Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagadka - niepokojące odgłosy silnika 1.6 16V K4M
Autor Wiadomość
M@ciek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 14
Wysłany: 2020-06-20, 00:38   Zagadka - niepokojące odgłosy silnika 1.6 16V K4M

Witam, silnik zaczął wydawać bardzo niepojące odgłosy - pliki audio spakowane w załącznikach,
obecny przebieg 101 kkm, (instalacja gazowa Stag Q-Box - montowana 2 lata temu przy przebiegu 72 kkm)
odnośnie dźwięku to nasila się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika, dodatkowo raz pojawił się błąd:
"P0325 Czujnik stuku 1 obwód, 0 Bank 1 lub pojedynczy czujnik"
po wykasowaniu się nie już nie pojawił po raz drugi,
poza tym brak innych błędów, objawów czy niedomagań.
dodam jeszcze, że silnik nie posiada KZFZ.

2.zip
nagrania audio
Pobierz Plik ściągnięto 462 raz(y) 465,14 KB

1.zip
nagrania audio
Pobierz Plik ściągnięto 407 raz(y) 452,68 KB

 
     
M@ciek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 14
Wysłany: 2020-06-20, 16:06   

jakieś pomysły, może ktoś przerabiał podobną sytuację?
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-06-20, 16:36   

M@ciek napisał/a:
jakieś pomysły, może ktoś przerabiał podobną sytuację?

Ten silnik jest dość pancerny więc nikt nie zgłaszał takich problemów .
Może przebieg masz cofnięty z 300 kkm ?
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-06-20, 22:13   

A który dźwięk Cię niepokoi? To takie stukanie/cykanie, coś jakby skrobało o jakąś obudowę?

Czy o te niskie dźwięki, jakby rura wydechowa o coś uderzała?

Wszystkie 4 nagrania brzmią podobnie. Czy te dźwięki pojawiły się po płukance? Co płukałeś - układ smarowania, czy paliwowy?

Sprzęgło było sprawdzane?

Najlepiej podepnij się pod kompa i zrób zapis pracy silnika.
 
     
M@ciek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 14
Wysłany: 2020-06-23, 07:23   

Niepokojące jest te stukanie, chodzi jak Diesel a to jest benzynowy silnik.
Dźwięk pojawił się przed. Płukanka smarowania silnika była robiona przed jego rozebraniem z uwagi, że to jest metoda która nie wymaga dużego nakładu pracy. Jeśli chodzi o sprzęgło to nie było sprawdzane.
W załączniku pilki oscyloskopa z pracy silnika. Lambda wydaje się za wysoka.

oscyloskop.zip
Pobierz Plik ściągnięto 374 raz(y) 127,62 KB

 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-06-23, 15:55   

Dasz radę przerzucić pliki osc do csv?
 
     
M@ciek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 14
Wysłany: 2020-06-23, 23:12   

przesyłam w .csv

oscyloskop csv.zip
Pobierz Plik ściągnięto 364 raz(y) 151,9 KB

 
     
M@ciek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 14
Wysłany: 2020-06-27, 00:01   

Dodatkowo pojawiły się jednorazowo błędy
"P0404: Recyrkulacja spalin obwód sterujący zakres sygnału /działanie
"DF272: Niskie napięcie obowdu czujnika wału korobowego/niski obwód czujnika temperatury powietrza atmosferycznego

Natomiast teraz po przejechaniu jednego kilometra pojawia się za każdym razem błąd

"P0325 Czujnik stuku 1 obwód, 0 Bank 1 lub pojedynczy czujnik"

Innym programem zaczytano zamrożoną ramkę DTC P000034.

W załączeniu parametry pracy silnika przy różnych obrotach silnika
Obciążenie, korekta, kąt wyprzedzenia zapłonu,TP oraz sondy lambda

OBD.zip
Pobierz Plik ściągnięto 400 raz(y) 396,87 KB

 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-06-27, 01:05   

Wysłałem Ci PM. Na dane z ODB.zip zerknę za tydzień, po urlopie.
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-07-06, 01:09   

Cześć.
Czy w twoim silniku występuje KZFR? Kiedy było wymieniane?

Czy masz screeny z korektą LTFT?

Pozdrawiam,
Michał
 
     
M@ciek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 14
Wysłany: 2020-07-06, 01:48   

W pierwszym poście pisałem, że nie posiada KZFR.
są w pliku oscyloskop z korektami
coraz częściej pojawia się błąd czujnika spalania stukowego P0325

dodatkowo zastanawiające jest dlaczego przy obrotach około 2780 następuje gwałtowny wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu do ponad 40%

2.png
Plik ściągnięto 82 raz(y) 102,37 KB

 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-07-06, 10:42   

W plikach csv widać było, że na zimnym silniku drugi wtryskiwacz podaje za dużo paliwa (pisałem ci na priv). Stąd pewnie błąd spalania stukowego oraz tak duże opóźnienie kąta zapłonu.

Na screenach z zeszłego tygodnia widać duże korekty paliwowe STFT oraz niskie napięcie lambda1. To może wskazywać na lewe powietrze w dolocie lub w okolicach sondy (sprawdź okopcenia).

Zrób logi pracy rozgrzanego silnika tylko na benzynie i tylko z tymi danymi: obroty, STFT, LTFT, lambda1 w voltach, lambda2 w voltach. Najlepiej pofaluj obrotami na postoju i pokaż wykresy. Zapisz około 1 minutę pracy, jeżeli się da.

Ogólnie twój silnik jest zalewany przez paliwo, dlatego pojawiają się błędy EGR oraz emisji spalin.

Jeszcze ten błąd DF272: Niskie napięcie obwodu czujnika wału korbowego/niski obwód czujnika temperatury powietrza atmosferycznego. Sprawdź najpierw czujnik powietrza. Może to on podaje fałszywe dane o ilości i temperaturze powietrza, a one powodują tak duże korekty paliwowe.

Czy auto osłabło lub zaczęło palić więcej przez te awarie?
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-07-06, 11:47   

Patrząc na wyniki twoich sond lambda z dzisiaj, to chyba wyjąłeś je z auta, żeby się dotleniły :)
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-07-06, 23:33   

Cześć.
Zerknij na ten film od 21:20.
https://youtu.be/7WePYKnyUQM

Silniki renault nie mają klina na kole paska rozrządu, tylko śrubę na ścisk. Ona czasami się luzuje.

Czy jesteś w stanie sprawdzić ustawienie rozrządu?

Pozdrawiam,
Michał
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-07-21, 08:59   

Cześć.
Udało się zlokalizować usterkę i naprawić auto?

Pozdrawiam,
Michał
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
urodziny dziecka pruszków
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13