Sprzęgło, wysoko bierze |
Autor |
Wiadomość |
PePeL
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 44 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-11-03, 14:26 Sprzęgło, wysoko bierze
|
|
|
W mojej DD dziwnie wysoko bierze sprzęgło, probujac nie odrywac piety od podlogi ciezko jest zwolnic sprzeglo. Noge w stawie wyginam niemal na maxa. Myslalem ze to kwestia ustawienia / naciagniecia jakiejs linki (poprzedni wlasciciel byl wysoki), ale dzisiaj mechanik mowi, zeby tego nei ruszac bo moze to swiadczyc o zuzyciu sprzegla i lepiej zostawic w spokoju. Zadnych innych objawow nie stwierdzam. Samochod nie ma jeszcze 35000 przejechanych.
Jak u was jest z tym sprzeglem? |
_________________
|
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-11-03, 14:29 Re: Sprzęgło, wysoko bierze
|
|
|
PePeL napisał/a: | W mojej DD dziwnie wysoko bierze sprzęgło, probujac nie odrywac piety od podlogi ciezko jest zwolnic sprzeglo. Noge w stawie wyginam niemal na maxa. Myslalem ze to kwestia ustawienia / naciagniecia jakiejs linki (poprzedni wlasciciel byl wysoki), ale dzisiaj mechanik mowi, zeby tego nei ruszac bo moze to swiadczyc o zuzyciu sprzegla i lepiej zostawic w spokoju. Zadnych innych objawow nie stwierdzam. Samochod nie ma jeszcze 35000 przejechanych.
Jak u was jest z tym sprzeglem? |
to jak beirze wysoko to wyglada jakby sie konczylo :(
druga sprawa ze tam nie ma co regulowac bo jest tam silownik a nie linka wiec mechanik chyba nawet tego nie ogladal :) |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2014-11-03, 14:39
|
|
|
Dokladnie, nie ma tam linki sprzegla (nad czym bardzo boleję), sterowanie sprzeglem obbywa sie hydraulicznie (pompka sprzegla przy pedale oraz wysprzęlik w skrzyni). |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
BLONDI83
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Wiek: 41 Dołączyła: 02 Paź 2013 Posty: 276 Skąd: ok. Częstochowy
|
Wysłany: 2015-01-18, 11:18
|
|
|
Jak sprzęgło "wysoko bierze" to, najprawdopodobniej jest już na wykończeniu. Nie wiedziałam, że w Dastim nie ma linki dlaczego nad tym ubolewacie
Ja z linką, a raczej jej brakiem już miałam przygody. Dwa razy już mi się zdarzyło, że nacisnęłam na sprzęgło, a sprzęgła nie ma oczywiście nie w Dastim tylko w służbówkach, ale raz nie było sympatycznie, gdy jechałam rozpędzona na trasie A czy oprócz tego, że "wysoko bierze" nie chodzi ono ciężej? |
_________________ Pokonać góry morza, nigdy asfalt zawsze wybieraj bezdroża!
|
|
|
|
PePeL
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 44 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-20, 11:22
|
|
|
Narazie nie ma zadnych innych objawow wiec nic z tym nie robie. Ale mam nadzieje ze to jest tylko moje dziwne odczucie a nie "konczace sie" sprzeglo. Przy przejechanych 35000 km, nawet jezeli 30000 bylo w poznanskich korkach, bylo by to chyba mocno szybko. |
_________________
|
|
|
|
Ajgor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lis 2014 Posty: 221 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 2015-01-20, 12:07
|
|
|
Właśnie w korkach popełniamy najczęściej podstawowy błąd: przyjeżdżamy po kilka metrów nie zdejmując całkowicie nogi z sprzęgła powodując jego wcześniejsze zużycie(sam się na tym czasami łapię). |
_________________ Pozdrawiam.Ajgor. |
|
|
|
dbcs
dbcs
Marka: Dacia
Model: DUSTER I 2014 / Duster II 2019
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Gru 2014 Posty: 37 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 2015-01-20, 18:57
|
|
|
Witam
Odnośnie sprzęgła to od samego początku "efekt wysokiego brania" występował ( w tej chwili przejechane 10 tyś.)
W trakcie odbytych jazd próbnych prze zakupem "Rumi" (diesel oraz benzyna), także zauważyłem iż wysoko sprzęgło łapie.
Gdyby się kończyło - występowałby tzw ślizganie czyli efekt spadku mocy (wzrost obrotów) w trakcie wciskania gazu (najlepiej zaobserwować jadąc na większe wzniesienie używając odpowiedniego niższego biegu 2 lub 3)
Po prostu trzeba się przyzwyczaić - ja wcześniej jeździłem vw , oplem i skodą - więc trzeba było się "przestawić"
pozdrawiam |
_________________ DAN |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-01-21, 06:40
|
|
|
BLONDI83 napisał/a: | Nie wiedziałam, że w Dastim nie ma linki dlaczego nad tym ubolewacie | Zapytaj pierwszego lepszego mechanika, jaki jest lączny koszt cześci i robocizny w przypadku wymiany wysprzęglika (trzeba wyjmować skrynię), a jaki wymiany linki sprzęgła. Róznica jest duuuuuuża. A opócz wysprzęglika jest jeszcze pompka sprzęgła, która też moża sobie paść, natomiast tam gdzie jest linka, to tylko linka. Poza tym uważąm, że więcej i cześciej bedą problemy z pompka/wysprzezęglikiem/hydrauliką niz byłoby z linką. W Primerze o przebiegu ponad 450kkm linka padla tylko raz i to po ponad 400kkm.
Hydrauliczne steroweanie sprzęglem nie jest zadną nowością. Miały je dość powszechnie samochody już 30-40 lat temu (a może i wczesniej), póżniej krolowały linki, a od mniej wiecej przełomu XX/XXIw.jest znów powszechna hydraulilka. Jeszcze żeby chociaż ten wysprzęglik byl na zewnetrz skrzyni (jak chyba było w Lanosie), to jego wymiana byląby duuużo ławiejsza, a nawet na linkę dałoby się przerobić. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
lajkonik
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 50 Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-01-21, 07:21
|
|
|
W poprzednim aucie miałem hydrauliczne sprzęgło i był zbiorniczek wyrównawczy do tego układu hydraulicznego. W Dusterku nie widzę niczego takiego. Wydaje mi się więc, że jednak mam linkę. |
_________________
|
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-01-21, 09:20
|
|
|
Bo zbiorniczek plynu ham. do układu hydraulicznego sprzęgla jest pewnie razem ze zbiorniczkiem do ukladu hamulcowego (tylko jakieś przegrody powinny byc, żeby w razie wycieku z ukladu sprzęgła nie wyciągnęło całego plynu, lącznie z tym dla hamulców). |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Witek1952
Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71 Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 216 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-05-13, 14:04
|
|
|
Mam nowe auto i też sprzęgło wysoko bierze. Było tak od samego początku. Na jeździe próbnej w innym egzemplarzu było tak samo. Trzeba będzie się chyba przyzwyczaić. |
_________________ Witek |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-05-28, 21:04
|
|
|
Skoro piszesz, ze od samego początku sprzęgło wysoko brało i że w innym DD na jeździe próbnej też tak wysoko brało, to może po prostu TTTM. Jak kiedyś zacznie brać znaczne nizej, to można będzie podejrzewać, że coś w tym hydraulicznym układzie sterowania sprzęgłem siada (np. pompa sprz. lub/i wysprzęglik), a jeśli dodatkowo po kilkukrotnym podpompowaniu pedałem sprzegla zacznie łapać sporo wyżej, to już będzie to niemal pewne. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
ElvisP
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 08 Maj 2016 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-05-11, 06:14
|
|
|
Witam. Temat stary, ale może ktoś mieć podobne odczucia i wątpliwości więc pozwolę sobie napisać kilka słów. Jeśli sprzęgło "wysoko bierze" to znaczy, że jest nowe - niezużyte. Sprzęgło "łapiące w podłodze" czyli nisko oznacza problemy - możliwość poślizgu, trudności z wrzuceniem "jedynki" czy wstecznego. Efekt ślizgania się zużytego sprzęgła będzie bardziej widoczny na wyższych biegach. Sterowanie hydrauliczne uważam za lepsze - nie wymaga regulacji i pracuje bardziej miękko niż z linką. Linka także ma mniejszą trwałość. Jeśli komuś przeszkadza "wysoki" pedał sprzęgła to bardzo często przy pedale jest regulacja, która pozwala ten pedał obniżyć - bez negatywnych efektów ubocznych. Pozdrawiam |
|
|
|
corrado
Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 232 Skąd: POLSKA / Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-13, 01:12
|
|
|
przeciez jest docisk - tzw sloneczko wyciskowe
i tarcza ktora "zapina" kolo zamachowe ze skrzynia
to ze lapie wysoko i trzeba ruszac pedalem jest ok bo znaczy ze jest sloneczko ktore sprezynuje ale jesli bardzo wysoko to znaczyc moze ze juz cienka jest tarcza sprzegla
najprosciej na prostej drodze jechac na czworce i wtedy wrzucamy 5tke i gaz w podloge
jak wzrosna obroty i po 1sekundzie spadna i zaczna znowu wzrosna czujac ze dopiero auto przyspiesza to znaczy ze juz sie slizga tarcza |
_________________
|
|
|
|
|