Skrzynia biegów - problemy - krótka ankieta TAK/NIE. |
Autor |
Wiadomość |
wloczykij
Marka: Dacia
Model: Duster 1.3 TCe 150 4WD f.2
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Wrz 2021 Posty: 5
|
Wysłany: 2021-09-10, 09:14 Skrzynia biegów - problemy - krótka ankieta TAK/NIE.
|
|
|
Witam wszystkich, jestem tuż przed zakupem Dacii Duster - 4x4 150KM, z konieczności wersja Prestige. Z dodatków biorę jedynie multiview, kangura (orurowanie przód) i listwy boczne.
Martwią mnie jednak sygnały o potencjalnie wadliwym wykonaniu skrzyni biegów. W sieci są wzmianki dotyczące w zasadzie każdej wersji. Pytanie - jakiego odsetka Dusterów ten problem dotyczy i czy jest to raczej kwestia komfortu właściciela czy potencjalnej awarii.
W związku z tym prosiłbym o nawet bardzo krótką odpowiedź -
Czy u Ciebie występuje jakikolwiek problem ze skrzynią biegów?
Jeśli NIE - to wystarczy, że w komentarzu wpiszesz NIE. Wszelkie info dodatkowe miło widziane, szczególnie model silnika, skrzyni, rocznik, przebieg, model Dustera, (czy po ostatnim liftingu) gdzie kupiony etc.
Jeśli TAK - też wystarczy, że wpiszesz TAK, ale tu info dodatkowe (model, rocznik, przebieg, objaw, ew. przebieg przy którym się objaw pojawił, gdzie kupiony, co pomaga etc, czy da się z tym żyć jak się podkręci radio :) etc.) bardzo byłoby mile widziane.
Pozdrawiam serdecznie, szerokiej drogi i bezdroża.
EDIT - 19.05.2022 - kupiłem tego Dustera - PRESTIGE 1.3 TCe 150 4WD f.2 - benzyna - skrzynia manualna. Zrobiłem już ponad 11000km, jestem zajebardzo zadowolony, jeździ wspaniale, żadnych podejrzanych dźwięków nie słychać, również ze skrzyni. Przez pierwsze 1000km pedantycznie trzymałem się zaleceń - maks 120 km/h, nie przekraczałem też limitu obrotów. Teraz przekaczam, oj przekaczam, oczywiście w granicach rozsądku. Jedyne, co mi się nie podoba, to bardzo niskie ułożenie tłumika w tym modelu (w innych jest wyżej i na samym tyle, u mnie jest większy, bardziej na środku, pod tylnym zawieszeniem, co mocno go obniża. Podejmę ten wątek na forum z pytaniem o wszelkie doświadczenia w zakresie tuningu tego elementu ) |
Ostatnio zmieniony przez wloczykij 2022-05-19, 14:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
maugu
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017 Posty: 137
|
Wysłany: 2021-09-10, 10:04
|
|
|
Ale jest już ankieta przy temacie o "wyciu skrzyni", ale mogę Ci tu odpowiedzieć, że u mnie "wycie" nie występuje. Może lepiej - w ramach eksperymentu spróbować wpisania w formularzu zamówienia - umowy kupna (nie są one święte i można je za zgodą stron zmieniać i modyfikować) zastrzeżenie, że możesz odstąpić od umowy, jeżeli Twój egzemplarz będzie wykazywał inne cechy niż egzemplarz wystawowy, a w szczególności skrzynia biegów będzie generowała większy hałas . Ciekawe jakich argumentów użyją by nie dopuścić do takiego wpisu. Ale może też się i zgodzą? |
_________________ Od f126p do Dustera |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-09-10, 16:38
|
|
|
Mój nie wyje.
Co do ankiety...to mało jest oddanych głosów. Wyniki reprezentatywne więc nie są.
Możesz też zajrzeć do działu "Nasze samochody" tam każdy kto chce pisze o swoim aucie... i ewentualnych problemach. |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 348
|
Wysłany: 2021-09-10, 16:48
|
|
|
wloczykij napisał/a: | jakikolwiek problem |
Jeżeli nie kupiłeś samochodu a już zaczynasz szukać problemów to lepiej sobie odpuść, najgorsze jest nastawienie się na poszukiwanie problemów bo wtedy z pewnością je znajdziesz nawet jak ich nie będzie. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-09-10, 19:50
|
|
|
Toyota podobno się nie psuje , po pierwsze WITAM . Otwórz se dobre piwo (nie Tyskie , Warka itd) i odpuść zakup . |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-09-10, 23:16
|
|
|
Black Dusty napisał/a: | (...) najgorsze jest nastawienie się na poszukiwanie problemów (...) |
Dokładnie.
Dla mnie punktem odniesienia był i jest mój pierwszy samochodzik. Z tej perspektywy wszystkie kolejne były super. Jedynie w radzeniu sobie na wybojach przegrywały... ale Duster i tu ma kosmiczną przewagę. |
|
|
|
M-K
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Dołączył: 28 Sie 2021 Posty: 44 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2021-09-12, 08:36
|
|
|
150 4x4 prestige
4 bieg - prędkość 44-54 - słyszę "gwizd/wycie" ale radio na normalnym poziomie powoduje że jest "niesłyszalne". Bez radia wkurza trochę
Drugi problem to lekkie "haczenie" przy przejściu z 1 biegu na drugi i z drugiego na trzeci. Muszę pojechać do serwisu bo mam wrażenie że zbyt głęboko muszę wciskać pedał sprzęgła.
Przebieg trochę ponad 4 tysiące |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 306 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2021-09-12, 18:02
|
|
|
Kolego M-K, sprzęgło to zawsze należy wcisnąć do końca (nie płycej lub głębiej).
Nie przesunął się aby dywanik pod pedały?
Rozumiem, że takie wrażenia trudno przekazać pisemnie, ale co się haczy - lewarek zmiany biegów przy ruchach czy jest taki drobny stuk/drżenie wyczuwalne w zespole napędowym przy wysprzęglaniu?
- Jeśli ruch którejkolwiek dźwigni nie przebiega płynnie, z jakimś zgrzytem, to weryfikacja przez gwaranta wskazana.
(- Jeśli taki głuchy stuk po wciśnięciu sprzęgła na luzie, to raczej TTTM.
Jeśli przy zmianie biegów, to może pomóc ułamek sekundy wcześniejsze zdjęcie nogi z gazu.) |
|
|
|
M-K
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Dołączył: 28 Sie 2021 Posty: 44 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2021-09-15, 19:59
|
|
|
Bogdan Misiek napisał/a: | TTTM |
Co to znaczy ? Obstawiam ze nei chodzi raczej o ticket to the moon ?
Bogdan Misiek napisał/a: | sprzęgło to zawsze należy wcisnąć do końca (nie płycej lub głębiej). |
To jest jasne, ale nie brnijmy w tego typu rozważania, nie ma sensu
Co do haczenia to czuję na lewarku takie lekkie stuknięcio-chrupnięcie w czasie samego wrzucania dwójki czasem na 3kę |
|
|
|
wloczykij
Marka: Dacia
Model: Duster 1.3 TCe 150 4WD f.2
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Wrz 2021 Posty: 5
|
Wysłany: 2021-09-15, 21:02
|
|
|
M-K napisał/a: |
Bogdan Misiek napisał/a: | TTTM |
Co to znaczy ? Obstawiam ze nei chodzi raczej o ticket to the moon ?
|
Podobnie - zdaje się, że "ten typ tak ma".
Dzięki za odpowiedzi generalnie. Rozszerzają wyniki ankiety, która była już wcześniej.
Jak na razie skłaniam się do podjęcia ryzyka i zakupu, najwyżej będę w sposób istotny działał z działem gwarancji. Przekonuje mnie ta lista - . https://www.autocentrum.p...ng/?nadwozie=50. Inne rozważane przedtem przeze mnie modele mają dużo mniejszy kąt natarcia, dla mnie to będzie miało znaczenie. |
|
|
|
dovectra
dovectra
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46 Dołączył: 31 Gru 2021 Posty: 99
|
Wysłany: 2022-03-17, 11:51
|
|
|
tak
Po 170 tyś km/ padł 5-6 bieg.
Nowej skrzyni haczył synchronizator 3-go biegu.
PO dodaniu ceramizera ustało.
Wydaje mi się że do skrzyni trzeba od razu wlać lepszy olej i ceramizer. |
|
|
|
apede
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 114 Skąd: miasto 9 zajezdni
|
Wysłany: 2022-03-19, 08:54
|
|
|
Być może trzeba też wlać po prostu więcej oleju. Słyszałem o takich przypadkach w różnych felernych skrzyniach - wlać więcej niż fabryka (np. pod korek na pochyłości). |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 419 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-03-19, 17:54
|
|
|
Jaki jest fabryczny olej w skrzyni czy ktoś wie co leją teraz
A jaki wlać lepszy
Czy w ogóle jest olej lepszy od lepszego
Nie patrzmy na marketing kto kogo sponsoruje tylko co lepsze?? |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2022-03-20, 22:21
|
|
|
15 kkm - brak niepokojących dźwięków tudzież jakichś mechanicznych usterek typu szarpanie itp. Benzyna 1.3 turbo z 4x4 - eksploatowana głównie po mieście + wakacyjne wojaże. Zawsze w trybie auto - 2WD nie używam.
[quote="wloczykij"] M-K napisał/a: |
Bogdan Misiek napisał/a: | TTTM |
Co to znaczy ? Obstawiam ze nei chodzi raczej o ticket to the moon ?
|
Podobnie - zdaje się, że "ten typ tak ma".
TTTM - jest to ogólna formułka obrazująca podejście serwisów typu ASO do samochodów na gwarancji, a ściślej mówiąc do problemów zgłaszanych przez klientów. W największym telegraficznym skrócie - ten typ tak ma, i co pan nam zrobi? Może dotyczyć każdej marki, zarówno taniej jak i "premiumowej". |
|
|
|
dovectra
dovectra
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46 Dołączył: 31 Gru 2021 Posty: 99
|
Wysłany: 2022-03-21, 13:56
|
|
|
Sajmon117 napisał/a: |
A jaki wlać lepszy
|
Fabryczny pewnie Elf,
MI dobrali Millersa 75w80
i ceramizer Xado.
NIe wiem co polepszyło od ręki czy olej czy ceramizer ale synchronizatory chodzą wzorowo.
A stukały co 50-100 km |
|
|
|
|