Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak docieracie swoje Drakule,
Autor Wiadomość
Szycha

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Rumia
  Wysłany: 2014-01-26, 21:30   Jak docieracie swoje Drakule,

Już niedługo stanę się użytkownikiem nowego Dusterka (benzyna 4x4) i cały etap docierania silnika przede mną. Pytanie jak w temacie powyżej. Z góry dziękuje za dobre rady :mrgreen:
_________________
Szycha
 
     
tomszafa
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 766
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-27, 07:24   

Nie pilowac na zimnym silniku, ja do okolo 2000km nie staralem sie nie przekraczac 3000obr/min przy zmianie biegow i nie jezdzilem szybciej jak 110-120km/h.
To w sumie tyle. U mnie fajnie silinki zaczal pracowac i troche mniej palic przy okolo 6000km.
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-27, 17:10   

Pilnować obrotów, żeby nie spadły poniżej 2000, w razie potrzeby redukować. We wstępnym okresie nie gonić wskazówki powyżej 3500-3700.Używać również jedynki. To bajdy,że na równym można i trzeba ruszać z dwójki. Można, tylko po co? Żeby obciążać skrzynię i silnik? Fakt - trzeba niemal natychmiast przejść przez dwa biegi, bo i dwójka jest krótka, ale zmiana chodzi ładnie, więc bólu nie ma :-P . Poza tym jeździć na różnych biegach, z rózną prędkością. Zapomnieć o wyścigach drogowych - to nie jest zestaw do tego celu, jeździć dostojnie i rozkoszować się doskonałym komfortem zawieszenia pozwalającym w ogóle nie zwracać uwagi na leżących policjantów i co niższe krawężniki. Przez półtora tysiąca raczej nie pchać się w wertepy, niech się wszystko ładnie ułoży. A potem hulaj dusza, piekła drogowego (dla tego auta) nie ma :-D
 
     
Dusterklub
Administrator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 126
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2014-04-15, 07:20   

Jak ja odebrałem swoje auto to je docierałem na maxa ile wlezie na autostradzie do gdańska:) śmigałem 150 i do dziś nic się nie stało autko żwawo śmiga

Dziś już się silników nie dociera tak jak kiedyś, każdy silnik jest dotarty na hamowni z tego co się orientuję.
_________________
FAS objawy
 
     
przemyku

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 42
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-10, 11:35   

Przy odbiorze samochodu w salonie powiedzieli mi, że warto po okresie docierania zmienić olej na nowy. Chcę to zrobić, ale zastanawiam się czy 4000km (z czego 1000 to trasa autostradą w jeden dzień) to już będzie dotarty silnik, czy dobić jeszcze do około 5000 km?
 
     
HuroN_PL

Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 133
Skąd: Z Zaskoczenia
Wysłany: 2014-09-10, 12:46   

jak będziesz jechał autostradą, to staraj się co jakiś czas zmieniać obroty, żeby silnik nie pracował długo na stałych obrotach
(krótko mówiąc co jakiś czas daj w pedał)
Chodzi o warstwę czegośtam, która ściera się przez pierwszych kilkanaście godzin. Jak znajdę artykuł technologiczny to podeślę.
_________________
Pozdrawiam

 
     
Tolkien

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 82
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2014-09-10, 14:02   

Zalecenia z salonu: 5k km spokojnej jazdy (max 120 km/h) wedle wskazań asystenta zmiany biegów, starać się za często nie żyłować silnika nawet przy wyprzedzaniu + dostałem bon na wymianę płynów za 1zł po 5k km
Na chwilę obecną: Zrobione 2200 km z czego 1500 po autostradzie a jakieś 100 w terenie. Poza falującymi obrotami (nie mam kiedy do ASO się zgłosić :/ ) wszystko ładnie chodzi, skrzynia płynnie pracuje a zawieszenie nie wykazuje żadnych niepokojących oznak. Średnia prędkość w trasie 90 - 110, po mieście na ile korki i remonty pozwalają ;). Max prędkość jak do tej pory 140 km/h
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 11