Zagadka - niepokojące odgłosy silnika 1.6 16V K4M |
Autor |
Wiadomość |
M@ciek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018 Posty: 14
|
Wysłany: 2020-06-20, 00:38 Zagadka - niepokojące odgłosy silnika 1.6 16V K4M
|
|
|
Witam, silnik zaczął wydawać bardzo niepojące odgłosy - pliki audio spakowane w załącznikach,
obecny przebieg 101 kkm, (instalacja gazowa Stag Q-Box - montowana 2 lata temu przy przebiegu 72 kkm)
odnośnie dźwięku to nasila się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika, dodatkowo raz pojawił się błąd:
"P0325 Czujnik stuku 1 obwód, 0 Bank 1 lub pojedynczy czujnik"
po wykasowaniu się nie już nie pojawił po raz drugi,
poza tym brak innych błędów, objawów czy niedomagań.
dodam jeszcze, że silnik nie posiada KZFZ.
2.zip nagrania audio |
Pobierz Plik ściągnięto 462 raz(y) 465,14 KB |
1.zip nagrania audio |
Pobierz Plik ściągnięto 407 raz(y) 452,68 KB |
|
|
|
|
M@ciek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018 Posty: 14
|
Wysłany: 2020-06-20, 16:06
|
|
|
jakieś pomysły, może ktoś przerabiał podobną sytuację? |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-06-20, 16:36
|
|
|
M@ciek napisał/a: | jakieś pomysły, może ktoś przerabiał podobną sytuację? |
Ten silnik jest dość pancerny więc nikt nie zgłaszał takich problemów .
Może przebieg masz cofnięty z 300 kkm ? |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2020-06-20, 22:13
|
|
|
A który dźwięk Cię niepokoi? To takie stukanie/cykanie, coś jakby skrobało o jakąś obudowę?
Czy o te niskie dźwięki, jakby rura wydechowa o coś uderzała?
Wszystkie 4 nagrania brzmią podobnie. Czy te dźwięki pojawiły się po płukance? Co płukałeś - układ smarowania, czy paliwowy?
Sprzęgło było sprawdzane?
Najlepiej podepnij się pod kompa i zrób zapis pracy silnika. |
|
|
|
M@ciek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018 Posty: 14
|
Wysłany: 2020-06-23, 07:23
|
|
|
Niepokojące jest te stukanie, chodzi jak Diesel a to jest benzynowy silnik.
Dźwięk pojawił się przed. Płukanka smarowania silnika była robiona przed jego rozebraniem z uwagi, że to jest metoda która nie wymaga dużego nakładu pracy. Jeśli chodzi o sprzęgło to nie było sprawdzane.
W załączniku pilki oscyloskopa z pracy silnika. Lambda wydaje się za wysoka.
oscyloskop.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 374 raz(y) 127,62 KB |
|
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2020-06-23, 15:55
|
|
|
Dasz radę przerzucić pliki osc do csv? |
|
|
|
M@ciek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018 Posty: 14
|
Wysłany: 2020-06-23, 23:12
|
|
|
przesyłam w .csv
oscyloskop csv.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 364 raz(y) 151,9 KB |
|
|
|
|
M@ciek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018 Posty: 14
|
Wysłany: 2020-06-27, 00:01
|
|
|
Dodatkowo pojawiły się jednorazowo błędy
"P0404: Recyrkulacja spalin obwód sterujący zakres sygnału /działanie
"DF272: Niskie napięcie obowdu czujnika wału korobowego/niski obwód czujnika temperatury powietrza atmosferycznego
Natomiast teraz po przejechaniu jednego kilometra pojawia się za każdym razem błąd
"P0325 Czujnik stuku 1 obwód, 0 Bank 1 lub pojedynczy czujnik"
Innym programem zaczytano zamrożoną ramkę DTC P000034.
W załączeniu parametry pracy silnika przy różnych obrotach silnika
Obciążenie, korekta, kąt wyprzedzenia zapłonu,TP oraz sondy lambda
OBD.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 400 raz(y) 396,87 KB |
|
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2020-06-27, 01:05
|
|
|
Wysłałem Ci PM. Na dane z ODB.zip zerknę za tydzień, po urlopie. |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2020-07-06, 01:09
|
|
|
Cześć.
Czy w twoim silniku występuje KZFR? Kiedy było wymieniane?
Czy masz screeny z korektą LTFT?
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
M@ciek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Cze 2018 Posty: 14
|
Wysłany: 2020-07-06, 01:48
|
|
|
W pierwszym poście pisałem, że nie posiada KZFR.
są w pliku oscyloskop z korektami
coraz częściej pojawia się błąd czujnika spalania stukowego P0325
dodatkowo zastanawiające jest dlaczego przy obrotach około 2780 następuje gwałtowny wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu do ponad 40%
2.png
|
|
Plik ściągnięto 82 raz(y) 102,37 KB |
|
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2020-07-06, 10:42
|
|
|
W plikach csv widać było, że na zimnym silniku drugi wtryskiwacz podaje za dużo paliwa (pisałem ci na priv). Stąd pewnie błąd spalania stukowego oraz tak duże opóźnienie kąta zapłonu.
Na screenach z zeszłego tygodnia widać duże korekty paliwowe STFT oraz niskie napięcie lambda1. To może wskazywać na lewe powietrze w dolocie lub w okolicach sondy (sprawdź okopcenia).
Zrób logi pracy rozgrzanego silnika tylko na benzynie i tylko z tymi danymi: obroty, STFT, LTFT, lambda1 w voltach, lambda2 w voltach. Najlepiej pofaluj obrotami na postoju i pokaż wykresy. Zapisz około 1 minutę pracy, jeżeli się da.
Ogólnie twój silnik jest zalewany przez paliwo, dlatego pojawiają się błędy EGR oraz emisji spalin.
Jeszcze ten błąd DF272: Niskie napięcie obwodu czujnika wału korbowego/niski obwód czujnika temperatury powietrza atmosferycznego. Sprawdź najpierw czujnik powietrza. Może to on podaje fałszywe dane o ilości i temperaturze powietrza, a one powodują tak duże korekty paliwowe.
Czy auto osłabło lub zaczęło palić więcej przez te awarie? |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2020-07-06, 11:47
|
|
|
Patrząc na wyniki twoich sond lambda z dzisiaj, to chyba wyjąłeś je z auta, żeby się dotleniły :) |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2020-07-06, 23:33
|
|
|
Cześć.
Zerknij na ten film od 21:20.
https://youtu.be/7WePYKnyUQM
Silniki renault nie mają klina na kole paska rozrządu, tylko śrubę na ścisk. Ona czasami się luzuje.
Czy jesteś w stanie sprawdzić ustawienie rozrządu?
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2020-07-21, 08:59
|
|
|
Cześć.
Udało się zlokalizować usterkę i naprawić auto?
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
|