REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO 1.0 TCE LPG |
Autor |
Wiadomość |
antil7
antil7
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 21 Sty 2021 Posty: 3 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: 2021-01-21, 12:13 REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO 1.0 TCE LPG
|
|
|
Mam pytanie do posiadaczy Dustera z roku 2020 silnik 1.0 tce LPG, jakie macie informacje odnośnie tej instalacji , regulacji luzu zaworowego , czy wymiana gnaizd szklanek gdy wszytsko padnie za kilka tys złotych po przejechaniu 100 tys km ? |
|
|
|
Adrpie2306
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 13 Lis 2020 Posty: 14 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-01-22, 21:24 Re: REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO 1.0 TCE LPG
|
|
|
antil7 napisał/a: | Mam pytanie do posiadaczy Dustera z roku 2020 silnik 1.0 tce LPG, jakie macie informacje odnośnie tej instalacji , regulacji luzu zaworowego , czy wymiana gnaizd szklanek gdy wszytsko padnie za kilka tys złotych po przejechaniu 100 tys km ? | Odebralem mojego Dustera w listopadzie 2020, pytałem handlowca o regulację luzu zaworowego- powiedział ze w tym silniku z lpg tego sie nie robi, ponad to w harmomogramie czynnosci serwisowych też nie piszą o tym. Ja nie wiem na 100% jak jest, moze ta regulacja jest hydrauliczna... |
|
|
|
antil7
antil7
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 21 Sty 2021 Posty: 3 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: 2021-01-22, 22:11 Duster lpg
|
|
|
Hej, dzięki za odpowiedź. Jeśli chcesz zagłębić się w temat to polecam poczytać komentarze od Radek Z na filmiku w YouTube pod tytułem " Dacia Duster Tce 100 LPG odcinek goście goście. Ogólnie temat rzeka i u mnie w salonie też handlowiec nie wiedział nic więc wysłał mnie do serwisanta, ten po numerze VIN stwierdzil że jest hydraulika ale że nie przekonał mnie to podzwoniłem po innych serwisach Dacii w Polsce i jedni mówili że hydraulika a drudzy że szklanki |
|
|
|
antil7
antil7
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 21 Sty 2021 Posty: 3 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: 2021-01-22, 22:36 Duster lpg
|
|
|
Ten sam temat jest poruszony tu na YouTube pod tytułem "Jak wygląda tanie auto po 10 latach i 220 tysiącach km" myślę że dla zainteresowanych zakupem tego Dustera oraz posiadaczy pozycja obowiązkowa. Chodzi mi oczywiście o treść komentarzy (Radek Z) Pozdrawiam |
|
|
|
seraphine
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 37 Skąd: FG
|
Wysłany: 2021-03-05, 13:03
|
|
|
Temat do rozgryzienia na dziale części... Jeżeli dostępne są szklanki albo podkładki, to mechanika. Jeżeli można kupić coś w rodzaju tłoczków, to kłania się hydraulika. Jakbym zobaczył rysunek to pewnie bym wiedział. Jest jeszcze regulacja mechaniczna "śrubowa"...coś jak w Hondach. Zamiast tłoczka jest w tym układzie śruba z kontrą i to najmniejsze zło, jeżeli chodzi mechanikę. Patrząc na wysilenie silnika w stosunku do pojemności raczej powinna być mechanika.... niestety. Chociaż hydrauliki też się w takich przypadkach zdarzały (1.4T Opla). |
_________________ |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-03-05, 15:27
|
|
|
https://youtu.be/rwOR6KjoDLs?t=935
Temat był wałkowany, jest to silnik 1.0 SCE, ale konstrukcja silników jest bliźniacza.
Film brazylijski, ale portugalski daje się zrozumieć.
Dałem link do 935 sekundy, gdy zaczyna się omawiać głowicę, widać jak wyglądają popychacze i wymiary na nich napisane. |
|
|
|
seraphine
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 37 Skąd: FG
|
Wysłany: 2021-03-06, 17:06
|
|
|
16:44 - to wygląda jak szklanki. Czyli na tym filmie mamy mechanikę. Nie przesądza to jednak, co jest w Dusterach LPG. Czasami w obrębie jednego modelu danej marki bliźniacze silniki mogą znacząco się różnić. Może być tak, że wersja benzynowa ma inną głowicę niż LPG. Nie jestem pewien, ale takie różnice widziałem właśnie w przeszłości właśnie w Daciach albo Renault. Trzeba by po VINie dobrać się z głową do katalogu części producenta, bo na podstawie tego filmiku można tylko gdybać. Mechanika nie byłaby tragedią, gdyby dało się wyjąć wałek z wariatora bez rozbierania całego rozrządu... coś na zasadzie wielowypustu. Patrząc na ten film, to raczej niemożliwe i do regulacji trzeba będzie wyjeżdżać silnikiem z budy. |
_________________ |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
|
|
|
seraphine
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 37 Skąd: FG
|
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-03-06, 19:44
|
|
|
Na filmie z sce na pewno jest zwykły popychacz kalibrowany pod regulację luzu, brak choćby otworku i rowka na olej. Co do tce ciężko powiedzieć cokolwiek, wystarczyłoby zdjęcie od spodu. Gdyby pokrywa nie była klejona tylko na uszczelce już dawno sprawdziłbym na organizmie żywym. |
|
|
|
seraphine
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 37 Skąd: FG
|
Wysłany: 2021-03-06, 20:22
|
|
|
Dlatego mówię... teoretycznie ten sam silnik, w tym samym modelu ale przeznaczony do innych paliw (Pb / Pb+LPG) może mieć spore różnice. Żeby wiedzieć co siedzi w Twoim wariancie trzeba by się konkretnie dobrać do listy części.
Pokrywa zaworów jest klejona? :/ |
_________________ |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-03-06, 21:09
|
|
|
TCE z LPG i bez konstrukcyjnie są takie same, jedynie krąży mit o gniazdach zaworowych więc części mogą mieć inny numer, ze względu na materiały. Nie opłaca się tworzyć bardzo różnych wariantów jednostek napędowych, ze względów technologicznych oraz logistycznych. Na razie w ogólnie dostępnych katalogach internetowych nie ma jeszcze tych silników.
Tak pokrywa jest przyklejona masą, wszystko widać na zdjęciach. |
|
|
|
Adrpie2306
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 13 Lis 2020 Posty: 14 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-03-07, 17:09
|
|
|
Czyli jak w końcu jak są regulowane te luzy zaworowe w 1.0 tce lpg ? :) |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-03-07, 17:11
|
|
|
Najbardziej prawdopodobnie za pomocą różnej wysokości popychaczy. |
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-03-08, 10:00
|
|
|
W clio miałam jasno w instrukcji, że regulacja ma nastąpić co 30 000 km, jeśli auto jeździ na lpg. Przeszukałam książkę od dustera i ani słowa na ten temat. Napisałam maila do Renault/Dacia Jaszpol Łódź. Zobaczymy co odpiszą |
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
|