1.0 TCe ma sens? |
Autor |
Wiadomość |
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2020-08-21, 12:03 1.0 TCe ma sens?
|
|
|
Witajcie Koleżanki i Koledzy
Moja Lepsza Połowa dojrzała do wymiany swojego Dustera 1.5DCi 4x4 na nowszy model (dobrze, że auto a nie mnie).
Czy po 1.5DCi 4X4 -> 1.0TCe 4x2 jest akceptowalnym rozwiązaniem ze względu na dynamikę (do miasta) czy raczej celować w 1.3/130KM?
Trochę boję sie tych 160Nm przy 2750 - bo to raczej sugeruje mocne ciśnięcie gazu żeby cokolwiek wykrzesać...
Z góry dzięki za każdą wskazówkę
Grzegorz |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 356
|
Wysłany: 2020-08-21, 12:11
|
|
|
Jeżeli cena nie jest sprawą najważniejszą to zawsze lepiej więcej mocy niż mniej bo wcześniej czy później ona się przyda i nie będzie trzeba mówić "a mogłem kupić mocniejszy" bez względu na to jakie inne jeszcze odpowiedzi dostaniesz na Twoje wątpliwości. |
|
|
|
Hall2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-08-21, 14:57
|
|
|
Jeżeli tylko do miasta, max 1 - 2 osoby i sporadyczny bagaż, a jednocześnie priorytetem jest ekonomika poruszania sią, to 1.0 TCe & LPG do akceptowalne rozwiązanie. Próbowałem usilnie namawiany przez sprzedawcę w salonie, ale nie znalazł ten silnik u mnie uznania. Jest zwyczajnie za mały do tego auta.
Uważam, że 1.3 130 KM to rozsądne minimum dla tego auta... |
|
|
|
Janus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Dołączył: 05 Lut 2020 Posty: 16
|
Wysłany: 2020-08-22, 11:50
|
|
|
Zależy do czego to ma być auto. Do kręcenia się koło komina po drogach gdzie i tak się nie rozpędzisz a Kobieta dajmy na to - nie jest orłem wyprzedzania - jak najbardziej ma sens.
Parę tysięcy mniej a auto odpala i jeździ. I pali około 1l mniej niż 1.3TCe 130KM.
Z dynamiką wcale nie ma takiej tragedii, ponieważ Duster jest LEKKIM autem.
Jeżeli auto ma latać po trasach szybkiego ruchu i co jakiś czas robić dłuższą trasę - wtedy 1.3 TCe zdecydowanie. 6 biegów robi swoje. Załadowany 3 osobami i bagażem Duster z tym silnikiem jedzie na autostradzie na 6-tce 150km/h z obrotami około 3000/min.
Spalanie przy średnio ciężkiej nodze na poziomie 8,7-8,9l/100km w cyklu mieszanym przy używaniu klimy. Spalanie wzrasta wyczuwalnie kiedy używamy obrotów powyżej 2500/min. Mówiąc najkrócej - emerycka jazda bez klimy schodzimy poniżej 8l/100km. Jazda dynamiczna i z klimą jest o ponad litr/100km więcej... |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 710 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-08-22, 19:09
|
|
|
Hall2000 napisał/a: |
Uważam, że 1.3 130 KM to rozsądne minimum dla tego auta... |
Nie zgadzam się . Co się troche rozpędzę moimi 105 KM to zaraz jakiś emeryt czy baba jedzie 50 na 70-tce . Większa moc przydatna na autostradzie ale jakoś bardzo nie narzekam a mam za sobą przejechaną całą Polskę , Czechy i Słowację . |
|
|
|
Nerrob
Marka: Dacia
Model: Duster II 1,6 SCe LPG
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Gru 2019 Posty: 37
|
Wysłany: 2020-08-25, 08:09
|
|
|
Tak sobie porównałem 1.0 TCe w Dusterze z 1.0 Ecoboost w Fordzie Mondeo.
Oprócz tego, że Mondeo jest cięższy o około 200 kg., to pozostałe parametry są dosyć podobne.
Nie wiem dlaczego co niektórzy uważają, że 1.0 TCe jest za mały do Dustera ?
Przypomnę również, że Mondeo jest zaliczany do klasy wyższej - średniej, natomiast nasze Dusterki to klasa niższa - średnia, co widać w cenie zakupu.
Duster 1.0 TCe:
Podstawowe parametry
Pojemność skokowa - 999 cm³
Typ silnika - benzynowy
Moc silnika - 101 KM (74 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 160 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika - z przodu, poprzecznie
Doładowanie - turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu - DOHC
Liczba cylindrów - 3
Układ cylindrów - rzędowy
Liczba zaworów - 12
Zapłon - iskrowy
Typ wtrysku - wielopunktowy (MPI)
Ford Mondeo 1.0 Ecoboost:
Pojemność skokowa - 999 cm³
Typ silnika - benzynowy
Moc silnika - 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 170 Nm przy 1400-4500 obr/min
Montaż silnika - z przodu, poprzecznie
Doładowanie - turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu - DOHC
Liczba cylindrów - 3
Układ cylindrów - rzędowy
Liczba zaworów - 12
Stopień sprężania - 10.0 : 1
Zapłon - iskrowy
Typ wtrysku - bezpośredni |
_________________ Pozdrówka. |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2020-08-31, 10:52
|
|
|
Właśnie jesteśmy po zlocie ogólnopolskim i mieliśmy okazję testować dustero 1,0Tce LPG. tego samego co Pertyn.
Wniosek kolegi który nim przyjechał. Fajne, dość dynamiczne auto ale tam gdzie ta trzycylindrówka dostaje zadyszki to 1,6 Sce daje jeszcze radę zwłaszcza dotyczy autostrady.
Do jazdy w koło komina bardzo dobry. |
|
|
|
|