|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Spalanie paliwa w Dusterze |
Autor |
Wiadomość |
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2019-08-01, 10:26
|
|
|
Sajmon117 napisał/a: | Tylko nie docieraj go cały czas na przelotach tylko obroty muszą być mieszane i max 3 tyś obr |
Zerknąłem ponownie do instrukcji.
Silniki diesla docierać do max 2500 obrotów, benzynowe do max 3000-3500 obrotów.
Trasę do pracy zmieniłem na bardziej "wioskową", żeby częściej biegi zmieniać.
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
Pawel123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2019 Posty: 10 Skąd: Strzelce
|
Wysłany: 2019-08-01, 23:57
|
|
|
Potwierdzam spalanie opisane przez kolegę mikeleft . U mnie w blue dci 115 tak samo. |
|
|
|
panopticon
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 30 Dołączył: 09 Mar 2018 Posty: 37 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2019-08-04, 12:23
|
|
|
Spalanie lipiec:
Przejechane 2523 km
Spalanie średnie z dystrybutora 8,41 l/100km
Spalanie komputer 7,66 l/100km |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2019-08-04, 17:10
|
|
|
mikeleft napisał/a: | Trasę do pracy zmieniłem na bardziej "wioskową", żeby częściej biegi zmieniać. |
I tak ma być |
|
|
|
Voxmord
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Maj 2019 Posty: 78
|
Wysłany: 2019-08-05, 14:30
|
|
|
tommylee1 napisał/a: | Ostatnie spalanie poza miastem wyszło 9l/100 km LPG.
Pojawia się pytanie czy jest się czego czepiać? |
Zawsze można oczekiwać, że będzie lepiej; ale nie robiłbym specjalnej tragedii.
Gdyby normą stawało się spalanie o jakim pisałeś wcześniej tj. 13-14 litrów, to wtedy rzeczywiście można byłoby się niepokoić dlaczego tak to wygląda. Sam jestem ciekaw, jak będzie wyglądała sytuacja "po ułożeniu" i przejechaniu pierwszych 5-6 tys. km.
Za chwilę będę testował opcję z pełnym obciążeniem Dustera (full bagażnik + pełny box dachowy, 4 osoby na pokładzie, klima i 2500 km do przejechania). Biorę pod uwagę, że w takich warunkach pewnie "łyknie" min. 11-12 litrów. Będę mądrzejszy za miesiąc.
Jestem świeżo po "zrobieniu" wspomnianej trasy - łącznie przejechane 2700 km, z czego na samym LPG 2600 km. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wynikami - w samochodzie jechały 2 osoby dorosłe, 2 dzieci, bagażnik szczelnie załadowany, dodatkowo na górze box dachowy z ładunkiem ok. 10-15 kg. Klimatyzacja używana przez zdecydowaną większość podróży.
Co do wyników:
- jazda po samych autostradach (tempomat i prędkości pomiędzy 80-120 km/h) 8,94l. O zgrozo, ok. 100 km to stanie w korkach na autostradzie. Co ciekawe, pomiar spalania tam i z powrotem wyszedł niemal identyczny (8,96l i 8,92l)! Jeden pomiar cząstkowy, po przejechaniu 250 km i dotankowaniu gazu, wyszedł na poziomie 8,12l. Rewelacja.
- jazda po lokalnych drogach, na krótkich odcinkach, w tym kilkadziesąt kilometrów po górach - spalanie 10,3l
- średnia spalania LPG na całym dystansie 2600 km - 9,12l
Jeszcze parę ciekawostek:
Tankując do pełna gaz w Chorwacji, w jednym przypadku weszło max. 32,5 l - przejechałem na tym 380 km; natomiast w drugim prawie 38 l (!)- przejechane prawie 410 km. Tankowanie na Lukoilu w Słowacji - 35 l - przejechane 405 km.
Poza tym, po spędzeniu w sumie ok. 40 godzin za kierownicą, w żadnym wypadku nie mogę narzekać na jakość wykonania fotela kierowcy - ani razu nie czułem, że jest mi niewygodnie, coś uwiera, kłuje, czy nie pozwala się skoncentrować.
Oczywiście Duster to nie jest demon prędkości i nigdy nie będzie zrywnym samochodem. Niemniej jednak, jak już silnik wejdzie na odpowiednie obroty i dobrze będzie operowało się przy zmianie biegów, naprawdę nie ma zbyt wielu powodów do narzekań. Gorzej bywa z podjazdami pod górę gdzie trzeba się ponownie zebrać po wytraceniu wcześniejszej prędkości.
Poza tym tempomat działa bardzo dobrze, do bagażnika też naprawdę można dużo zmieścić wioząc w nim koło dojazdowe.
Generalnie, jestem bardzo zadowolony po pierwszej długiej trasie. Auto zdało w mojej ocenie test, bardzo dobrze. |
|
|
|
tommylee1
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019 Posty: 130
|
Wysłany: 2019-08-07, 21:32
|
|
|
Również wróciłem z wakacyjnego wyjazdu nowym Dusterem po Italii. W sumie przejechaliśmy w 3 osoby z pełnym bagażnikiem 4600 km. Średnie spalanie wyszło 9,59l.
W sumie ok biorąc pod uwagę górzysty teren Włoch oraz powrót przez szwajcarskie Alpy.
Pierwszy etap Łodź- Wenecja spalanie było w 8,86 l (Polska, Czechy, Austria autostrada, zwykłe drogi). Wzrosło do 9,3l na austriackich autostradach w Alpach.
Jazda po Apeninach - 9,8l do 10,8l.
I teraz ciekawostka. 550 km po niemieckiej autostradzie do granicy z Polską, jazda na tempomacie 120 km cały dystans - spalanie 9,3l i 9,04l. Tankowanie na Orlenie i jazda polską autostradą, tempomat 120 km dystans 450 km, spalanie 9,7l i 9,8l. .
Na moje zdziwienie, moja żona zażartowała, że może niemieckie autostrady są gładsze .
Zgadam sie z kolegą Voxmord, Duster jest wygodny, fotele wygodne i to nie tylko moja subiektywna ocena ale również pozostałych osób podróżujących.
To tyle w kwestii wyjazdu.
Wróciłem do Łodzi, zrobiłem 113 km po mieście i dziś zatankowałem do pełna, bo jutro wyjazd do Lwowa.
Spalanie z jazdy po mieście - 13,27l. I to mnie martwi. Dlatego ponawiam pytanie, do użytkowników LPG, jakie macie spalanie w mieście? |
|
|
|
Morcin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Dołączył: 03 Lip 2019 Posty: 3
|
Wysłany: 2019-08-13, 22:07
|
|
|
Pierwsze tankowanie:
- spalanie 8,5 l (liczone z kalkulatora)
- przejechane 510 km
Wg komputera z ostatnich 390 km (w międzyczasie kasowałem):
- spalanie 7,9
- średnia prędkość 30 km/h
- 80/100 punktów w Eco-punktacji
Jazda normalna/spokojna bez niepotrzebnego przyspieszania i hamowania, głównie po mieście bez korków i klimy, na krótkich odcinkach (3, 5, 10 km).
Tankowanie do drugiego odbicia. Rezerwa zapaliła się przy zasięgu ok. 80 km, mniej więcej zgodnie z tym co zostało w baku. |
|
|
|
tommylee1
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019 Posty: 130
|
Wysłany: 2019-08-13, 22:30
|
|
|
Trasa: Łódź - Lwów, następnie max. 50 km po Lwowie, ok. 120 km wokół Lwowa i powrót do Łodzi.
Żadnych autostrad, ekspresówek, w sumie 1210 km, spalone 102,67 l gazu.
Spalanie średnie: 8,48l
Uważam, że to bardzo dobry wynik.
Tylko dlaczego w mieście bierze mi ponad 13l, tego nie rozumiem. |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2019-08-14, 12:13
|
|
|
Cześć.
Trasa 900km, połowa autostradami "na pusto" 100kmh, połowa autostradami z 400kg na pokładzie, 120kmh na tempomacie, z klimą.
Wynik komputera 5,00l.
Wynik z tankowania 5,11.
Po zatankowaniu dalej autostradą, 120kmh, klima, 400kg ładunku - po 130km komputer pokazał 6,2l.
Po zjechaniu na urokliwe drogi Roztocza i wyłączeniu klimy, komputer spadł na 5,00l po przejechaniu 150km.
Przebieg auta to dopiero 2kkm, więc jeszcze nie wciskam gazu w podłogę. Później też nie będę, ponieważ cieszy mnie małe spalanie.
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
harald
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Mar 2019 Posty: 36
|
Wysłany: 2019-08-15, 21:36
|
|
|
Mi bierze 7 jak średnio na łapy podaje :D |
_________________ hary |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2019-08-20, 22:50
|
|
|
Cześć.
Kolejne tankowanie
Wynik komputera 4,70l.
Wynik z tankowania 5,10l.
DD z zapasem wylicza zasięg na rezerwie - kontrolka paliła się przez ponad 90km, a zatankowałem 47l (3 odbicia pistoletu).
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2019-08-20, 23:22
|
|
|
A ja tankuję pod korek z 18 jeszcze wejdzie po odbiciu to jazdy a jazdy |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2019-08-23, 08:27
|
|
|
mikeleft napisał/a: | a zatankowałem 47l (3 odbicia pistoletu) |
Niestety ale pomiar z tankowania/kalkulatora nie jest prawdziwy. Żeby realnie sprawdzić ile samochód pali, oczywiście po ułożeniu silnika, czyli od około 6/7 t.km. w górę, należy zatankować pod korek - w taki sposób aby paliwo stało pod samym korkiem. Po wyjeżdżeniu zbiornika, tankujemy tak samo i wtedy mamy wynik 100%.
Natomiast tankowanie do 2/3/4/5...... odbicia nie jest powtarzalne i wynik spalania nie będzie dokładny. |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2019-08-23, 09:06
|
|
|
Już to pisałem
Ale spece są on nie będzie stał i psikał
A w obliczeniach sami siebie oszukują |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2019-08-23, 09:51
|
|
|
yunior81 napisał/a: | Niestety ale pomiar z tankowania/kalkulatora nie jest prawdziwy. Żeby realnie sprawdzić ile samochód pali, oczywiście po ułożeniu silnika, czyli od około 6/7 t.km. w górę, należy zatankować pod korek - w taki sposób aby paliwo stało pod samym korkiem. Po wyjeżdżeniu zbiornika, tankujemy tak samo i wtedy mamy wynik 100%. |
To by było dobre tylko w pewnych idealnych okolicznościach i na konkretnym odcinku jazdy. Samochód pali różnie w odmiennych warunkach, zależy to nawet od nastroju kierowcy, czyli jego temperamentu podczas jazdy. Zatem najlepszym probierzem spalania jest zebranie wyników z tankowania w dłuższym okresie czasu, np. z dziesięciu tankowań, czy z wakacyjnej - tygodniowej -dwutygodniowej -trasy. Wtedy wiemy, ile auto spaliło niezależnie od tego, jak tankowaliśmy i jak były ustawione "pistolety" na stacjach; a przynajmniej wiemy, za ile paliwa zapłaciliśmy (mam powody przypuszczać, że wskazania z tankowań nie zawsze mówią, ile nalaliśmy do baku, a raczej, ile wskazał pomiar na dystrybutorze). Nasze szacunki/wyniki tu podawane są z natury rzeczy przybliżone i tak należy je traktować. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|