Jaki olej do dustera? |
Autor |
Wiadomość |
Lucek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 64 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2021-03-08, 14:25
|
|
|
Jak góry i zimą to 4x4 zdecydowanie lepiej mieć. |
_________________ Uwierz w Dacię. |
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-03-08, 15:09
|
|
|
Cytat: | Paliwo jest drogie, ponieważ spora część ceny to podatki. To czy masz matiza, czy Merca GLS nie zmienia faktu, że paliwo jest drogie.
|
No jak mnie już stać na GLSa i o ile nie jestem Januszem w klapkach to chyba nie tankuję zawsze za 50 zł i mam gdzieś proporcje składowej ceny paliwa? Albo jednak jestem Januszem i kupuje sobie auto ponad możliwości utrzymania, jęczę że zdrożało 5gr, a ma być droższe i o całe 20 gr , a cały bak paliwa spowoduje, że nie kupie dziecku chleba |
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
keikan
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Wiek: 49 Dołączył: 05 Maj 2020 Posty: 14 Skąd: Krak-off
|
Wysłany: 2021-03-09, 08:32
|
|
|
Co do posiadania 4x4 to w życiu już nie kupiłbym auta bez takiego udogodnienia.
Kupowanie SUV z napędem 2WD jest trochę bez sensu. To już lepiej kupić jakieś kombi.
Szwagier ma Toyotę Rav 4 (chyba tylko z nazwy "4") z napędem 2WD. Kupiliśmy auta jednocześnie.
On zapłacił 150.000 ja 80.000. A teraz z zazdrością ogląda moje filmy z terenu.
Do tego mamy domki nad Jeziorem Rożnowskim (teren górzysty),do których prowadzi stroma, nieutwardzona droga w dół ok. 200 metrów. Jadąc na ferie zimowe czy w wakacje szwagier z żoną, dzieckiem i z torbami musi schodzić na piechotę, a ja z rodziną zjeżdżam pod sam domek. Już nie raz słyszałem, jak jego żona po takim spacerze mówiła do szwagra "coś ty za g...o kupił!" ;)
Co do kwestii obsługi napędu 4x4 to ja w poprzednim Dusterze dla świętego spokoju wymieniłem olej w tylnym moście. Weszło jakieś 0,7 litra.. Koszt to ok. 20 zł. |
|
|
|
Lucek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 64 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2021-03-09, 12:04
|
|
|
keikan napisał/a: | Kupowanie SUV z napędem 2WD jest trochę bez sensu. To już lepiej kupić jakieś kombi. |
To jest Twoje zdanie i ja je szanuję. Jest jednak wielu zadowolonych użytkowników Dusterów 4x2 ( w tym ja ) z powodu
wielu innych zalet Drakuli i nie jeżdżących w trudniejszym terenie.
Poza tym moim zdaniem Duster za ponad 80 tyś zł. dla wielu osób przestaje być atrakcyjną propozycją. |
_________________ Uwierz w Dacię. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-03-09, 15:55
|
|
|
keikan napisał/a: |
Kupowanie SUV z napędem 2WD jest trochę bez sensu. To już lepiej kupić jakieś kombi.
|
Kupowanie kombi jest bez sensu , lepiej już SUV 2wd . Chyba nie masz doświadczeń w offroad . |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 347
|
Wysłany: 2021-03-09, 18:05
|
|
|
Już pisałem ale powtórzę:
SUV-y bez napędu 4x4 nie powinny być produkowane |
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2021-03-09, 18:50
|
|
|
Lucek napisał/a: | ...Duster za ponad 80 tyś zł. dla wielu osób przestaje być atrakcyjną propozycją. | Ale Duster 4x4 to już inna bajka. Za 80 tys. to bardzo atrakcyjna propozycja. W tej cenie nie znajdziesz innego, nowego auta z napędem 4x4.
Przepraszam. Jest Łada Niwa. 58900 zł. Wersja ABC (3 drzwiowa i Absolutny Brak Czegokolwiek ) i ok. 85000 za 5 drzwiowy model który fajnie wygląda i ma fajne wyposażenie (samoblokujący mechanizm przedniego i tylnego mostu) |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
Lucek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 64 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2021-03-09, 19:52
|
|
|
Black Dusty napisał/a: | Już pisałem ale powtórzę:
SUV-y bez napędu 4x4 nie powinny być produkowane |
Nigdy nie negowałem napędu 4x4, jest bardzo przydatny, chociaż nie dla każdego w takim samym stopniu.
Czy wyobrażacie sobie brak w ofercie Dustera 4x2 ? Czy Dacia byłaby w tym miejscu gdzie aktualnie się znajduje?
Np.w USA brak Suvów 4x2 nie do pomyślenia. |
_________________ Uwierz w Dacię. |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-03-09, 20:03
|
|
|
Ja potrzebuję prześwit, ze względu na drogi które uczęszczam, ale napędy byłyby funkcjonalnością której nie wykorzystałbym w pełni. Absurdem są suvy bez prześwitu większego niż zwykły kompakt. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-03-09, 20:42
|
|
|
Black Dusty napisał/a: | Już pisałem ale powtórzę:
SUV-y bez napędu 4x4 nie powinny być produkowane |
4x4 tak jest potrzebne jak piwo za 2 zł dla birgika |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2021-03-09, 22:33
|
|
|
Lucek napisał/a: | Black Dusty napisał/a: | Już pisałem ale powtórzę:
SUV-y bez napędu 4x4 nie powinny być produkowane |
Nigdy nie negowałem napędu 4x4, jest bardzo przydatny, chociaż nie dla każdego w takim samym stopniu.
Czy wyobrażacie sobie brak w ofercie Dustera 4x2 ? Czy Dacia byłaby w tym miejscu gdzie aktualnie się znajduje?
Np.w USA brak Suvów 4x2 nie do pomyślenia. |
Żaden współczesny SUV tej klasy (czy nawet nieco większy) nie ma racji bytu bez wersji 4x2. Nie ma racji bytu rynkowo oczywiście. Wyjątkiem bodajże Subaru (ale to są ortodoksi, oni nawet w Justy wkładali AWD). Zresztą jest to marka mocno niszowa, właśnie przez te 4x4.
Wynika to z kilku faktów:
1) Suvy zrobiły się modne, więc ludzie kupują je zamiast limuzyn/kombi/hatchbacków kombi
2) prawie nikt nie używa Suva w terenie (jakimkolwiek, nie mówię o topieniu po kolana w błocie, ale nawet zwykła leśna/polna droga)
3) 4x4 wymaga srogiej dopłaty. Podam na swoim przykładzie. Jak w 2019 kupowałem DD, to 4x4 zaczynały się na 66.000. Za ok. 50 można było dostać już przyzwoicie wyposażoną DD 4x2.
W innych markach jest podobnie.
Puenta:
jest logiczne, że 90% kierowców (czy tam ile, wszakże znakomita większość) wybierze tańszy wariant, 4x2, zarówno w przypadku DD jak i ASXa, CX-5, RAVki, itd.
Fajnie natomiast, że są firmy które dają klientom wybór. I te 10%, które chce dodatkową kasę na 4x4 wydać, może to zrobić. Jak je spożytkuje (i czy w ogóle), nie ma znaczenia. Mają możliwość wyboru - wybierają. Ja wybrałem. Mam "terenówkę", nową, bez konieczności rezygnacji z bagażnika/komfortu/osiągów na drodze jak byłoby w przypadku Suzuki Jimny.
PS.
Osobny temat to kwestia paliwa poruszona bodajże przez Martę123.
Otóż nikt tu nie "januszuje", paliwo jest drogie i to jest fakt. Nikt też nie jęczy, że paliwo nagle zdrożało o 5 gr.
Ale czy to, że kupiłem auto za 70000 oznacza, że nie mogę jeździć oszczędnie? Ujmę to tak:
1) mogę, styl jazdy jest sprawą indywidualną (o ile oczywiście mieści się w granicach przepisów prawa)
2) SUV z definicji wyklucza sportową jazdę. Jest wysoko zawieszony (czytaj wysoko środek ciężkości), ma zwykle wysokie opony, miękko zestrojone zawieszenie, gorszą aerodynamikę itd. Porównajmy to z typowym kompaktem np. Golf 2.0 TDi, 140-150 koni. Który z nich zachęca do sportowej jazdy? Który lepiej takową zniesie?
3) kiedy auto typu DD sprawia większą frajdę - czy kiedy spokojnie sobie podróżujemy (sami czy tam z rodziną), czy kiedy piłujemy jak Szybcy i Wściekli, walcząc żeby nie wywrócić pojazdu?
Taki Pudzian zagazował Hummera. No i? Wolno mu. Brzmi to co najmniej dziwnie, ale jak widać można. Można kupić Camaro z 5,7 V8 i też zagazować. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-03-10, 01:25
|
|
|
arnold napisał/a: | Absurdem są suvy bez prześwitu większego niż zwykły kompakt. |
Ja się z tym w pełni zgadzam.
Nawet tych wyrobów suvopodobnych suvami nie nazywam.
Istnieje jednak dość często spotykany gatunek człowieka, który wydając kasę modą się kieruje.
Wolno im.
Jak długo nie twierdzą, że mają suva w polemikę nie wchodzę, cieszącego ich autka szczerze gratuluję.
keikan napisał/a: | (...) Już nie raz słyszałem, jak jego żona po takim spacerze mówiła do szwagra "coś ty za g...o kupił!" ;) |
Jak można tak kopać leżącego?
To okrutne.
Black Dusty napisał/a: | Już pisałem ale powtórzę:
SUV-y bez napędu 4x4 nie powinny być produkowane |
No co ty?
Bardzo się przydają.
Dzięki Dusterom 4x2 Dustery 4x4 są tańsze (efekt skali produkcji).
Ja uważam, że suvy 4x2 nie powinny być kupowane.
Jednak większość uważa inaczej.
Ich strata.
Kapitan Shinobi napisał/a: |
Żaden współczesny SUV tej klasy (czy nawet nieco większy) nie ma racji bytu bez wersji 4x2. Nie ma racji bytu rynkowo oczywiście. |
Tak działa ekonomia. Produkty lepsze są z rynku wypierane przez wystarczające ale tańsze. To co ten od zatrzymywania słońca zauważył w odniesieniu do pieniądza (Prawo Kopernika-Greshama) działa w najlepsze w stosunku do wszystkiego. Do samochodów też. Jakieś tam nisze są i będą. Jako wyjątki potwierdzające regułę należy je traktować.
Ci co potrzebują 4x4, to margines (mam na myśli ilość klientów, nikogo nie obrażam )
Cała reszta musi rozstrzygnąć czy chce zapłacić więcej za coś co stanowi wartość dodaną ale na co dzień wielkiej różnicy nie robi… a mocno się przyda od święta lub wcale.
Normalne i wpisujące się w przytoczoną powyżej zasadę jest to, że lwia część kupujących DD wybiera 4x2. To jest zachowanie logiczne i racjonalne. Choć 4x4 to bezdyskusyjnie wartość dodana, to większość ludzi nie chce do niej dopłacać jeśli uzna, że 4x2 im wystarczy.
Cóż ja do większości nie należę.
„Zaszalałem” i cieszę się z tego powodu.
To były bardzo dobrze wydane 4 tysiące.
Szkoda, że w obecnym cenniku trzeba brać pakiet: 4x4 i mocniejszy silnik. Do 4x4 dopłata ponad dwa razy większa się robi.
Ps.
Przy zakupie auta można się kierować dwoma podejściami:
1. Jak najtaniej kupić to czego potrzebuję?
lub:
2. Jak najlepiej wydać pieniądze, które mam na auto?
Pierwsze podejście do zakupu 4x4 nie doprowadzi. Chyba, że ktoś bezapelacyjnie takiego napędu potrzebuje.
Przy drugim można wybierać. Przykładowo pomiędzy 4x4 a szpanerskim logo. |
|
|
|
Pavulon
Marka: Dacia
Model: Duster Lpg
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Dołączył: 07 Sty 2021 Posty: 16
|
Wysłany: 2021-07-18, 21:01
|
|
|
Nie zakładam nowego tematu ale chciałem zapytać jaki olej kupujecie do silnika 1.0 Tce Lpg? |
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-07-20, 12:23
|
|
|
Teraz w specyfikacji zalecają Castrol GTX 5W30 RN17 i taki leją w ASO |
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
Pavulon
Marka: Dacia
Model: Duster Lpg
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Dołączył: 07 Sty 2021 Posty: 16
|
Wysłany: 2021-07-29, 11:45
|
|
|
marta123 napisał/a: | Teraz w specyfikacji zalecają Castrol GTX 5W30 RN17 i taki leją w ASO |
Kupiony i wymieniony. Dzięki. |
|
|
|
|