Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Targi Off Road Show Poland 7-8.11.2015 Warszawa
Autor Wiadomość
Duster Poznań

Marka: dacia
Model: duster
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-21, 17:58   Targi Off Road Show Poland 7-8.11.2015 Warszawa

cześć Klubowicze, może ktoś ma ochotę wybrać się na targi w Warszawie? będziemy prezentować Dustera w wersji Overlimit , czyli po przeróbkach umożliwiających jazdę w cięższym terenie. Jeśli będziecie na targach, wpadnijcie na kawkę do nas, zapraszamy.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-10-22, 12:52   

Kolego,
Fajnie, ze piszesz. Overlimit budzi dobre emocje. Czy dobrze zobaczyłem, że od pierwszej prezentacji na forum cena podstawowego wariantu - Fun - wzrosła o ok. 2 tys. zł (było poniżej 7 tys. jest blisko 9 tys.)?
_________________
Piotrek
 
     
Duster Poznań

Marka: dacia
Model: duster
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-22, 13:40   

cześć, dzięki,
tak , fun -8699 , bo to z montażem, ale można też kupić bez montażu - 6300 zł
 
     
brian749


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 153
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-10-22, 21:02   

Będę bo blisko :-) a i pytanie ile U Was kosztuje montaż wciągarki (komplet)?
Coś w rodzaju Waszego pakietu Fun zamontowałem u siebie : amorki i sprężyny +2''
opony 205/80/16 i jestem zadowolony :-) .
_________________

 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-10-22, 21:38   

brian749 napisał/a:
Będę bo blisko


Ja ma dalej, ale może Overlimit pojawi się kiedyś na targach motoryzacyjnych w Lublinie?
Tam w grę wchodzą nie tylko amory i sprężyny i wyższe opony (stąd pewnie w sumie aż 60 mm większy prześwit), ale także chyba rozpórka usztywniająca między kielichami z przodu (a może mi się przywidziało?). Co oznacza zwrot "elementy przywracające geometrię zawieszenia" (czy chodzi np. o drążek panharda? Może to banalne pytania, alem ciekaw.
_________________
Piotrek
 
     
brian749


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 153
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-10-23, 14:26   

Sprężyny to 45mm większy prześwit, opony 15mm i razem jest rzeczone 60mm.Elementy od zbieżności to śruby mocujące amortyzator z możliwością regulacji pochylenia koła i ustawienia zbieżności.
_________________

 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-23, 17:11   

Nie wiem, dla jakiego rozmiaru opon podałeś te 15mm. W tym artykule wspomniano o 225/75/R16 oraz o 205/80R16. Z teoretycznych wyliczeń wychodzi, że te pierwsze podnoszą o 29mm (58mm większa średnica vs dusterowy standard 215/65R16), te drugie zaś o ok. 24mm (48,5mm większa śr. vs 215/65R16). W praktyce, w przypadku opon AT, może być jeszcze więcej.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
brian749


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 153
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-10-24, 04:26   

Należy przyjąć,że rozmiar np. 205/80R16 w zależności od firmy różni się. W trakcie zamontowania wielkością (sprawdziłem na własnym przykładzie).Jedne opony obcierały mi nadkole(na dole przy chlapaczu w trakcie ostrego skretu) a drugie bez jakichkolwiek problemów (opony o tym samym rozmiarze)..U mnie jest tak:prześwit standardowy 21 cm,sprężyny 2"(tak na prawdę 4,5 cm),opona 2,5cm i wychodzi 28 cm :-) .Dobrze napisałeś że może być więcej w zależności od producenta opony AT.W sumie dla mojego zawieszenia po przeróbce optymalne powinno być ogumienie 205/75R16
_________________

 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-11-01, 20:32   

Tak, tak, bo teoria dobra rzecz, ale praktyka jeszcze lepsza :-) . Te wymiary opon uzyskane z teoretycznych obliczeń należy traktowac tylko jako orientacjne, bo nawet przy tym samym rozmiarze mogą się różnić (i nierzadko różnią) w zależnosci od producenta, modelu opony itp. Jeżeli miejsca na kolo jest tak akurat "na styk", to takie różnice mogą mieć decydujące znaczenie. Tak samo np. stan spręzyn i amorków, liczba przewożonych pasażerów lub/i bagaży/towarów.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
brian749


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 153
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-11-03, 09:21   

Stwierdzone jest na własnym przykładzie , obecne zawieszenie po podniesieniu i dużo wyższy komfort jazdy na oponach 205/80R16 niż na 215/65R16.Koła zimowe mam na oponach 215/65R16 jeżdżę już dwa tygodnie i jeszcze nie mogę przyzwyczaić się do pracy zawieszenia z niższym profilem opony . Gdy tylko opony zimowe się zużyją od razu kupuję 205/80R16 ewentualnie 205/75R16. :-)
_________________

 
     
corrado


Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 232
Skąd: POLSKA / Warszawa
Wysłany: 2015-11-03, 11:02   

A jaka opona największa z 16tek wejdzie w seryjne zawieszenie i nie będzie obcierać jeszcze?
Bo też myslalem nad czymś cieńszym ( 205 szerokość ) i większym profilu .
_________________

 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-11-03, 19:02   

brian749 napisał/a:
Stwierdzone jest na własnym przykładzie , obecne zawieszenie po podniesieniu i dużo wyższy komfort jazdy na oponach 205/80R16 niż na 215/65R16.Koła zimowe mam na oponach 215/65R16 jeżdżę już dwa tygodnie i jeszcze nie mogę przyzwyczaić się do pracy zawieszenia z niższym profilem opony . Gdy tylko opony zimowe się zużyją od razu kupuję 205/80R16 ewentualnie 205/75R16. :-)


Jak rozumiem, zawieszenie jest znacznie twardsze od seryjnego. A komfort poprawia tylko wyższy profil opony. Trzeba jednak pamiętać, że tendencja ogólna w motoryzacji jest odmienna - dąży się do zmniejszenia profili opon (bezpieczeństwo? lepsze trzymanie w zakrętach?).
Podobna sytuację do opisywanej przez Briana miałem w Octavii, tj. letnie opony na felgach 16" i niskim profilu, a zimówki węższe, wyższe na felgach 15" - zdecydowanie odczuwałem poprawę komfortu jazdy właśnie gdy zakładałem zimowe koła.
_________________
Piotrek
 
     
brian749


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 153
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-11-05, 15:01   

Tak zawieszenie jest twardsze od seryjnego(seryjne to pływające autko w porównaniu do obecnego).Nie tak do końca :-) w momencie gdy zawieszenie po zmianach się ułożyło(około 3 miesięcy)jest dużo lepsze na standardowych kołach niż zawieszenie przed przeróbkami . Nie ma możliwości abym kiedykolwiek powrócił do standardowego . A zakładając opony 205/80 R16...to już bajka dla użytkownika . Podsumowując standardowe zawieszenie(amorki i sprężyny) są słabe w porównaniu do amortyzatorów i sprężyn terenowych jakie mam na ogumieniu 215/65R16 (zimowe opony AT)komfort jazdy , trzymanie w zakrętach(bez bujania budą tak jak na seryjnym zawieszeniu)nie ma porównania ale to trzeba przeżyć na własnej skórze . Tym bardziej ,że można powiedzieć iż jestem prekursorem tych przemian autka :-) . A opony 205/80R16(letnie AT) to już bajka...trwało przyzwyczajanie się do nowego zawieszenia 3 miesiące ale po ułożeniu jestem w pełni zadowolony. Zaznaczam ja mam w pełni terenowe zawieszenie a nie wsadzane dystanse na amortyzatory ...a to duża różnica.
_________________

 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-11-19, 23:29   

To już po targach. Czy ktoś z klubowiczów był i widział Dustera overlimit?
_________________
Piotrek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
https://wino-z-portugalii.pl http://calabrass.pl/motoryzacja/wulkanizacjarymanow,wizytowka,info,pl,wymiana,opon,rymanow,s,12864/
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11