Zakup Dustera z instalacją LPG |
Autor |
Wiadomość |
zwadaa
Marka: Dacia
Model: Duster LPG
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Wiek: 36 Dołączył: 23 Sty 2018 Posty: 10
|
Wysłany: 2019-04-25, 11:35
|
|
|
Pojechałem dzisiaj do ASO na czyszczenie elektrozaworu. Powiedzieli mi, że wczoraj pojawiło się z centrali rozwiązanie problemu z instalacjami gazowymi. Niestety nie dostali jeszcze części. Jestem umówiony na 9 maja, zobaczymy co z tego będzie. |
|
|
|
Logier
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: ---
Dołączył: 25 Kwi 2019 Posty: 6
|
Wysłany: 2019-04-25, 12:12
|
|
|
Nie wiem czy zauważyliście (jeśli tak to sorry) ale już nie można zamówić Dustera z LPG - dostępne są tylko ze "składu" (wg. cennika z dnia 15.04.2019 r.) |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2019-04-25, 13:34
|
|
|
No jasne. Teraz sobie na pewno poprawią sprzedaż. Co za jełop to wymyślił!? Rozumiem, że jest parcie na te silniki TCe 130 i 150, ale nie za każdą cenę. Zresztą cudów po tych TCe się nie spodziewam: ani w zakresie osiągów, ani spalania, ani ekologiczności filtrów FAP. |
|
|
|
harald
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Mar 2019 Posty: 36
|
Wysłany: 2019-04-25, 17:14
|
|
|
Bo podobno do września tego roku mają wycofać 1.6 |
_________________ hary |
|
|
|
mroczny-kosiarz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 56 Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-05-15, 23:39 Re: Spalanie i koszty
|
|
|
JS napisał/a: | Mam Dustera z 2017. Oto koszty za 2018 r.: LPG - 4829 zł (czyli 2211 litrów średnio po 2,15 zł z całego roku) + Pb - 681,64 zł (czyli 140 litrów średnio po 4,94 zł)= 5510,56 zł łącznie przy 25236 km, co daje ~22 grosze za km.
Pb zawsze do pełna, średnie roczne zużycie LPG - 8,47 l/100 km mierzone z dystrybutora (bo okrojony komputer w wersjach z lpg nie wskazuje).
Oprócz obowiązkowego rocznego przeglądu 162 zł - żadnych innych kosztów. Mam 5 lat Easy service i drażnię nieco ASO, bo auto ma chodzić jak zegarek, więc poprawiają pierdoły na gwarancji.
Robiłem różne symulacje cenowe i różnica waha się około 3000-4000 zł na korzyść lpg (nie wartościuję tutaj kosztów zakupu w cyklu kilkuletnim, ale koszt nabycia diesla znacznie ochładza głowę - chociaż nie ukrywam, że o nim myślałem, bo jeździ pięknie, nawet ten nieco słabszy). |
Mój Diesel ma 90 KM. Prowadzę w Excellu skrupulatnie zapisy z każdego tankowania, poniesionych kosztów i liczby przejechanych kilometrów.
Średni koszt przejechania 1 km z ostatnich trzech lat wyniósł u mnie 29 groszy/km.
Zużycie ON na 100 km wynosiło od 4,9 do 7,2 l; średnio 6,2 l (jeżdżę dużo po mieście).
W 2016 roku, gdy kupowałem samochód, dopłata za silnik Diesla wynosiła 7 tys. zł (dziś 9 tys.). |
_________________ Pozdrawiam - |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2019-05-16, 08:23 1.6 SCe
|
|
|
W nowym cenniku silnik 1.6 SCe też już wyłącznie ze składów - jak wcześniej z LGP. Ciekawi mnie jakaś nowa alternatywa zamiast wolnossącego. Czy ktoś coś wie o tym zapowiadanym na forach 1.0 (?) SCe? TCe? 100 KM? Szału na pewno też nie zrobi, ale może uda się wstawić LPG. |
|
|
|
13dp
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 14
|
Wysłany: 2019-05-16, 09:25
|
|
|
No właśnie ciekawe co to będzie czy wejdzie jeszcze jednak jakiś budżetowy motor do oferty czy jednaki najtańszy Duster do produkcji będzie przez dłuższy czas już nie za 39 900 PLN a 56 100 PLN |
|
|
|
tommylee1
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019 Posty: 130
|
Wysłany: 2019-05-19, 07:34
|
|
|
Mam pytanie do osób, które przejechały pierwsze 1000-2000 km. Czy Ktoś z Was zrobił wymianę oleju na własną rękę?
Jeżeli tak to jaki okej użyliśmy do DD2 1.6 sce LPG. I
gdzie zakupiliście oryginalny filtr? |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2019-05-20, 10:07 Re: 1.6 SCe
|
|
|
JS napisał/a: | W nowym cenniku silnik 1.6 SCe też już wyłącznie ze składów - jak wcześniej z LGP. Ciekawi mnie jakaś nowa alternatywa zamiast wolnossącego. Czy ktoś coś wie o tym zapowiadanym na forach 1.0 (?) SCe? TCe? 100 KM? Szału na pewno też nie zrobi, ale może uda się wstawić LPG. |
Przecież silniki TCe są już od dawna gazowalne...... przy porządnym montażu i wystrojeniu instalacji, dotrysk Pb wynosi max. 1L. Oczywiście nie mam tu na myśli najnowsze jednostki. |
|
|
|
AndrewMD
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 11 Lip 2019 Posty: 39
|
Wysłany: 2019-07-18, 22:10
|
|
|
tommylee1 napisał/a: | Mam pytanie do osób, które przejechały pierwsze 1000-2000 km. Czy Ktoś z Was zrobił wymianę oleju na własną rękę? |
Też się bym chciał dowiedzieć jak z tą wymianą było w waszym wypadku. |
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2019-07-18, 22:35
|
|
|
tommylee1 napisał/a: | Mam pytanie do osób, które przejechały pierwsze 1000-2000 km. Czy Ktoś z Was zrobił wymianę oleju na własną rękę?
Jeżeli tak to jaki okej użyliśmy do DD2 1.6 sce LPG. I
gdzie zakupiliście oryginalny filtr? |
Nie wiem czy Ci to pomoże, bo nie mam LPG. Ja robiłem wymianę po 3 tys. U znajomego mechanika. Olej to Elf Evolution 900 SXR 5W40. Orginalny filtr kupiłem w Moto-Dynamic. |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
tommylee1
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019 Posty: 130
|
Wysłany: 2019-07-18, 23:25
|
|
|
Mam już auto od miesiąca. Dziś przekroczyłem 3700 km. W sobotę ruszam w trasę ma dwa tygodnie po Włoszech. Jak wrócę będę miał pewnie ponad 8k przejechane. W sierpniu wyjazd na Ukrainę, we wrześniu podobnie. Przewiduje, ze do końca października przekroczę 15k.
Zrezygnowałem z wymiany po 3k ze względu na to, że w bardzo krótkim czasie osiągnę 15k km. |
|
|
|
Nerrob
Marka: Dacia
Model: Duster II 1,6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Gru 2019 Posty: 33
|
Wysłany: 2020-08-15, 13:06
|
|
|
zwadaa napisał/a: | Pojechałem dzisiaj do ASO na czyszczenie elektrozaworu. Powiedzieli mi, że wczoraj pojawiło się z centrali rozwiązanie problemu z instalacjami gazowymi. Niestety nie dostali jeszcze części. Jestem umówiony na 9 maja, zobaczymy co z tego będzie. | Ciekawa sprawa, nie napisałeś co po 9 maja 2019 ? Mam nieszczęsne (niestety) auto z fabrycznym LPG, od momentu odbioru w marcu 2019 do dzisiaj zrobiłem prawie 70 kkm, w tym czasie byłem w serwisie, z powodu gazu, chyba z 10 razy. Ostatnio w lipcu 2020, odbierając auto po kolejnej wymianie elektrozaworu, usłyszałem że podobno problem niedługo zostanie rozwiązany . Oprócz tego w okresie od zakupu wymienili mi katalizator i alternator. Teraz padła klima, w ogóle nie chłodzi, jestem umówiony na 20.08. na diagnozowanie. Dobrze, że jest jeszcze gwarancja, ale w związku z tym, że Duster służy mi do zarabiania pieniędzy na życie, każda usterka to przestój i brak dochodów. Nie wiem czy kupiłbym Dustera po raz kolejny. Przed zakupem naczytałem się i nasłuchałem jaki to Duster jest bezawaryjny i ... może to ja jestem pechowy ? |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2020-08-15, 14:24
|
|
|
Do Nerrob: Ja także wiosną przeszedłem tę ścieżkę wymiany elektrozaworu na nowszą (lepszą?) wersję. Wytrzymał 14.000 km, po czym się znowu poddał. Wczoraj byłem na kolejnym czyszczeniu (równocześnie telefony i pisma reklamacyjne do Renault/Dacia etc. - bo to już co najmniej 7. interwencja w sprawie instalacji LPG, czyli przy moim obecnym przebiegu 68000 średnio niemal co 8 tys. km).
Motyw brudnego gazu pomijam, bo to standard i w ASO, i w centrali Dacii.
W międzyczasie obdzwoniłem gazowników, którzy spytawszy, jaka marka i jaka instalacja, oferowali załatwienie sprawy drobną modyfikacją instalacji w pół godziny (o koszty nie pytałem, bo jeszcze ważna gwarancja - to samo potwierdziła centrala Landi Renzo, dość oględnie informując, że reduktor i elektrozawór zostały źle założone już na etapie fabrycznym, o czym oni doskonale wiedzą, ale też nie mogą ingerować w montaż fabryczny bez utraty gwarancji itp.).
Skończywszy wizytę w ASO, dowiedziałem się od przemiłej pani, do której chyba zadzwonił ktoś z centrali, że na początku września 2020 mają wejść dodatkowe zestawy akcesoriów usprawniających pracę instalacji LPG, czyli jak przypuszczam to, co oferowali gazownicy: dodatkowe obejście, odwrócenie czy też wspomożenie reduktora poprzez drobną modyfikację systemu. Mam to mieć zamontowane w ramach gwarancji, bo i tak wiedzą, że im nie popuszczę - a gwarancja z ES na 5 lat, więc nasz związek klient-ASO zdąży się zacieśnić.
Na razie jeżdżę na przeczyszczonym (i wcześniej 2 razy wymienianym) elektrozaworze i czekam na rozwój wypadków.
Rozglądam się powoli za kolejnym autem, a z racji bezwarunkowej miłości do LPG (koszty, nie ekologia!) pozostaję w kręgu Renault/Dacia, bo tylko oni jeszcze kładą LPG: Duster, Captur albo nowe Sandero Stepway - o ile nie zrobią jakiejś koszmarnej biedy. Dopłata za LPG w Daciach tylko 1000 zł, czyli za darmo, w Capturze - 2.000 zł, a w Clio, czego nie rozumiem i nie akceptuję - 3000 zł.
A co do kosztów: jakkolwiek bym liczył, włączając w to dodatkowe przeglądy, zmieniane częściej na mój koszt filtry i wizyty w ASO na czyszczenie, to i tak jestem do przodu, bo benzynka by mnie zjadła, a diesel nie wchodzi w grę (choć jeździ pięknie) z uwagi na mój tryb jazdy: często, choć niekoniecznie daleko.
Pozdrawiam! |
|
|
|
Nerrob
Marka: Dacia
Model: Duster II 1,6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Gru 2019 Posty: 33
|
Wysłany: 2020-08-15, 16:43
|
|
|
JS napisał/a: |
Motyw brudnego gazu pomijam, bo to standard i w ASO, i w centrali Dacii.
|
Już w zeszłym roku napisałem, że latem przez 3 tygodnie jeździłem i tankowałem w Niemczech i ... po 2 tygodniach pojawił się problem z przełączaniem na tym lepszym niemieckim czyściejszym gazie . Ale Renault/Dacia Polska nadal twierdzi, że to polski "brudny" gaz powoduje usterkę. Rynce opadywujo :(. |
|
|
|
|