Marząc o SUV-ie stąpajmy twardo po ziemi |
Autor |
Wiadomość |
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-05-12, 20:36 Marząc o SUV-ie stąpajmy twardo po ziemi
|
|
|
taki tytuł mi się nasunął po przestudiowaniu zestawienia
O tym,że SUV kosztuje więcej niż porównywalny kompakt, w oparciu o którego powstał jest ogólnie wiadome. Podobnie wiadome jest,że koszty utrzymania takiego pojazdu również przewyższają auta kompaktowe a czasem nawet klasę średnią. Nabywca takiego auta jest skłonny płacić większe pieniądze za jego lepsze możliwości na gorszych nawierzchniach, wyższą pozycję za kierownicą, często lepszą widoczność, atrakcyjny wygląd i na końcu - modę na takie pojazdy, która cały czas się utrzymuje, nadal rośnie popyt, więc każdy liczący się producent oferuje tego typu konstrukcje. W przypadku decyzji o zakupie auta z salonu sprzedaży ograniczeniem jest jedynie grubość portfela i preferencje kupującego. Przez pierwsze lata eksploatacji ochronę zapewnia gwarancja. Schody zaczynają się później - gdy ktoś decyduje się nabyć z drugiej ręki wymarzonego suva "prawie nówkę". Poniższe, dość szczegółowe i chyba uczciwe (źródło Motor) porównanie pokazuje jaką ogromną rozbieżnością w kosztach eksploatacyjnych może zakończyć się nie do końca przemyślany wybór. Przypominam,że cały czas chodzi o suvy kompaktowe. Porównanie klasy wyższej (rodzaju Land Cruiser , Range Rover, Nissan Patrol itd) przyniosłoby rezultaty jeszcze ciekawsze. I nie uprawiam tu żadnej kryptoreklamy marki. W przypadku DD wynik był do przewidzenia. I na koniec rzecz ciekawa - ważne stwierdzenie w artykule: SUV z silnikiem benzynowym w ogólnym rozrachunku jest TAŃSZY w eksploatacji. Porównanie opracowano w oparciu o auta rocznik 2010
1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 198 raz(y) 200,75 KB |
2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 406 raz(y) 201,9 KB |
3.JPG
|
|
Plik ściągnięto 336 raz(y) 217,88 KB |
4.JPG
|
|
Plik ściągnięto 234 raz(y) 205,54 KB |
|
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2014-05-15, 21:52
|
|
|
Bardzo interesujące zestawienie. Kupując to auto - Dustera 4x4 1,5 dCi 110 KM - miałem świadomość, że kupuję samochód z wyżyłowanym, małym silnikiem o ledwie wystarczającej mocy (oj, 1,6 dCi 130 KM by się bardzo przydał!). Przejechałem się jednak benzyniakiem przed zakupem - nie satysfakcjonowały mnie osiągi (podobała się cicha, kulturalna praca). Jeżdżę dość dużo - ok. 23-24 tys. rocznie. Zdecydowałem się na diesla. Dotychczas użytkowałem dwa samochody z turbodoładowanymi dieslami, każdy ok. 200 tys. km. Z żadnym nie miałem problemu. To były niemieckie tdi 1,9 110 i 105 KM. Zatem mam nadzieję, że i tym razem silnik wytrzyma. Mój kolega, który zawodowo zajmuje się samochodami twierdzi, ze najsłabszym punktem wszystkich samochodów są blachy. A reszta? Zobaczymy. Na razie samochód ma 25900, więc trudno powiedzieć cokolwiek o trwałości. Części do Dustera są na szczęście relatywnie tanie. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2014-05-29, 03:23
|
|
|
"Marząc o SUV-ie stąpajmy twardo po ziemi" Akurat wybierajac sposrod SUVow Dustera raczej bardzo twardo stapamy po ziemi . |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-05-29, 17:33
|
|
|
czego dowodem jest powyższe zestawienie
zawsze jestem pełen podziwu dla odwagi ludzi kupujących 10 czy 15 letniego Range Rovera lub Mercedesa ML |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2014-05-29, 18:48
|
|
|
Dar1962 napisał/a: | jestem pełen podziwu dla odwagi ludzi kupujących 10 czy 15 letniego Range Rovera lub Mercedesa ML |
Hmm, mam kolegów, którzy zawsze kupują stare terenówki (np. Toyoty Land Cruisery z obsługi lotnisk), przystosowują je do swoich potrzeb i jeżdżą nimi na fantastyczne wyprawy offroadowe. Używają potem te auta przez długie lata z powodzeniem. To kwestia wyboru.
Oczywiście, jestem pełen podziwu dla ich odwagi i determinacji |
_________________ Piotrek |
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-06-01, 15:50
|
|
|
piku napisał/a: | Przejechałem się jednak benzyniakiem przed zakupem - nie satysfakcjonowały mnie osiągi (podobała się cicha, kulturalna praca). | To był powód dla którego ja też skreśliłem zwykłe benzyny. To zresztą było widać po danych technicznych - jeśli maksymalny moment jest przy 3750 o/min a maksymalna moc przy 5750 o/min to znaczy że go trzeba masakrycznie wysoko kręcić. Do d..y taki silnik... Przy "dyzlu" auto ciągnie jak smok (110KM) od nieco ponad 1500 i to jest i wygodne i bezpieczne. |
|
|
|
andrzej12345
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: okolice w-wy WZ.
|
Wysłany: 2014-08-10, 12:21
|
|
|
Witam. Posiadam DD 4x4 1,5dci z 2010r - 85 000km. przejechałem sporo km w offroad Na razie żadnych kłopotów. Stosuje paliwo to lepsze ,wymiana oleju co 15000 km, wymiana filtra paliwa co roku. Aby tak dalej się spisywała!. |
|
|
|
|