Jaki olej do dustera? |
Autor |
Wiadomość |
Viktor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 65 Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 170 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2022-06-30, 07:07
|
|
|
Pisałem wcześniej, że w tamtym roku sam zmieniłem ojej. Kupiłem Elfa. W tym roku tez o nim myślę. Piszecie wyżej o różnych "RN", "MB"... Spojrzałem jeszcze raz na pojemnik i nie widzę na nim takich oznaczeń... A może oni inaczej je oznaczają?
1x olej.jpg
|
|
Plik ściągnięto 59 raz(y) 378,69 KB |
|
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-06-30, 10:38
|
|
|
Jak niema Rn 17
To niema |
|
|
|
apede
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 113 Skąd: miasto 9 zajezdni
|
Wysłany: 2022-06-30, 11:39
|
|
|
No przecież jest na etykiecie aprobata MB 229.51 ma też aprobatę VW 504/507 itd. |
|
|
|
ddaria74
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50 Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 58 Skąd: Rogalinek
|
Wysłany: 2022-07-16, 22:02
|
|
|
może troszkę po czasie - ale - ja przeszedłem z elfa na texaco/Havoline ultra S 5W40 [ dci]
i jestem zadowolony - jest w dobrej cenie . po za tym dodatkowo ceramizer wleciał [ polecam] |
|
|
|
r70
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 31 Sty 2017 Posty: 28
|
Wysłany: 2022-07-23, 14:28
|
|
|
A ja właśnie przeszedłem na Shell Helix Profesional AR-L 0w20 RN17FE/C5
Wymiana w ASO - weszło 3.7-3.8L |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-07-23, 18:17
|
|
|
ddaria74 napisał/a: | i jestem zadowolony |
Możesz rozszerzyć myśl |
|
|
|
apede
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 113 Skąd: miasto 9 zajezdni
|
Wysłany: 2022-07-30, 10:26
|
|
|
Minęło 3000 km na orlenie - mam wrażenie że pali ciut mniej na powtarzalnym odcinku Warszawa - Wyszków (aczkolwiek może to być autosugestia ).
Na pewno silnik łatwiej wchodzi na obroty przy przegazówkach (czasami zmieniam biegi bez sprzęgła ) - może to zasługa dużej dawki molibdenu którego castrol gtx w ogóle nie ma. |
|
|
|
r70
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 31 Sty 2017 Posty: 28
|
Wysłany: 2022-07-30, 15:42
|
|
|
Sajmon117 napisał/a: | Wymieniłem olej po 13,5 tyś
Normalnie smoła
Opiłków nie znaleziono |
wymieniłem olej po 15tyś wyglądał bardzo podobnie do tego po 12.5tyś w czasie testu kropelkowego - po 60 minutach od aplikacji na papier (dla porównania Captur 1.2tce po 5tyśkm) Myślę że wszystko zależy jaki silnik i jak eksploatowany.
Na YT widziałem jak gość zmienia olej po chyba 3 tyś i też jest jak smoła - u mnie przy 8tyś jak sprawdzałem wyglądał jak nowy.
1h.jpg captur 1.2tce 60min (5tyś km) |
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 114,53 KB |
60min.jpg duster 1.0eco-g 60min (12.5tyśkm) |
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 441,83 KB |
|
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-07-30, 16:07
|
|
|
Ten z YT to jeżdzi chyba na rok 5 tyś |
|
|
|
Viktor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 65 Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 170 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2022-07-31, 06:37
|
|
|
r70 napisał/a: |
(...)
Na YT widziałem jak gość zmienia olej po chyba 3 tyś i też jest jak smoła - u mnie przy 8tyś jak sprawdzałem wyglądał jak nowy. |
^^^
Chyba mam powody do niepokoju... Po spuszczeniu starego oleju, ( również odczekaniu, by wszystko wykapało) i założeniu nowego filtra i wlania nowego oleju, odpalałem silnik, by nowy olej wszędzie się rozszedł. Wieczorem wyciągnąłem bagnet, by zobaczyć czy nie za mało mu wlałem. Okazało sie ze stan jest może milimetr nad górną kreską, czyli ponad 'max'. Nie czułem się komfortowo, więc do otworu bagnetu włożyłem wężyk i 'odssałem' pół garnuszka oleju. Teraz bagnet pokazywał stan 3/4. Ale tym, co mnie zaskoczyło, był 'kolor' oleju. Nie był już jak nowy! Był już mało przezroczysty, bardziej szary, choć oczywiście daleko mu do wyglądu 'smoły'.
Piszesz, że twój, po 3tys, wyglądał jak nowy, a mój po w sumie moze pół godzinnej pracy silnika, nie przypominał nowego. A może po spuszczeniu starego, trzeba by na moment odpalić silnik, żeby reszta 'syfu' zeszła? |
|
|
|
r70
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 31 Sty 2017 Posty: 28
|
Wysłany: 2022-07-31, 07:47
|
|
|
Wiesz, u mnie to był pierwszy olej - silnik fabrycznie czysty, choć nie dotarty. U Ciebie sądząc po roczniku, to już kolejna wymiana - w silnika na pewne została trochę "syfu": szlam, stary olej w kanałach od filtra.
Ja w samochodach które mają już więcej najechane, stosuję płukanki przy wymianie oleju - najczęściej LiquiMoly 2662, czasem K2. Ważne żeby po takiej płukance bardzo dobrze zlać stary olej z silnika - żeby resztki płukanki i starego oleju nie rozcieńczyły nowego po zalaniu. Można to zrobić wlewając do silnika po spuszczeniu starego oleju - kiedy wydaje się że nic już nie spływa resztki starych, innych olejów (nowych) które mamy od poprzednich zmian i poczekamy aż do spłynie z silnika także ten czysty olej.
Przy obecnej zmianie w ASO diagnosta zasugerował że przy tak nowym i czystym silniku wystarczy płukać co 30-45tyś.
To co piszesz o nadmiarze oleju po zalaniu świeżego, może sugerować że jakaś część starego mogła zostać w kanałach od filtra (podobno nawet do 250ml tam może się znajdować) - podobno są osoby żeby go także odciągnąć -ale ja ich na razie nie zgłębiałem. |
|
|
|
apede
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 113 Skąd: miasto 9 zajezdni
|
Wysłany: 2022-07-31, 08:36
|
|
|
Zamiast K2 to chyba lepiej używać płukanki Mannol. Też tania ale nie jest na nafcie. |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2022-08-01, 00:05
|
|
|
Mogę się pochwalić dla odmiany olejem z Jasła: Revline 5/40 spełniającym normę Rn0710.
Wcześniej kupowałem Elfa 5/30 z normą Rn0720, ale przy wymianie silnika serwis zmienił mi na Castrol 5/40 z Rn0710 i tak zostało, tyle że olej mam polski i tani.
Kolega pisał, że 1 mm ponad stan odsysał. Mi serwisy zawsze nalewają 1 - 2 mm ponad stan.
Ostatnio nalali 15 mm więcej. Co się namęczyłem z rurką i strzykawką... Musiałem odessać około 0,5 L, żeby dokopać się do maximum.
Dam następnym razem mechanikowi 4 L i resztę doleję później sam.
Jako zadowolony kierowca wypada powiedzieć "ciszej chodzi i mniej pali".
Poprzednio na 5/30 palił 4,5 - 4,7 L na 100, teraz na 5/40 pali 4,1 - 4,2 L na 100.
Tyle, że mam jeszcze (prócz nowego oleju) nowy silnik od pół roku. |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-08-01, 00:29
|
|
|
Ciszej chodzi i mniej pali
|
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2022-08-01, 22:57
|
|
|
Trochę się podśmiechuje z tego "ciszej chodzi i mniej pali".
Chociaż wydaje mi się, że obecny nowy silnik jest lepszy. Jeśli kultura pracy i mniejsze spalanie zależą od silnika, to nowy motor lepszy. Jeśli ma na to wpływ nowa turbina, albo coś zmieniono delikatnie w oprogramowaniu, to może się mylę.
Na forum mechaników jeden mechanik pisze, że klienci jak dowiadują się ile kosztuje zastosowany olej z Jasła "Revline" (że tani), to życzą sobie porządny olej (np. zagraniczny), a nie byle co. |
|
|
|
|