zimno w samochodzie |
Autor |
Wiadomość |
bazylator48
Marka: Duster
Model: SUV
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 15 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2012-12-31, 10:12 zimno w samochodzie
|
|
|
Witam miłośników DD. Mam problem, odkąd spadła temperatura otoczenia mam problem
z temperaturą silnika a co za tym idzie z temperaturą wewnątrz samochodu. Rozważam
możliwość zasłonięcia wlotu na chłodnicę poniżej zderzaka, swego czasu miałem taką
osłonę w Polonezie. Może ktoś ma na ten temat jakiś pomysł to proszę napisać.
Życzę wszystkim pomyślności w Nowym Roku i samych Radości z Dustera.
ps. mój to 1,5dci 4x2 |
|
|
|
Dominus
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 1492 Skąd: Kraków/Kryspinów
|
|
|
|
bazylator48
Marka: Duster
Model: SUV
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 15 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2013-01-01, 19:39 zimno w samochodzie
|
|
|
Witam Cię serdecznie w Nowym Roku. Życzę pomyślności, właśnie o taką osłonę by chodziło ale jak widać do Dustera jeszcze nie produkują, a szkoda może kiedyś.
Pozdrawiam. |
|
|
|
bazylator48
Marka: Duster
Model: SUV
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 15 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2013-01-02, 10:37 zimno w samochodzie
|
|
|
Witam , po przeczytaniu informacji jaką otrzymałem napisałem maila do HEKO w tej sprawie,
napiszę co odpisali (jeżeli odpiszą).
Pozdrawiam |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-01-02, 13:15
|
|
|
Zastanawia mnie co taka oslona miala by dac?
Przeciez zanim auto (silnik) sie nagrzeje i to i tak termostat puszcza plyn w tak zwany maly obieg i chodnica nie bierze udzialu w chlodzeniu silnika dopiero pozniej jak dojdzie do odpowiedniej temp. i otwiera obieg na chlodnice. Przy sprawnym termostacie nie ma zadnego sensu stosowania takiej oslony. Takie jest przynajmniej moje zdanie |
|
|
|
bazylator48
Marka: Duster
Model: SUV
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 15 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2013-01-02, 15:13 zimno w samochodzie
|
|
|
Odpowiadam:Przysłonięcie chłodnicy=mniej zimnego powietrza w komorze silnika=silnik mniej oddaje do otoczenia=płyn jest cieplejszy=silnik cieplejszy i trzyma temperaturę=płyn w nagrzewnicy cieplejszy=cieplej w środku, tak mi się wydaje bo już to przerabiałem w innych
autach i sądząc po produkcji HEKO to tych myślących jak ja (tak mi się wydaje) jest więcej.
Pozdrawiam |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-01-03, 12:47 Re: zimno w samochodzie
|
|
|
bazylator48 napisał/a: | Odpowiadam:Przysłonięcie chłodnicy=mniej zimnego powietrza w komorze silnika=silnik mniej oddaje do otoczenia=płyn jest cieplejszy=silnik cieplejszy i trzyma temperaturę=płyn w nagrzewnicy cieplejszy=cieplej w środku, tak mi się wydaje bo już to przerabiałem w innych
autach i sądząc po produkcji HEKO to tych myślących jak ja (tak mi się wydaje) jest więcej.
Pozdrawiam |
Całkiem możliwe, ja jedynie twierdze, ze przy sprawnym termostacie w silniku nic takiego nie powinno się stosowac. Ja nigdy nic nie stosowałem i auta działay (ogrzewanie) nawet w największe mrozy bez zarzuty (nawet w dieslu).
Pozdrawiam |
|
|
|
TomaszDuster
Dołączył: 23 Sty 2013 Posty: 27 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-01-24, 09:27
|
|
|
Witam.
Osłona na chłodnicy pomaga. Używałem takiej przysłony w Tico (Heko), 125P (fabryczna), dla testów przysłaniałem kilka razy w Hyundai Accent (samoróbka) i jest różnica. Po pierwsze w czasie mrozów, w czasie jazdy - mimo, że chłodnica nie jest otwarta (mały obieg) - silnik mniej się wychładza. Im większa prędkość i niższa temperatura tym większy efekt. Przydaje się również w czasie pozostawiania auta na mrozie. Jest mniejsza przestrzeń przez którą ucieka ciepło.
Mocno obserwuję temperaturę w Dusterze i zauważyłem, że nieco dłużej trzyma temperaturę na postoju - od czasu gdy założyłem uszczelkę pokrywy silnika. Niby nic a jednak daje poprawę (poza mniejszym brudzeniem się silnika). Porównanie robiłem przez kilka dni w podobnych warunkach, to samo miejsce postoju, ustawienie samochodu, temperatura.
Szkoda, że do Dustera nie ma akcesorium w postaci przysłony wlotu powietrza na chłodnicę. Ja aktualnie docinam siatkę aluminiową na atrapę przed chłodnicą (ochrona przed kamieniami, już pierwsze kamyki walnęły w chłodnicę) i jak już ją zamocuję to pomyślę o zakładaniu na nią jakiejś plastikowej/czarnej przesłony na zimę. Zobaczymy... |
|
|
|
Dominus
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 1492 Skąd: Kraków/Kryspinów
|
Wysłany: 2013-01-24, 15:04
|
|
|
można by bylo sie pokusić o napisanie maila do Heko w,sprawie produkcji do DD |
|
|
|
TomaszDuster
Dołączył: 23 Sty 2013 Posty: 27 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-01-24, 15:13
|
|
|
Może to dobry pomysł. Napiszę jutro jak będę miał chwilę do Heko czy planują coś takiego do Dustera |
|
|
|
bazylator48
Marka: Duster
Model: SUV
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 15 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2013-01-26, 11:06 osłona
|
|
|
Witam, pisałem już do HEKO w tej sprawie, ale nie mam odpowiedzi, napiszę do nich ponownie,
może jak będzie nas kilku do nich pisało to może odpowiedzą.
POzdrawiam |
|
|
|
TomaszDuster
Dołączył: 23 Sty 2013 Posty: 27 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-01-26, 23:36
|
|
|
Ja również nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od Heko... Generalnie od poważnej firmy można by oczekiwać chociaż krótkiej odpowiedzi "nie posiadamy" albo "nie planujemy". Ale jak widać mają nas gdzieś... |
|
|
|
bazylator48
Marka: Duster
Model: SUV
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 15 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2013-01-28, 15:31 osłona
|
|
|
Witam, otrzymałem informację z HEKO, że w sprawie osłony należy kontaktować się
z Panem Tadeuszem Lasota nr tel. 609 098 575 , jest to osoba odpowiedzialna za wprowadzenie nowych osłon. Spróbuję się jutro z tym panem skontaktować, napiszę co mi odpowiedział, jeżeli ktoś również zadzwoni to niech napisze.Pozdrawiam |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-01-28, 15:32 Re: osłona
|
|
|
bazylator48 napisał/a: | Witam, otrzymałem informację z HEKO, że w sprawie osłony należy kontaktować się
z Panem Tadeuszem Lasota nr tel. 609 098 575 , jest to osoba odpowiedzialna za wprowadzenie nowych osłon. Spróbuję się jutro z tym panem skontaktować, napiszę co mi odpowiedział, jeżeli ktoś również zadzwoni to niech napisze.Pozdrawiam |
W takim razie czekamy na jakieś info.
Chociaz dalej mnie to zastanawia czy ta oslona naprawde tak duzo daje? Hmm... |
|
|
|
TomaszDuster
Dołączył: 23 Sty 2013 Posty: 27 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-01-28, 16:37
|
|
|
bazylator48:
Fajnie, że jest jakaś odpowiedź z Heko. Myślę, że skoro Ty otrzymałeś jakiś kontakt to nie będziemy atakować dalej Heko z różnych stron tylko zostańmy przy Twoim kontakcie i zobaczymy co powiedzą. Choć dziwne, że nie przekazali naszych emaili/pytania bezpośrednio do tego Pana i w ciągu minuty sprawa by była wyjaśniona - jednym emailem zwrotnym.
tomszafa:
Spoko. Naprawdę osłona dużo daje. Kilka lat jeździłem samochodami, w których miałem osłony. Tak jak wspomniałem jedna osłona to była oryginalna Heko w Tico. Była ogromna różnica i nie tylko w trzymaniu ciepła ale przede wszystkim samochód w mrozy mniej palił i to w tych samych warunkach nawet 0.5-0.8 litra mniej. A przy tak małym całościowym zużyciu jak w Tico to było sporo. Przypomniałem sobie, że taką zasłonę (ale samoróbę) zakładałem też przez kilka lat w Daihatsu Charade... Był taki samochodzik na świecie
Pamiętam, że ciekawym miarodajnym testem była jazda na trasie w mrozy. Bez zasłony temperatura silnika delikatnie spadała na wskaźniku i po zatrzymaniu się od razu wracała do normy. Z zasłoną nie było aż takiego efektu w czasie jazdy. Tak silnik był wychładzany przez lodowate powietrze. Oczywiście nie da się uniknąć wychładzania się silnika poprzez dolną część komory silnika/podwozie - ale w Dusterze tam jest przyzwoita osłona więc wiatr mniej bryka niż w innych autach.
Ps.Przez ostatni rok jeździłem Nissanem Almerą i tylko z braku czasu nie założyłem jakiejś osłony na chłodnice. Nawet jeśli silnik w mrozie pracuje w małym obiegu to i tak mocno jest wychładzany przez lodowate powietrze. W Almerze papierkiem lakmusowym było nagrzewanie się wnętrza. Im szybsza jazda tym słabiej grzał nogi/kabine. A po zatrzymaniu po chwili od razu było cieplej...
Masakra jak sięrozpisałem...
Ps.Nie wiem dlaczego, ale ta osłona Heko jakoś mi nie podoba się zbytnio. Nie jestem estetą ale sam nie wiem. Albo ta grubość/wystaje, a może te brzydkie stalowe wkręty na koniec...
http://www.youtube.com/watch?v=VeOEEcQWgDw |
|
|
|
|