Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO 1.0 TCE LPG
Autor Wiadomość
antil7
antil7

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 21 Sty 2021
Posty: 3
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2021-01-21, 12:13   REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO 1.0 TCE LPG

Mam pytanie do posiadaczy Dustera z roku 2020 silnik 1.0 tce LPG, jakie macie informacje odnośnie tej instalacji , regulacji luzu zaworowego , czy wymiana gnaizd szklanek gdy wszytsko padnie za kilka tys złotych po przejechaniu 100 tys km ?
 
     
Adrpie2306

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 13 Lis 2020
Posty: 14
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-01-22, 21:24   Re: REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO 1.0 TCE LPG

antil7 napisał/a:
Mam pytanie do posiadaczy Dustera z roku 2020 silnik 1.0 tce LPG, jakie macie informacje odnośnie tej instalacji , regulacji luzu zaworowego , czy wymiana gnaizd szklanek gdy wszytsko padnie za kilka tys złotych po przejechaniu 100 tys km ?
Odebralem mojego Dustera w listopadzie 2020, pytałem handlowca o regulację luzu zaworowego- powiedział ze w tym silniku z lpg tego sie nie robi, ponad to w harmomogramie czynnosci serwisowych też nie piszą o tym. Ja nie wiem na 100% jak jest, moze ta regulacja jest hydrauliczna...
 
     
antil7
antil7

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 21 Sty 2021
Posty: 3
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2021-01-22, 22:11   Duster lpg

Hej, dzięki za odpowiedź. Jeśli chcesz zagłębić się w temat to polecam poczytać komentarze od Radek Z na filmiku w YouTube pod tytułem " Dacia Duster Tce 100 LPG odcinek goście goście. Ogólnie temat rzeka i u mnie w salonie też handlowiec nie wiedział nic więc wysłał mnie do serwisanta, ten po numerze VIN stwierdzil że jest hydraulika ale że nie przekonał mnie to podzwoniłem po innych serwisach Dacii w Polsce i jedni mówili że hydraulika a drudzy że szklanki
 
     
antil7
antil7

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 21 Sty 2021
Posty: 3
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2021-01-22, 22:36   Duster lpg

Ten sam temat jest poruszony tu na YouTube pod tytułem "Jak wygląda tanie auto po 10 latach i 220 tysiącach km" myślę że dla zainteresowanych zakupem tego Dustera oraz posiadaczy pozycja obowiązkowa. Chodzi mi oczywiście o treść komentarzy (Radek Z) Pozdrawiam
 
     
seraphine

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 37
Skąd: FG
Wysłany: 2021-03-05, 13:03   

Temat do rozgryzienia na dziale części... Jeżeli dostępne są szklanki albo podkładki, to mechanika. Jeżeli można kupić coś w rodzaju tłoczków, to kłania się hydraulika. Jakbym zobaczył rysunek to pewnie bym wiedział. Jest jeszcze regulacja mechaniczna "śrubowa"...coś jak w Hondach. Zamiast tłoczka jest w tym układzie śruba z kontrą i to najmniejsze zło, jeżeli chodzi mechanikę. Patrząc na wysilenie silnika w stosunku do pojemności raczej powinna być mechanika.... niestety. Chociaż hydrauliki też się w takich przypadkach zdarzały (1.4T Opla).
_________________
 
     
arnold

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020
Posty: 73
Wysłany: 2021-03-05, 15:27   

https://youtu.be/rwOR6KjoDLs?t=935

Temat był wałkowany, jest to silnik 1.0 SCE, ale konstrukcja silników jest bliźniacza.
Film brazylijski, ale portugalski daje się zrozumieć.
Dałem link do 935 sekundy, gdy zaczyna się omawiać głowicę, widać jak wyglądają popychacze i wymiary na nich napisane.
 
     
seraphine

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 37
Skąd: FG
Wysłany: 2021-03-06, 17:06   

16:44 - to wygląda jak szklanki. Czyli na tym filmie mamy mechanikę. Nie przesądza to jednak, co jest w Dusterach LPG. Czasami w obrębie jednego modelu danej marki bliźniacze silniki mogą znacząco się różnić. Może być tak, że wersja benzynowa ma inną głowicę niż LPG. Nie jestem pewien, ale takie różnice widziałem właśnie w przeszłości właśnie w Daciach albo Renault. Trzeba by po VINie dobrać się z głową do katalogu części producenta, bo na podstawie tego filmiku można tylko gdybać. Mechanika nie byłaby tragedią, gdyby dało się wyjąć wałek z wariatora bez rozbierania całego rozrządu... coś na zasadzie wielowypustu. Patrząc na ten film, to raczej niemożliwe i do regulacji trzeba będzie wyjeżdżać silnikiem z budy.
_________________
 
     
arnold

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020
Posty: 73
Wysłany: 2021-03-06, 17:34   

Powinno mówić się popychacze, szklanki to mocno potoczna nazwa. Z 95 procentową pewnością twierdzę że te silniki (Sce, tce, tce/ lpg) współdzielą konstrukcję, oczywiście nie są identyczne. Można szukać w katalogu, typ HMMT silniki H4D 450, H4D 460.

Edit:
https://www.xdalys.lt/en/...nder-head_heads

Znalazłem taką ofertę sprzedaży.

Edit:
oferty z tymi samymi zdjęciami na allegro
https://allegro.pl/uzytkownik/kamaba001?string=clio%20h4d&bmatch=cl-e2101-d3681-c3682-uni-1-1-0304

Jednak tylko koncepcyjnie są podobne, nawet rożni je łańcuch rozrządu (podobny jak w TCE 0,9) oraz napęd pompy oleju z oddzielnego łańcucha.
 
     
seraphine

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 37
Skąd: FG
Wysłany: 2021-03-06, 19:19   

To co jest na filmie nie wygląda jak ten pierwszy wariant z linku poniżej...

https://zssplus.pl/publikacje/publikacje39.htm
_________________
 
     
arnold

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020
Posty: 73
Wysłany: 2021-03-06, 19:44   

Na filmie z sce na pewno jest zwykły popychacz kalibrowany pod regulację luzu, brak choćby otworku i rowka na olej. Co do tce ciężko powiedzieć cokolwiek, wystarczyłoby zdjęcie od spodu. Gdyby pokrywa nie była klejona tylko na uszczelce już dawno sprawdziłbym na organizmie żywym.
 
     
seraphine

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 37
Skąd: FG
Wysłany: 2021-03-06, 20:22   

Dlatego mówię... teoretycznie ten sam silnik, w tym samym modelu ale przeznaczony do innych paliw (Pb / Pb+LPG) może mieć spore różnice. Żeby wiedzieć co siedzi w Twoim wariancie trzeba by się konkretnie dobrać do listy części.

Pokrywa zaworów jest klejona? :/
_________________
 
     
arnold

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020
Posty: 73
Wysłany: 2021-03-06, 21:09   

TCE z LPG i bez konstrukcyjnie są takie same, jedynie krąży mit o gniazdach zaworowych więc części mogą mieć inny numer, ze względu na materiały. Nie opłaca się tworzyć bardzo różnych wariantów jednostek napędowych, ze względów technologicznych oraz logistycznych. Na razie w ogólnie dostępnych katalogach internetowych nie ma jeszcze tych silników.
Tak pokrywa jest przyklejona masą, wszystko widać na zdjęciach.
 
     
Adrpie2306

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 13 Lis 2020
Posty: 14
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-03-07, 17:09   

Czyli jak w końcu jak są regulowane te luzy zaworowe w 1.0 tce lpg ? :)
 
     
arnold

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020
Posty: 73
Wysłany: 2021-03-07, 17:11   

Najbardziej prawdopodobnie za pomocą różnej wysokości popychaczy.
 
     
marta123

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38
Dołączyła: 04 Lut 2021
Posty: 62
Skąd: ELW
Wysłany: 2021-03-08, 10:00   

W clio miałam jasno w instrukcji, że regulacja ma nastąpić co 30 000 km, jeśli auto jeździ na lpg. Przeszukałam książkę od dustera i ani słowa na ten temat. Napisałam maila do Renault/Dacia Jaszpol Łódź. Zobaczymy co odpiszą
_________________
Another one drives the Duster!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11