Duster - jak zdemontować relingi |
Autor |
Wiadomość |
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2013-05-05, 17:02
|
|
|
Zastanawiałem się nad demontażem relingów. Używam ich najwyżej 2-3 razy w roku. Filmik dowodzi jednak chyba (nie rozumiem, co demontujący mówił o pozostających na dachu bolcach), że jakieś bolce, z którymi nie wiadomo co zrobić, pozostają na dachu. Zatem zniechęca do demontażu. A miałem nadzieję, że da się relingi zdjąć i zamknąć otwory montażowe szczelnie jakimiś dedykowanymi zaślepkami. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2013-05-06, 12:19
|
|
|
Niestety nie da sie zdemontowac relingow. Tzn. oczywiscie na upartego wszystko sie da, ale zdroworozsadkowo to raczej sie nie da. Zaraz to wyjasnie. Otoz fabryka w (MSZ) dazeniu do maksymalnego zniechecenia do kupna Dustera w wersji "golas" (w PL 39,9kzl) na rzecz duzo drozszych wersji, zrobila takie perfidne mocowanie relingow, ze po prostu na stale stercza z dachu szpilki i nie da sie ich normalnie zdemontowac. Oczywiscie jak wspomnialem, na upartego wszystko sie da, ale wymagaloby to uciecia tych szpilek i zaklejania pozostalych po nich miejsc/resztek np. za pomoca przylepnych gumowych listew ozdobnych. Niestety taki "barbarzynski" sposob usunicia relingow powodowalby niemoznosc ich ponownego montazu w przewidziany przez fabryke sposob. Wplyneloby to rowniez na obnizenie wartosci samochodu, co szczegolnie wazne w momencie jego sprzedazy w przyszlosci. Ewentualnie zamontowanie relingow w "zastepczy sposob" i zatajenie tego faktu przy sprzedazy byloby bardzo nieeleganckim posunieciem (lagodnie mowiac). |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-05-06, 12:31
|
|
|
Zastanawia mnie tylko po co demontowac relingi? W czym one komus przeszkadzaja? |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2013-05-06, 20:59
|
|
|
Bo zwiekszaja zuzycie paliwa ... no ale zdecydowanie (MZ) poprawiaja wyglad auta, no i jak sie jedzie po lesnych duktach to moga pelnic role odgarniacza galezi, a wiec chronia dach przez porysowaniem . |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Dominus
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 1492 Skąd: Kraków/Kryspinów
|
Wysłany: 2013-05-06, 21:12
|
|
|
Wydaje mi się że ten pokaz miał na celu przedstawienie jak zdemontować relingi aby móc wymalować lub okleić dach, LZParts ostatnio okleili Czarnego Dustera na Czerwono, projekt "Dacia Duster Admirable" i pewnie w celu dokładnego oklejenia ściągali relingi.
Jak dla mnie Duster bez relingów wygląda brzydko , tak łyso, również jak widzę Qashqai to też wolę wersje z relingami |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2013-05-07, 14:37
|
|
|
Mam podobne zdanie - Duster duzo gorzej wyglada bez relingow, tak samo jesli chodzi o Qashqaia. Tylko ze o ile Dustera bez relingow spotyka sie na ulicy bardzo rzadko (tylko "golasy" fabrycznie nie maja w standardzie), o tyle takich Qashqaiow jest bardzo duzo. Wynika to z tego, ze przez kilka lat od rozpoczecia produkcji nie bylo mozliwosci zamowienia Qashqaia z relingami, nawet za doplata, a nawet jako dodatkowy montaz w ASO. Po prostu fakryka nie przewidziala relingow do QQ, nie bylo jakichs gotowych punktow do ich mocowania, a i samych oryginalnych relingow tez nie bylo. Ta kuriozalna (zwlaszcza w przypadku SUVa) sytuacja zmienila sie chyba dopiero wraz z face liftingiem QQ.
W kazdym razie moj brat kupil Qashqaia niedlugo przed FL i nie bylo mozliwosci niczego zalatwic przez ASO. Wiec brat wkrotce po zakupie pojechal na montaz dedykowanych relingow Neumanna do QQ. Mocowane one sa na nitonakrętki do wzmocnien biegnacych na brzegach dachu. Brat czesto korzysta z tych relingow (+ poprzeczki + box) i duzo na nie "wrzuca" - kilka razy w roku wyjazdy w gory na narty oraz na surfing nad morze (za kazdym razem kupa sprzetu). Od ich montazu minelo juz ponad 4 lata, jak wspomnialem duzo przeszly, ale wszystko z nimi w jak najlepszym porzadku , nic sie nie obruszalo, ani nic w tym stylu. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Suirad
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Dołączył: 13 Sty 2014 Posty: 13 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2014-03-28, 21:43
|
|
|
Mozna tez kupic golasa i samemu sobie go wyposazyc w to co sie chce. Np po co komu 5 poduszek powietrznych i jakies nakladki na lusterka. Ja mam golasa bez relingow bo ich nie uzywam a sam sobie dodalem pare ekstras. Hak ,plyty pod zdezaki centralny zamek ciemne szyby itd. Moim zdaniem duster rownie dobze wyglada bez relingow no ale to tylko moje zdanie |
_________________ Suirad |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2014-04-02, 07:47
|
|
|
Suirad napisał/a: | Mozna tez kupic golasa i samemu sobie go wyposazyc w to co sie chce. |
Mozna, a nawet warto |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-04-28, 09:41
|
|
|
Suirad napisał/a: | ciemne szyby | barwione czy foliowane? jesli barwione to gdzie kupiłeś szkło i czy sam wymieniałeś tylne (małe, stałe)? |
|
|
|
|