DACIA DUSTER - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER - KLUB POLSKA
Nieoficjalny Klub Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 4x4 czy 4x2 za i przeciw.
Autor Wiadomość
Zywiec 
Żywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 256
Skąd: wieś stołeczna
Wysłany: 2018-10-05, 06:45   

Oglądając zamieszczony w linku test DD vs NQ od razu rzuca się w oczy że kierowca Dacii to jakaś pierdoła a nie kierowca. Kierujący NQ chce wyjechać z rolek a kierujący DD chce się poślizgać na rolkach. Aczkolwiek patrząc obiektywnie i przyjmując że parametry były takie same dla DD i NQ (np. ilość obrotów) DD przegrywa w teście.
 
     
DS 

Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 28
Wysłany: 2018-10-05, 07:01   

Żadna pierdoła, testy są robione pod moim nadzorem i jeśli kierowca robi coś źle, to powtarzamy. Poza tym to test samochodu, nie kierowcy. Tu wszystko jest prawidłowo.
Duster wygrywa na dwóch rolkach, przegrywa na trzech.
 
     
Zywiec 
Żywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 256
Skąd: wieś stołeczna
Wysłany: 2018-10-05, 08:03   

DS mój wpis nie atakuje Ciebie, nie podważa wiarygodności testu jak również nie ma na celu "spłaszczenia" jego wyników. Po prostu opisałem moje pierwsze wrażenia po obejrzeniu filmu. Można mi zarzucić że nie podoba się mi test bo ja jeżdżę Duster'em wiec mam ambicjonalne podejście do samochodu a w teście DD wypadł bardzo niekorzystnie w świetle NQ, ale starałem się aby moje "ja" stało z boku i nie zabarwiało poglądów. A tak z ciekawości zapytam, to były takie same silniki?? Były jakieś obostrzenia np. limit obrotów silnika czy po prostu kierowcy dostali "prikaz" że mają wyjechać z rolek??
 
     
DS 

Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 28
Wysłany: 2018-10-05, 09:11   

Wkrótce wrzucę ten sam test, tylko z drugiego kadru (tego, który obecnie jest w prawym górnym rogu), gdzie znacznie lepiej widać, z jaką prędkością kręcą się koła. Nie wiem dlaczego, ale po przeciwnej stronie kręciły się znacznie szybciej. Będzie też test z rolkami po jednej stronie auta.
Silniki podane są w opisie, pojemność ta sama, ale diesel i benzyna.
Obostrzenia dotyczące obrotów są (a raczej prędkości), nie można gazować jak na hamowni, generalnie 0-40 km/h lub po prostu pierwszy bieg. Jak ktoś za delikatnie próbuje, to polecam dać więcej gazu. I czekać, czasami sytemy reagują po chwili. I prikaz, żeby wyjechać. Nie spotkałem jeszcze nikogo, kto swoim samochodem chciał zostać na rolkach.
 
     
DS 

Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 28
Wysłany: 2018-10-06, 17:57   

"Pojedynek" 4x4 w klasie budżet - Dacia Duster vs Suzuki Vitara:
https://youtu.be/KIj4HhOSphI
Ostatnio zmieniony przez DS 2018-11-28, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Rezysstor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 61
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-26, 22:15   

Brak napędu na 4 w Dusterze, jest równie pocieszający, jak puszczająca się żona, ponieważ nie musimy się wtedy już stresować, że przyprawi nam rogi, bo już je mamy. Tak więc na luzie Wam powiem, że taki wykastrowany z napędu Duster, co widać na drodze, po tylnej belce, przypomina mi ciecia podjeżdżającego kabrioletem pod dystrybutor gazu. Jest to obraz nędzy i rozpaczy, i żadne bredzenie tego nie zamaluje, niby korektor z NASA, zdjęcia Księżyca. Duster bez napędu obnaża całą marność właściciela, który mając, i tak najtańszy SUW, jeszcze dzielnie zaoszczędził, obrywając mu jaja. Udawanie Dacią, że się ma SUWa, to masakra, z gwarancją dożywotnią, że panienki już nie wyrwiesz. Innym przykładem upośledzenia, jest bredzenie, że „mi napęd niepotrzebny, bo nie jeżdżę w terenie”. Zmienisz zdanie jeden z drugim, jak zimą zaparkujesz jednym z kół napędzających w niecce z lodem, i nie będziesz mógł ruszyć do przodu. Podobnie zimą wyglądać może to Wasze przejeżdżanie krawężników – też może się okazać, że przód przejechał, ale tył jakoś nie chce, i jesteście ugotowani, oraz obśmiani. Ja moim Dusterem przyprawiam o rozpacz wszystkich posiadaczy lepszych bryk, ale z napędem na Waszą ulubioną jedną ośkę – jestem zawsze pierwszy spod świateł zimą.
Kończąc ten żenujący temat, zwracam uwagę wszystkim narzekającym, że trzeba zmieniać biegi, co ich strasznie męczy w mieście, że dzięki krótkiej jedynce, można łatwo „pełzać” w korkach, bez używana sprzęgła. Dacia Duster, ale z jajami i sześciobiegową skrzynią, jest właśnie stworzona, do jazdy w dużym mieście, a ci co piszą inaczej, mieszkają na wiochach.
Różnicę w napędzie, najłatwiej wyczujecie zimą, na nieodśnieżonym podjeździe, gdzieś w Bieszczadach, gdzie na 4 kołach przejedziecie bez zauważenia problemu, a z napędem tylko na przód, staniecie w poprzek drogi.
Zgadnijcie, kto rankiem wyjedzie z podwarszawskiego osiedla, zasypanego śniegiem, padającym całą noc ?
Dacia Duster z napędem na 4 i z silnikiem benzynowym, co to mu mrozy nie straszne :)
I to by było, na tyle :)
 
     
micheangelo

Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 25 Cze 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-11-27, 08:48   

Rezysstor, mocno napisane, ale w sumie ciężko się nie zgodzić. Dla mnie zawsze samochody typu SUV miały sens tylko w konfiguracji z napędem 4x4 i większym prześwitem. Taki samochód przejedzie po większości dróg, poradzi sobie w śniegu i to mi wystarcza. Rasowe terenówki na ramie to już inna bajka- komfort jazdy na asfalcie już nie ten, a dla wykorzystania ich potencjału trzeba jeździć po bezdrożach i taplać się w błocie. Natomiast SUV z napędem na jedną oś... hmmm, co kto lubi, ale ja osobiście w takiej sytuacji wolałbym kombi czy minivana- są bardziej pakowne i zwykle tańsze.
Co do argumentu wielu osób, że zim nie ma, to różnie z tym bywa. U mnie na Górnym Śląsku czasem potrafi solidniej popadać. W ostatnich latach raz nie udało mi się wyjechać przednionapędówką z drogi osiedlowej (wyjazd minimalnie pod górkę)- na szczęście jechał kolega i pomógł, innym razem wypychałem BMW, bo powiesiło się na koleinach.
Natomiast w górach 4x4 robi olbrzymią różnicę. Nie zliczę ile razy nie umiałem gdzieś wyjechać samochodem z napędem na jedną oś, ile razy musiałem zakładać łańcuchy itd. Ile miałem stresów pt. wyjadę czy nie? Nie wspominam już o ryzykownych sytuacjach pt. atakuję podjazd- rozpędzam się do dużej prędkości i jadę- na pewno to nie było bezpieczne, szczególnie kiedy był kręty podjazd. Z 4x4 można w takiej sytuacji jechać normalnie, bez szarżowania.
Latem rzeczywiście 4x4 prawie się nie przydaje (może przy mokrej drodze z warstwą piachu). Natomiast teraz już tak- droga bywa oblodzona, leżą mokre liście itd. Nie mówię już o tym, że w końcu porządny śnieg spadnie.
 
     
mroczny-kosiarz 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 51
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 104
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 13:11   

Rezysstor napisał/a:
wykastrowany z napędu Duster, co widać na drodze, po tylnej belce, przypomina mi ciecia podjeżdżającego kabrioletem pod dystrybutor gazu.


Gdybym był cieciem, a marzyłby mi się kabriolet - tak właśnie bym zrobił. Zapewne kupiłbym używany kabriolet i przerobił na gaz. Nie miałbym żadnych kompleksów z tego powodu.

Rezysstor napisał/a:
Duster bez napędu obnaża całą marność właściciela, który mając, i tak najtańszy SUW, jeszcze dzielnie zaoszczędził, obrywając mu jaja.


Mam wrażenie, że choć masz już 61 lat, to emocjonalnie wciąż jesteś na poziomie nastolatka... Wartość człowieka zupełnie nie zależy od tego, czym jeździ. Jeśli Ty musisz udowadniać swoją wartość jako człowieka za pomocą napędu 4x4 w Dusterze, to bardzo Ci współczuję. Wyobrażam sobie, jak musi Ci być ciężko, gdy sąsiad ma lepszy samochód, np. ma Toyotę RAV4 z napędem 4x4...

Pewnie jest Ci bardzo trudno sobie wyobrazić, że można mieć Dustera 4x2, dobre samopoczucie, satysfakcję z zaoszczędzonych kilku tys. zł i całkowicie lekceważyć opinie podobnych Tobie nieszczęśników.

Rezysstor napisał/a:
Udawanie Dacią, że się ma SUWa, to masakra, z gwarancją dożywotnią, że panienki już nie wyrwiesz.


Nie potrzebuję samochodu, by podjeżdżać pod dyskotekę i rwać panienki. Nie te lata. Nb. nawet jak byłem młodszy, panienki z dyskoteki nigdy mnie nie pociągały.
_________________
Pozdrawiam -
  
 
     
LESNICZYy

Marka: DACIA
Model: DUSTER STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 51
Wysłany: 2018-11-27, 16:39   

Nawet w lesie 4x4 się już nie przydaje , zimy są bez śniegu itd. Jak ktoś jest zakompleksiony to już jego problem .
Zwykłej wersji szukałem 4 miesiące więc se odpuściłem mimo posiadania w przeszłości 4x4 :lol:
 
     
DS 

Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 28
Wysłany: 2018-11-28, 21:22   

Test napędów - Duster II vs Duster I:
https://youtu.be/l7o6uw9MKyQ
  
 
     
Zywiec 
Żywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 256
Skąd: wieś stołeczna
Wysłany: 2018-11-29, 13:45   

Idąc tokiem myślenia kolegi Rezystora, można śmiało powiedzieć że kupowanie napędu 4x4 do miasta to szczyt... tego i owego. Po co 4x4 w mieście ja się pytam?? Panienki nie zwracają na to uwagi, na krawężniki?? bzdura!!! Muszę przyznać że Rezystor napisał swojego posta z wielką dozą czarnego kpiącego humoru, mi tekst się podoba :mrgreen: , bardziej martwi mnie nie kpina samego autora ale reakcja na ten wpis. Uważam że zawsze trzeba mieć dystans do siebie. Po tym poznać wielkość człowieka.
 
     
LESNICZYy

Marka: DACIA
Model: DUSTER STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 51
Wysłany: 2018-11-29, 16:20   

Było pewne , że ten post w takiej postaci wywoła małą burzę . Ja wyraziłem swoje zdanie poparte posiadaniem aut 4x4 i mi ten napęd nie jest potrzebny , mimo offroadu w robocie :mrgreen:
Etap z panienkami ma większość już za sobą , więc po co o tym pisać :roll:
  
 
     
traks 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 61
Wysłany: 2018-12-02, 10:12   

Dorzucę swoje pięć groszy, 4x4 po za oczywistym napędem, dostaje także inne wzmocnione zawieszenie, co łatwo docenić na naszych drogach, auto z tym napędem też łatwiej się odsprzedaje. Na minus, droższe w zakupie, co nie koniecznie przełoży się na cenę przy sprzedaży. Pewnie większe spalanie i droższe serwisowanie.
 
     
toka93

Marka: Fiat
Model: Croma
Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 27
Wysłany: 2018-12-02, 16:50   

traks napisał/a:
Dorzucę swoje pięć groszy, 4x4 po za oczywistym napędem, dostaje także inne wzmocnione zawieszenie, co łatwo docenić na naszych drogach, auto z tym napędem też łatwiej się odsprzedaje. Na minus, droższe w zakupie, co nie koniecznie przełoży się na cenę przy sprzedaży. Pewnie większe spalanie i droższe serwisowanie.

A gdzie ono ma te wzmocnione zawieszenie?
Przód niezależnie czy 4x2 czy 4x4 taki sam. Z tyłu natomiast ze względu na napęd jest wózek z wahaczami, a nie belka. I czy wahacze są trwalsze, kłóciłbym się i to mocno.
_________________
Potrzebujesz czegoś do Daci?
Pisz śmiało! :)
 
     
Marek1603 

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 44
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 107
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-02, 18:29   

Za to ja bym się kłócił co do komfortu jazdy z belką, a z wahaczami. Na korzyść tych drugich.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
stat4u
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12