Huczenie w trakcie jazdy i bujanie w trakcie przyspieszania |
Autor |
Wiadomość |
Hall2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-05-31, 12:44
|
|
|
Jak już pisałem... To auto to doskonały wół roboczy w relacji jakość cena. Ale crossowego cz też SUV " dla ludzi" to raczej niekoniecznie. Jest tani,ale ilość kompromisów w jakości, jak dla mnie nie do przyjęcia.
Myślę podobnie...koniec leasingu i do ludzi...
Choć muszę przyznać że mój tylko buczy / wyje od pewnych prędkości, ale jeszcze nim nie telepie 😁 |
|
|
|
Stary Maciej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019 Posty: 140
|
Wysłany: 2020-05-31, 14:29
|
|
|
Nic nie stuka nic nie skrzypi, maj2019, przebieg 20 000. Jestem bardzo zadowolony, dokładnie o coś takiego mi chodziło. |
|
|
|
Stary Maciej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019 Posty: 140
|
Wysłany: 2020-05-31, 14:31
|
|
|
Nic nie stuka nic nie skrzypi, maj2019, przebieg 20 000. Jestem bardzo zadowolony, dokładnie o coś takiego mi chodziło. |
|
|
|
Hall2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-05-31, 18:54
|
|
|
Tym gorzej dla marki... brak powtarzalności w jakości wykonania, to kolejny dowód niską jakość fabryki.
Z drugiej strony... psują się i marki "premium", a tutaj "całe" auto kosztuje tyle ile tam pierwsza wpłata
Trzeba w każdej sytuacji szukać pozytywów... mam tylko nadzieję, że za te 2.5 roku będzie nadal tak popularna na wtórnym rynku jak dzisiaj i nie będę się "bujał" z tym "gruzem" ... |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-06-01, 20:31
|
|
|
Hall2000 napisał/a: | ... SUV " dla ludzi" to raczej niekoniecznie. Jest tani,ale ilość kompromisów w jakości, jak dla mnie nie do przyjęcia. |
A ja bardzo zadowolony jestem.
Z tym „tani” to względna sprawa. Za pieniądze, które wydałem na moją Daćkę mogłem spokojnie inne bardziej „uznane” i wymuskane auta kupić. Tyle, że po oglądaniu, testowaniu i porównywaniu wyszło mi, że chcę Dustera. W mojej ocenie konkurencja blado przy nim wypadała. Do dziś zdania nie zmieniłem. Zero rozczarowania.
Wiem, że to moja subiektywna ocena i bezsensownej dyskusji o gustach prowadzić nie chcę. Zwyczajnie wstawiam tu swój osąd.
Dla odmiany pełna zgoda w kwestii problemów z jakością u droższej konkurencji. Akurat dziś na Onecie podwiesili link o aucie… może nie premium ale jakże u nas gloryfikowanym.
https://www.auto-swiat.pl...e-media/xp1qx2m |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2020-07-14, 21:52
|
|
|
Telepanie zgłoszone, za dwa tygodnie testy w ASO.
Niestety ASO zaczyna się tłumaczyć, że skoro telepanie występuje w tak wielu autach, to może nie jest to już usterka, a cecha produktu.
Coś jakby w wariatkowie nienormalnymi mieliby być lekarze... bo jest ich mniej niż pacjentów... Ech te ASO. |
|
|
|
pawelcio
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 48
|
Wysłany: 2020-07-24, 08:45
|
|
|
mikeleft napisał/a: | Telepanie zgłoszone, za dwa tygodnie testy w ASO.
Niestety ASO zaczyna się tłumaczyć, że skoro telepanie występuje w tak wielu autach, to może nie jest to już usterka, a cecha produktu.
Coś jakby w wariatkowie nienormalnymi mieliby być lekarze... bo jest ich mniej niż pacjentów... Ech te ASO. |
Doskonała analogia, w pełni oddaje logikę postępowania ASO.
W moim przypadku fachowcy z ASO uznali, że tttm, ponieważ....nie potrafili zdiagnozować przyczyny "wycia".
Kombinowali, zmieniali koła, a w końcu poddali się i uznali to za cechę typową dla modelu. |
|
|
|
seraphine
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 37 Skąd: FG
|
Wysłany: 2021-01-04, 21:59
|
|
|
gredy napisał/a: | Co ciekawe u mnie drganie kierownicy od 110 km/h występuje tylko na letnim fabrycznym zestawie 17", na zestawie zimowym 16" cali, który kupiłem sam drgań nie ma. |
Miałem dokładnie to samo... pojechałem do wulkanizatora i zrobiłem chałturę, bo nie było czasu przed wyjazdem w sierpniu na Bałkany - kazałem dokleić nowe ciężarki. Wyszło mniej więcej po 15g na każde koło. Na początku telepało trochę bardziej niż przed wyważeniem, ale po około 3 tysiącach km nastąpiła poprawa i teraz jest ok. Jak dla mnie fabryczne opony są do pupy. |
|
|
|
robercik
robert
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52 Dołączył: 25 Lis 2019 Posty: 131 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2021-01-05, 17:34
|
|
|
No niestety, ja chyba się zapiszę do grona niezadowolonych klientów. Po różnych nie słyszanych wcześniej w innych autach odgłosach które ASO uznaje za całkiem normalne, mam dość. Burczy huczy i rezonuje. Nie pisałem się na to. |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2021-02-12, 09:43
|
|
|
Cześć.
W linku film z wyjaśnieniem przyczyny bujania podczas przyspieszania w zakręcie.
Film nakręcony przez dealera Dacia z Niemiec.
https://youtu.be/I2JgGNGkAgk
Prawa półoś jest długa i gdy pracuje pod dużym kątem w dół (jak ta na filmie lub gry auto przechyli się w zakręcie) to zaczyna telepać.
Rozwiązaniem jest zmiana amortyzatorów i opuszczenie auta o 12mm. Wtedy półoś pracuje bardziej poziomo. Ma to też wydłużyć żywotność przegubów.
I teraz konkurs...które ASO wymieni Ci amorki na gwarancji? |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-02-12, 11:35
|
|
|
Aż mnie zatkało. Trochę źle zrozumiałeś. Prawa półoś jest dzielona z podporą przykręconą do bloku i praktycznie między przegubami lewa i prawa są tej samej długości (może to te same części?) rozwiązanie częste w PSA. No i właśnie z reguły prawe półosie (w europejskich wozach ze skrzynią po lewej stronie) są długie i kąty pracy przegubu są mniejsze niż z lewej strony. Tutaj właśnie krótka półoś może powodować efekt widoczny na filmie, przy niedociążonym kole. |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2021-02-12, 20:46
|
|
|
Daruj sobie uszczypliwości.
Na filmie widać tylko fragmenty obu półosi pomiędzy przegubami.
Ten krótki, pracujący pod dużym kątem fragment prawej półosi, powoduje drgania całej, długiej prawej półosi. To miałem na myśli. Tak też rozumiem twojego posta. |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-02-12, 22:32
|
|
|
Moim zdaniem taki sam efekt może powodować lewa półoś. Ciekawe czy to co jest prezentowane na filmie nie jest wynikiem błędów eksploatacyjnych. |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2021-02-14, 22:36
|
|
|
To co jest na filmie to fabrycznie nowe auto, przygotowywane do wydania klientowi (0:23). |
|
|
|
Aronus
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2023-03-20, 10:13
|
|
|
pavulon78 napisał/a: | Zauważyłem że jak ruszę z tym szarpaniem, to przy gwałtownym wciśnięciu gazu na dwójce gdy obroty są jeszcze bardzo niskie (poniżej 1500) to przód auta buja się na boki. |
Udałó się może namierzyć czemu tak się dzieje bo ma dokładnie tak samo |
|
|
|
|