Nietypowe przełączanie z LPG na PB |
Autor |
Wiadomość |
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2021-12-08, 22:33 Nietypowe przełączanie z LPG na PB
|
|
|
Słuchajcie
Dziś przy zimnym otoczeniu jakie panuje, takie zjawisko.
Przy już dobrze rozgrzanym silniku po ok 40 km jazdy zauważyłem albo nawet poczułem szarpanie .
Przełącza się na PB i to przy każdym mocniejszym depnięciu ze świateł i przy przyspieszaniu progresywnym
A jak pojawiła się rezerwa to mu niby przeszło
Myślę że już okej a tu raptem koniec LPG i nie chciał się już przełączyć na LPG
Po postawieniu pod sklepem auta na 5 min cyk guziczek a tu gaz leci
Patrze na zasięg a tu pokazuje jeszcze 90 km
Jak mu depnąłem to znowu brak LPG
Ot taka ciekawostka
Umówiłem się na serwis i uwaga na 17 12 2121 r Zdunek Gdynia
A teraz dymaj na PB bo kolejka
Normalnie szok |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2021-12-08, 23:02
|
|
|
Jedno to pewnie temp. i niska ilość gazu (rezerwa). Ale poczytaj też jak to działa tutaj:
http://www.daciaklub.pl/f...1828659#1828659
m.in.
Cytat: | - Nagłe przejście z LPG na Benzynę, gdy na dworze jest zimno i silnik jest jeszcze zimny, jest absolutnie normalne, ponieważ wyższy przepływ LPG wymaga szybszego odparowania cieczy w gazie, a niska temperatura uniemożliwia szybkie odparowanie, stąd przełącznik do benzyny, aby sprostać zwiększonym zapotrzebowaniu na moc. |
Ja teraz zaczynam zawsze na zimnym silniku na benzynie (przełącznik na stałe benzyna), jeżdżę delikatnie do 2 kresek na wskaźniku temp. cieczy (1/4) - to około 40 stopni. A potem puszczam gaz i przełączam na LPG. Do pełnego nagrzania bez szaleństw i wszystko chodzi jak w zegarku. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2021-12-09, 15:50
|
|
|
Czasy parowozów już minęły
Ma działać bez ingerencji mojej
Jak się nagrzeje to powinien jechać a nie szarpać |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2021-12-09, 21:56
|
|
|
Całkowita niewdzięczność w stosunku do ery/epoki pary. A jest za co dziękować .
Ciekawe "co to się stanęło się". Napisz jak już spece z ASO Ci naprawią. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2021-12-11, 08:56
|
|
|
tomkasz napisał/a: | Całkowita niewdzięczność w stosunku do ery/epoki pary. A jest za co dziękować |
Chodziło mi oto że w tych czasach czujników i elektroniki kolega Mi proponuje żebym patrzał na temperaturę kreski i sam przełączał z PB na LPG |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2021-12-11, 15:30
|
|
|
Ja napisałem jak ja robię. Każdy oczekuje od samochodu, że będzie działać poprawnie. Dlatego ciekaw jestem co się okaże po wizycie w ASO. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-12-11, 18:05
|
|
|
Takie i inne problemy z fabryczną instalacją LPG to już norma , niestety ... |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2021-12-13, 22:56
|
|
|
Na ciepłym silniku też Sajmonowi117 przerzucał z gazu na benzynę.
Kiedyś (nie w dusterze) przy takiej "usterce" w ramach gwarancji ASO serwisant zwiększył wydajność reduktora i jest dobrze (BRC mam).
To tak jest w takich systemach zasilania, że czasem trzeba coś podregulować, itp.
I popierałbym Tomkasza w w tym, żeby takim lekko krytycznym okiem nadzorować jak instalacja pracuje. Takie trochę późniejsze przełączenie na benzynę w zimie i delikatne rozgrzewanie raczej korzystne jest. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-12-14, 15:22
|
|
|
Bogdan Misiek napisał/a: | Na ciepłym silniku też Sajmonowi117 przerzucał z gazu na benzynę.
Kiedyś (nie w dusterze) przy takiej "usterce" w ramach gwarancji ASO serwisant zwiększył wydajność reduktora i jest dobrze (BRC mam).
To tak jest w takich systemach zasilania, że czasem trzeba coś podregulować, itp.
. |
Mam trzeciego STAGa , czasami olewam regularny serwis i nic takiego się nie dzieje . |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2021-12-14, 22:05
|
|
|
Ja to nie kumam tylko jednego: auto na benzynie (wtryski, komputer, pompa) przejeżdża np 200 000 km bez regulacji ... a ciągle gdzieś czytam, że instalacja LPG to powinna być ciągle regulowana ... czy to nie jest jednak jakieś "naganianie" do zbędnych wydatków? |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2021-12-15, 00:45
|
|
|
Nie, że ciągle regulować.
-
Instalacja LPG jest czymś "dołożonym" do samochodu, jest dalece idącą modyfikacją.
I to taką, że jeszcze każdy może mieć w innym wariancie i z różnej jakości komponentów wedle życzenia (pomijając serie fabryczne).
W przypadku mojego BRC zamontowanego przez dealera tak to mu wyszło, że potrzebne było już po rozpoczęciu eksploatacji zwiększyć maksymalną wydajność zaopatrzenia silnika w gaz.
Potem przez 100 tys. km nie było żadnych regulacji.
Ale po 5 latach trzeba było regenerować reduktor.
--
Jeśli taka modyfikacja samochodu np. (zwłaszcza przy ubogiej mieszance powietrzno-gazowej) może przyspieszać zużycie gniazd zaworowych, to w części samochodów muszą być sprawdzone i regulowane luzy zaworowe.
Kolega opisywał na forum, że mu duster bardzo mało palił LPG i ma wykończoną głowicę.
Może nigdy i nikt z serwisantów nie podłączył odpowiednich narzędzi diagnostycznych, nie interweniował, i kierowca tak jeździł.
---
Proste: dokładasz dodatkowe instalacje - zwiększasz możliwość wystąpienia dodatkowych zdarzeń, a na pewno ilość dodatkowych planowych czynności serwisowych. I pewnie sporo zależy od solidności tunera-gazownika. |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2021-12-15, 00:51
|
|
|
Cytat: | przejeżdża np 200 000 km bez regulacji |
Tak napomknę, że żadne "oryginalne" benzynowe czy dieslowe autko "bez zaglądania pod maskę" nie przejedzie 200 kkm, a jak przejedzie to nie chciałbym takiego kupić jako drugi właściciel. |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2021-12-15, 12:57
|
|
|
Nie zrozumieliśmy się. Ja zadaję proste pytanie: dlaczegóż to instalacja LPG 4 generacji (sekwencyjny wtrysk) wymaga jakichś "magicznych adaptacji i regulacji"?
Zakładamy, że instalacja jest profesjonalnie wykonana (fabryczna czy dokładana) - tzn. tak jak powinna. Odpowiednio dobrany parownik/reduktor, wtryski, "komputer" + jego konfiguracja itd.
Nasunięcie się tego pytania spowodowało chwalenie się przez niektórych "gazowników" jacyż to Oni nie są świetni (ale również mówią o magii adaptacyjno-regulacyjnych wizyt ...) bo robią wszystko tak jak należy (dobrze, profesjonalnie, korzystając z doświadczenia). A tak powinno być w standardzie. Drugi powód to, żeby ktoś mi wyjaśnił jakież to magiczne zaklęcia adaptacyjno-regulacyjne są wymagane w instalacji LPG 4 generacji sterowanej jednocześnie przez aż 2 ECU: benzynowy z którego dane otrzymuje gazowy, który je obrabia i dodaje dane nie występujące przy zasilaniu benzyną. Czyż nie od tego jest ECU LPG żeby sobie poradzić w każdych warunkach i przez te np magiczne 200 000 km?
PS A przez te 200 000 km przy samej części instalacji LPG pod maską - tylko wymiana filtrów i świec (+ inne czynności eksploatacyjne dla samochodu jako całości: oleje, filtry, klocki, żarówki itd.). |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2021-12-18, 19:37
|
|
|
Co do tematu który otworzyłem
Jestem już po wizycie serwisowej
Awarii nie wykryto .{Jest teraz ciepło ,to było do przewidzenia }
Awaria przełączania z LPG na PB występowała przy mrozie znacznym powyżej 7 st
Zalecenia serwisu
Obserwować obserwować
Jak zacznie przełączać znowu to bezpośrednio prosto do serwisu
Dla pewności wgrano na nowo oprogramowanie do LPG
Wizyta była wiadoma że tak będzie
Mam na dzieje że Daciakowi przeszło
|
|
|
|
adamra
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Wiek: 48 Dołączył: 17 Gru 2021 Posty: 1 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: 2021-12-18, 21:08
|
|
|
Obiawy takie same po odbiorze nowego - diagnoza: wadliwy czujnik ciśnienia gazu, Wymieniony okazał się też wadliwy, kolejny wymieniony będzie 31 grudnia. Tak przynajmniej obiecują |
|
|
|
|