Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
DD2 Prestige 1.6 + LPG
Autor Wiadomość
Mariusz-Many
Mariusz

Marka: Dacia
Model: Duster
Rocznik: Mari
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd: Janikowo
Wysłany: 2018-04-12, 18:49   DD2 Prestige 1.6 + LPG

Witam.
Zwracam się do Was z następującym pytaniem:
Chciałbym kupić DD2 w wersji Prestige 1.6 i zamontować LPG poza salonem.
Wiem że stracę gwarancję na auto ale chciałbym się dowiedzieć czy to prawda że silniki do fabrycznej instalacji lpg są jakoś wzmacniane i różnią się od tych montowanych w Prestigu?
Podobno wzmocniona jest głowica i zawory - czy to prawda i ewentualnie skąd posiadacie takie informacje?

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Mariusz
 
     
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 62
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-04-13, 11:01   

Nie stracisz gwarancji na auto, tylko ewentualnie na silnik i podzespoły w które będzie ingerencja np. instalacja elektryczna .Co do tego wzmacniania głowicy to jest duży znak zapytania, gdyż nikt nawet w serwisach ASO nie potrafią tego potwierdzić ( pytałem osobiście). Jak na moje rozeznanie dobrze dobrana instalacja nie powinna robić szkody na głowicy i zaworach, problemem są jedynie zawory. Z tego co słyszałem, w Dusterze silnik 1.6 SCe jest tak umiejscowiony, żę jest problem z dostępem do wykonywania regulacji zaworów. Nie wiem ile jest w tym prawdy gdyż w jednym serwisie ASO Renault-Dacia powiedzieli , że nie potrzeba wyciągać silnika do regulacji zaworów , w innym zaś , że istnieje taka konieczność. W każdym razie regulacja zaworów w tym aucie pociąga to za sobą bardzo duże koszty, gdyż wiąże się z potrzebą dość dużej rozbiórki silnika do tej regulacji i dlatego ogólnie uważa się , że instalacja LPG w tym aucie jest nieopłacalna. Mam w domu 4 letniego Hyundaia i30 z silnikiem 1.4 MPI 100 KM gdzie też są zawory mechaniczne .Zamontowałem w nim instalację BRC SQ 32 i koszt regulacji zaworów to około 500zł to samo powiedzieli mi w KIA odnośnie Sportage z silnikiem 1.6 GDI 132 KM gdzie regulacja zaworów to 560 zł + ewentualny koszt nowych szklanek, można oczywiście wykonać też szlifowanie starych szklanek, ale nie wszyscy to potrafią i nie wszystkie zakłady mają do tego odpowiedni sprzęt. Tak więc widać , że koszty
tych regulacji w Dusterze mają chyba głównie związek z umiejscowieniem, dostępem i zwiększoną ilością pracy przy tej czynności.
 
     
grzeniogrzenio

Marka: Dacia
Model: logan
Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 1
Wysłany: 2019-02-08, 10:32   

Ostatnio zgłębiałem temat i sprawa z lpg wygląda następująco. Silnik benzynowy 1,6 DD2 posiada ręczną regulację zaworów, o czym nie informują w salonie podczas składania zamówień. Aby wyregulować zawory w serwisie trzeba zapłacić ok 4 tys.- konieczność wyciągnięcia silnika na zewnątrz. Po założeniu instalacji lpg do tego silnika takiej regulacji trzeba dokonywać średnio co 40 tys. W serwisie zewnętrznym koszt ok. 1200 zł. Co 20 tys należny sprawdzać luzy jest to koszt ok.250 zł (w serwisie zewnętrznym, nie wiem ile w salonie). Jest druga opcja zamontowania dotrysku benzyny, wówczas regulujemy zawory co 80 tys lecz spala nam 1 litr benzyny więcej na 100 km. Koszt samej instalacji w serwisie zewnętrznym to ok. 2800zł. Niezależnie od tego czy jeździjmy na gazie czy tylko na benzynie musimy sprawdzać luzy zaworowe i w przypadku konieczności regulacji wydać kupę pieniędzy. Ogólnie taki silnik w XXI wieku to mega porażka.
 
     
grzmak

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krosno
Wysłany: 2019-03-29, 14:27   

Cześć.
Też zgłębiałem. Za gazeo.pl w odniesieniu do silnika Nissana:
"Jednostka napędowa 115 SCe w wersji zasilanej LPG ma wzmocnione zawory i gniazda zaworowe, co potwierdza inny w stosunku do wersji benzynowej numer katalogowy głowicy jako części zamiennej tego silnika". Modyfikacja by tłumaczyła dlaczego przez czas jakiś te silniki nie były dostępne z LPG. Po prostu musieli je zmodyfikować.
Reasumując. Nie warto się samemu bawić. Taniej nie wyjdzie, a po co jak zamontują w fabryce na tip-top?. Zanim będzie potrzeba naprawy/regulacji zaworów, to Ty już będziesz polskim samochodem elektrycznym jeździł!
A nawet gdyby, to po paru latach oszczędności jadąc na gazie, stać Cię będzie nie tylko na naprawę ale nawet na wymianę silnika a i tak będziesz do przodu. Po wyborach ceny paliw pójdą w górę. :)
Regulacja co 40 tys to bujda. Nie warto się pchać przy takich kosztach w regulacje. Zacznie gorzej chodzić to jedziesz do mechanika. Nigdy na zapas. Z lektury różnych forów, wynika, że i 300 tys mechaniczne bez regulacji dają radę. Tak, że bez paniki Panowie, po co się stresować?
_________________
Grzegorz
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 708
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-03-29, 15:46   

grzmak napisał/a:
Cześć.
Też zgłębiałem. Za gazeo.pl w odniesieniu do silnika Nissana:
"Jednostka napędowa 115 SCe w wersji zasilanej LPG ma wzmocnione zawory i gniazda zaworowe, co potwierdza inny w stosunku do wersji benzynowej numer katalogowy głowicy jako części zamiennej tego silnika". Modyfikacja by tłumaczyła dlaczego przez czas jakiś te silniki nie były dostępne z LPG. Po prostu musieli je zmodyfikować.
Reasumując. Nie warto się samemu bawić. Taniej nie wyjdzie, a po co jak zamontują w fabryce na tip-top?. Zanim będzie potrzeba naprawy/regulacji zaworów, to Ty już będziesz polskim samochodem elektrycznym jeździł!
A nawet gdyby, to po paru latach oszczędności jadąc na gazie, stać Cię będzie nie tylko na naprawę ale nawet na wymianę silnika a i tak będziesz do przodu. Po wyborach ceny paliw pójdą w górę. :)
Regulacja co 40 tys to bujda. Nie warto się pchać przy takich kosztach w regulacje. Zacznie gorzej chodzić to jedziesz do mechanika. Nigdy na zapas. Z lektury różnych forów, wynika, że i 300 tys mechaniczne bez regulacji dają radę. Tak, że bez paniki Panowie, po co się stresować?

Jakoś ciężko uwierzyć mi w Twój optymizm :mrgreen: .
Fabryka zamontuje na tip-top ?!?! W D1 już pokazali swoją fachowość partacze :mrgreen: .
Jakie forum pisze o 300kkm bez regulacji ?
 
     
grzmak

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krosno
Wysłany: 2019-03-29, 20:29   

Mój Boże. Ciągle marudzenie i marudzenie, to źle, tamto do kitu, kiedyś Panie etc.
Proszę wątek: http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=625
Proponuję od 26 strony.
Ludzie jeszcze nie mają samochodów a już zawory regulują i gdybają.

Np.: "Dziś dzwonił do mnie kolega z Dolnego Śląska. Do jego warsztatu, gdzie serwisuje głównie Renaulty i ma hopla na punkcie tej marki, zawitał Dokker z 2015 roku z 1.6 Sce. W aucie była instalacja BRC Sequent 32 od nowości dołożona przez dilera. W firmie jeździ kilkanaście aut - hurtownia motoryzacyjna. Po krótkiej rozmowie to wszystkie auta zagazowane przez dilera od początku, przebiegi średnio 200.000 km, żadnych regulacji zaworów, bez lubryfikacji. Przysłał mi zdjęcie komory silnika, aby nie było że pomylił silniki"
_________________
Grzegorz
 
     
waw

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 35
Wysłany: 2019-05-16, 21:10   

bylem u mechanika, specjalisty od aut franmcuskich, naprawiajacego duzo dustwerow co w ochronie jezdza. powiedzial mi, ze wpakowanie LPG do dustera 1.6 sce to strzal w kolano bo ten silnik nie wspolgra z LPG i podobno wtryskiwacze szybko siadaja

pytalem o to osobe z salonu daci. powiedziala ze tego problemu nie ma jak sie lpg montuje u nich bo wtedy wymianiaja wtryskiwacze na trwalsze. czy to prawda? nie wiem, ale tak mi powiedzialy zorientowane osoby...
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 708
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-05-16, 21:43   

waw napisał/a:
bylem u mechanika, specjalisty od aut franmcuskich, naprawiajacego duzo dustwerow co w ochronie jezdza. powiedzial mi, ze wpakowanie LPG do dustera 1.6 sce to strzal w kolano bo ten silnik nie wspolgra z LPG i podobno wtryskiwacze szybko siadaja

Wtryskiwacze gazu masz na myśli ?
To już od zasobności twojego portfela zależy jakie zamontujesz + dobry gaziarz :mrgreen:
 
     
harald

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Mar 2019
Posty: 36
Wysłany: 2019-05-18, 14:25   

Dobry gaziarz to to samo w Polsce co dobry mechanik. Ze świecą szukać.
_________________
hary
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-05-20, 10:03   

Bo trzeba wiedzieć gdzie szukać.....
Bajka z wtryskami dobra na ...... dobranoc ;)
 
     
grzmak

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 21
Skąd: Krosno
Wysłany: 2019-05-20, 11:46   

Bajka z mchu i paproci z wtryskiwaczami.
_________________
Grzegorz
 
     
Majestrro

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 47
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-05-27, 08:13   DD2 Prestige 1.6 + LPG

Kupiłem Dustera z rocznika 2018 z silnikiem 1.6 SCE i założyłem LPG poza salonem. Prawda jest taka, że ten silnik był montowany w Nissanach i Megankach, w których są instalacje LPG i póki co jeżdzą i nic się nie dzieje. Należy tylko pamiętać o kilku podstawowych sprawach:
1) Jeśli myślisz o LPG to nie może być to byle jaka instalacja, najtańsza, bo to się zemści (założyłem BRC SQ32 w Czakramie za 3200 zł)
2) Koniecznie musi być albo z dotryskiem benzyny albo z lubryfikacją (ja wybrałem drugie rozwiązanie)
3) Najlepiej zadzwonić do kilku największych firm gazowniczych w PL (Auto Gaz Śląsk, Czakram, Energy Gaz Polska itp.) i uzyskać konkretne informacje w sprawie montażu LPG do tego silnika. W moim przypadku rozwiało to wszelkie wątpliwości.
_________________
😀
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-05-27, 13:27   

Majestrro, Jesteś naganiaczem BRC ? Bo to co napisałeś śmierdzi tanią reklamą i chyba tak jest. Instalację i montaż można pochwalić ale chociaż po przejechaniu kilku tysięcy km.

Piszesz, że:
Majestrro napisał/a:
Należy tylko pamiętać o kilku podstawowych sprawach:


No właśnie, popełniłeś dziecinne błędy, które w niedalekiej przyszłości "zemszczą się" na twoim samochodzie a montując BRC wybrałeś najgorszą opcję jaką mogłeś do swojego samochodu. Kolejnym błędem, za który będziesz płacił z własnej kieszeni jest montaż dupochronu przez gazownika czyli lubryfikacji.

Zapłaciłeś jak za Prinsa a dostałeś wrzut pod maskę...... i do tego po autokalibracji, bo o strojeniu BRC nie mają pojęcia nawet osoby, które montują instalację tej firmy.
 
     
Majestrro

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 47
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-05-27, 13:41   

20000km i zero problemów
Chyba wystarczy, by zamknąć dyskusję a za 3 tys Prinsa raczej nie założysz
_________________
😀
 
     
tommylee1

Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019
Posty: 130
Wysłany: 2019-05-27, 15:32   

yunior81 napisał/a:
Majestrro, Jesteś naganiaczem BRC ? Bo to co napisałeś śmierdzi tanią reklamą i chyba tak jest. Instalację i montaż można pochwalić ale chociaż po przejechaniu kilku tysięcy km.

Piszesz, że:
Majestrro napisał/a:
Należy tylko pamiętać o kilku podstawowych sprawach:


No właśnie, popełniłeś dziecinne błędy,


Nie chce stawać po żadnej ze stron tej dyskusji, ale jakie błędy popełniono oprócz lubryfikacji?
Z ciekawości pytam?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11