Wymiana silnika |
Autor |
Wiadomość |
Zaklinacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x2
Dołączył: 05 Mar 2023 Posty: 5
|
Wysłany: 2023-03-06, 19:14 Wymiana silnika
|
|
|
Po wizycie u mechanika zrobiło mi się bardzo nie wesoło. Usłyszałem diagnozę, że pewnie taniej będzie wymienić cały silnik niż go remontować. Tak więc przymierzam się do tematu. Mam zamontowany typ K4M616 (LPG). Jedyny dostępny na tę chwilę w necie kosztuje 5 tyś. Temat robi się coraz ciekawszy. Czy ktoś robił już takie cuda w swoim autku? Podobno pasuje jeszcze K4M642. Myślę już nawet o zmianie na jakikolwiek (diesel, bez gazu benzyna) ze znośnym przebiegiem. Cos jesteście Panowie i Panie sensownego podpowiedzieć? Z góry dziękuję.
Autko: Duster 2011 r |
|
|
|
dovectra
dovectra
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46 Dołączył: 31 Gru 2021 Posty: 99
|
Wysłany: 2023-03-07, 08:55
|
|
|
jaka diagnoza? cóż padło , się zużyło?
Z używkami to loteria. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2023-03-07, 09:43
|
|
|
Właśnie co ? Ile przebiegu ?
Znajomemu pociekł olej na pasek rozrządu przy przebiegu conajmniej 300 kkm lub więcej , egzemplarz mocno zmęczony życiem ... |
|
|
|
Zaklinacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x2
Dołączył: 05 Mar 2023 Posty: 5
|
Wysłany: 2023-03-07, 11:48
|
|
|
Autko ma podobno 130 tyś. teraz już w to absolutnie nie wierzę. Kupiłem rok temu przy przebiegu 121 tyś. Pierwsze podejście do mechanika przy problemie "brania" płynu chłodniczego po dość krótkich przebiegach - uszczelka pod głowicą do wymiany. Niestety rozwiązało to problem połowicznie, płynu nie bierze ale i tak nie jeździł prawidłowo. Przy okazji dowiedziałem się, ze w silniku było już grzebane i prawdopodobnie ta naprawa na długo nie wystarczy. Drugie podejście do innego mechanika. Zrobił diagnostykę silnika i dwa środkowe cylindry ledwie zipią, właściwie jeden tylko pracuje w normie. według niego silnik mógł być przegrzany i dopiero po rozbiórce będzie wiadomo co jeszcze nie trzyma wymiarów, jednym słowem wielka niewiadoma z potencjalnymi dużymi kosztami. |
|
|
|
dovectra
dovectra
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46 Dołączył: 31 Gru 2021 Posty: 99
|
Wysłany: 2023-03-07, 12:06
|
|
|
Auto sprowadzane z NIemiec czy krajowe? |
|
|
|
Zaklinacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x2
Dołączył: 05 Mar 2023 Posty: 5
|
Wysłany: 2023-03-07, 12:20
|
|
|
Z Niemiec. |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2023-03-07, 18:02
|
|
|
I wszystko jasne |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2023-03-08, 23:45
|
|
|
Jeszcze można Zaklinaczu pomyśleć o konwersji na napęd elektryczny.
Zwłaszcza jeśli pokonujesz krótsze trasy wokół miejsca zamieszkania. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2023-03-09, 09:50
|
|
|
Bogdan Misiek napisał/a: | Jeszcze można Zaklinaczu pomyśleć o konwersji na napęd elektryczny.
Zwłaszcza jeśli pokonujesz krótsze trasy wokół miejsca zamieszkania. |
Co ? Chyba sobie żartujesz , nie dajcie sobie wcisnąć jakie to piękne te elektryki ...
Ile to kosztuje ? Rower pochłania minimum 3-4 tysie ... |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2023-03-09, 11:50
|
|
|
Zgoda. Konwersja jest droga. Kiedyś trzeba było wydać najmniej dwadzieścia parę tyś. zł. (cena rośnie w zależności od opcji ogniw).
2 lata temu w Sportage I miałem wymieniony silnik na podobny używany, to chyba cała operacja razem z konserwacją ramy 7 tys. kosztowała. Nie wiem ile "nowy" silnik ma przebiegu, jeździ dobrze.
Nie trzeba się bać używanego silnika w sensie, że gorszy (niż oryginalny co uległ awarii) to nie będzie. Doświadczony mechanik nie miał trudności w znalezieniu odpowiedniego dawcy.
Z moim Dusterem było gorzej, bo nie były dostępne odpowiadające silniki używane. W starszych rocznikach Dustera, w benzynie to chyba nie powinno być kłopotu? |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2023-03-09, 13:12
|
|
|
Cytat: | Myślę już nawet o zmianie na jakikolwiek (diesel, bez gazu benzyna) |
Montaż diesla, to raczej kłopotów i kosztów doda (przecież oprogramowanie inne, turbina potrzebna, adapter do skrzyni biegów, kolektor wydechowy inny, ... )
No bez gazu się kupuje silnik. - Jak się silnik zepsuł, to kupujesz np. tzw. słupek czyli "sam środek" silnika bez osprzętu, a jak z osprzętem, to i tak te elementy instalacji gazowej masz połączone z różnymi akcesoriami, instalacjami na zewnątrz silnika. |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2023-03-10, 03:29
|
|
|
Bogdan Misiek napisał/a: | Zgoda. Konwersja jest droga. Kiedyś trzeba było wydać najmniej dwadzieścia parę tyś. zł. (cena rośnie w zależności od opcji ogniw).
2 lata temu w Sportage I miałem wymieniony silnik na podobny używany, to chyba cała operacja razem z konserwacją ramy 7 tys. kosztowała. Nie wiem ile "nowy" silnik ma przebiegu, jeździ dobrze.
Nie trzeba się bać używanego silnika w sensie, że gorszy (niż oryginalny co uległ awarii) to nie będzie. Doświadczony mechanik nie miał trudności w znalezieniu odpowiedniego dawcy.
Z moim Dusterem było gorzej, bo nie były dostępne odpowiadające silniki używane. W starszych rocznikach Dustera, w benzynie to chyba nie powinno być kłopotu? |
A co ty te silniki tak zajeżdżasz?
Czy produkujesz ulepy ? |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2023-03-10, 23:40
|
|
|
Sajmon117, no daj spokój! Bardzo dbam.
W Dusterze tuż po gwarancji, przy przebiegu 38 kkm urwał się kawałek łopatki z turbiny i zdemolował silnik. Producent uznał to za wadę i dołożył się w 75% kosztów do naprawy.
W Sportage'u olej dostawał się do plynu chłodzącego przez jakieś mikro-uszkodzenie w bloku silnika. Jako kolejny właściciel starego samochodu (nomen omen z Niemiec!) nie wiem jak go traktowali wcześniejsi kierowcy.
Może rzeczywiscie Niemiec takie "mniej prestiżowe" marki ma za takie nic do skatowania? |
|
|
|
kakalud
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2021 Posty: 37 Skąd: PCH
|
Wysłany: 2023-03-11, 12:08
|
|
|
To jak już masz do wymiany silnik to pomyśl o 2.0.
Jeśli szła taka wersja na inne rynki to musi pasować także i do Twojego. |
_________________
|
|
|
|
Zaklinacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x2
Dołączył: 05 Mar 2023 Posty: 5
|
Wysłany: 2023-03-14, 18:01
|
|
|
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. |
|
|
|
|