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Wiek: 41
Dołączyła: 02 Paź 2013
Posty: 276
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-01-18, 11:18   

Jak sprzęgło "wysoko bierze" to, najprawdopodobniej jest już na wykończeniu. Nie wiedziałam, że w Dastim nie ma linki dlaczego nad tym ubolewacie :?:
Ja z linką, a raczej jej brakiem już miałam przygody. Dwa razy już mi się zdarzyło, że nacisnęłam na sprzęgło, a sprzęgła nie ma oczywiście nie w Dastim tylko w służbówkach, ale raz nie było sympatycznie, gdy jechałam rozpędzona na trasie :-( A czy oprócz tego, że "wysoko bierze" nie chodzi ono ciężej?
_________________
Pokonać góry morza, nigdy asfalt zawsze wybieraj bezdroża!
 
 
     
PePeL

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-20, 11:22   

Narazie nie ma zadnych innych objawow wiec nic z tym nie robie. Ale mam nadzieje ze to jest tylko moje dziwne odczucie a nie "konczace sie" sprzeglo. Przy przejechanych 35000 km, nawet jezeli 30000 bylo w poznanskich korkach, bylo by to chyba mocno szybko.
_________________
 
     
Ajgor

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 221
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-01-20, 12:07   

Właśnie w korkach popełniamy najczęściej podstawowy błąd: przyjeżdżamy po kilka metrów nie zdejmując całkowicie nogi z sprzęgła powodując jego wcześniejsze zużycie(sam się na tym czasami łapię). :-(
_________________
Pozdrawiam.Ajgor.
 
     
dbcs
dbcs

Marka: Dacia
Model: DUSTER I 2014 / Duster II 2019
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2015-01-20, 18:57   

Witam

Odnośnie sprzęgła to od samego początku "efekt wysokiego brania" występował ( w tej chwili przejechane 10 tyś.)

W trakcie odbytych jazd próbnych prze zakupem "Rumi" (diesel oraz benzyna), także zauważyłem iż wysoko sprzęgło łapie.
Gdyby się kończyło - występowałby tzw ślizganie czyli efekt spadku mocy (wzrost obrotów) w trakcie wciskania gazu (najlepiej zaobserwować jadąc na większe wzniesienie używając odpowiedniego niższego biegu 2 lub 3)
Po prostu trzeba się przyzwyczaić - ja wcześniej jeździłem vw , oplem i skodą - więc trzeba było się "przestawić" :lol:
pozdrawiam
_________________
DAN
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-21, 06:40   

BLONDI83 napisał/a:
Nie wiedziałam, że w Dastim nie ma linki dlaczego nad tym ubolewacie :?:
Zapytaj pierwszego lepszego mechanika, jaki jest lączny koszt cześci i robocizny w przypadku wymiany wysprzęglika (trzeba wyjmować skrynię), a jaki wymiany linki sprzęgła. Róznica jest duuuuuuża. A opócz wysprzęglika jest jeszcze pompka sprzęgła, która też moża sobie paść, natomiast tam gdzie jest linka, to tylko linka. Poza tym uważąm, że więcej i cześciej bedą problemy z pompka/wysprzezęglikiem/hydrauliką niz byłoby z linką. W Primerze o przebiegu ponad 450kkm linka padla tylko raz i to po ponad 400kkm.
Hydrauliczne steroweanie sprzęglem nie jest zadną nowością. Miały je dość powszechnie samochody już 30-40 lat temu (a może i wczesniej), póżniej krolowały linki, a od mniej wiecej przełomu XX/XXIw.jest znów powszechna hydraulilka. Jeszcze żeby chociaż ten wysprzęglik byl na zewnetrz skrzyni (jak chyba było w Lanosie), to jego wymiana byląby duuużo ławiejsza, a nawet na linkę dałoby się przerobić.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
lajkonik

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 50
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 70
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-21, 07:21   

W poprzednim aucie miałem hydrauliczne sprzęgło i był zbiorniczek wyrównawczy do tego układu hydraulicznego. W Dusterku nie widzę niczego takiego. Wydaje mi się więc, że jednak mam linkę.
_________________
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-21, 09:20   

Bo zbiorniczek plynu ham. do układu hydraulicznego sprzęgla jest pewnie razem ze zbiorniczkiem do ukladu hamulcowego (tylko jakieś przegrody powinny byc, żeby w razie wycieku z ukladu sprzęgła nie wyciągnęło całego plynu, lącznie z tym dla hamulców).
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Witek1952

Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 216
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-05-13, 14:04   

Mam nowe auto i też sprzęgło wysoko bierze. Było tak od samego początku. Na jeździe próbnej w innym egzemplarzu było tak samo. Trzeba będzie się chyba przyzwyczaić.
_________________
Witek
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-05-28, 21:04   

Skoro piszesz, ze od samego początku sprzęgło wysoko brało i że w innym DD na jeździe próbnej też tak wysoko brało, to może po prostu TTTM. Jak kiedyś zacznie brać znaczne nizej, to można będzie podejrzewać, że coś w tym hydraulicznym układzie sterowania sprzęgłem siada (np. pompa sprz. lub/i wysprzęglik), a jeśli dodatkowo po kilkukrotnym podpompowaniu pedałem sprzegla zacznie łapać sporo wyżej, to już będzie to niemal pewne.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
ElvisP

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-05-11, 06:14   

Witam. Temat stary, ale może ktoś mieć podobne odczucia i wątpliwości więc pozwolę sobie napisać kilka słów. Jeśli sprzęgło "wysoko bierze" to znaczy, że jest nowe - niezużyte. Sprzęgło "łapiące w podłodze" czyli nisko oznacza problemy - możliwość poślizgu, trudności z wrzuceniem "jedynki" czy wstecznego. Efekt ślizgania się zużytego sprzęgła będzie bardziej widoczny na wyższych biegach. Sterowanie hydrauliczne uważam za lepsze - nie wymaga regulacji i pracuje bardziej miękko niż z linką. Linka także ma mniejszą trwałość. Jeśli komuś przeszkadza "wysoki" pedał sprzęgła to bardzo często przy pedale jest regulacja, która pozwala ten pedał obniżyć - bez negatywnych efektów ubocznych. Pozdrawiam
 
     
corrado


Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 232
Skąd: POLSKA / Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 01:12   

przeciez jest docisk - tzw sloneczko wyciskowe
i tarcza ktora "zapina" kolo zamachowe ze skrzynia
to ze lapie wysoko i trzeba ruszac pedalem jest ok bo znaczy ze jest sloneczko ktore sprezynuje ale jesli bardzo wysoko to znaczyc moze ze juz cienka jest tarcza sprzegla

najprosciej na prostej drodze jechac na czworce i wtedy wrzucamy 5tke i gaz w podloge
jak wzrosna obroty i po 1sekundzie spadna i zaczna znowu wzrosna czujac ze dopiero auto przyspiesza to znaczy ze juz sie slizga tarcza
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11