Silniki - jaki wybrac i co sadzicie o benzynie 125 KM |
Autor |
Wiadomość |
ken-wawa
Marka: w planach
Model: w planach
Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 127 Skąd: gdzies na polnocy
|
Wysłany: 2015-10-27, 22:05 Silniki - jaki wybrac i co sadzicie o benzynie 125 KM
|
|
|
Czesc,
Jaki silnik warto wybrac dla dustera w wersji 4x4? Zastanawialem sie nad benzyna 125 KM bo ma charakterystyke podobna do Diesla, a wiekszosc zycia jezdzilem jednak dieslem (moment obrotowy nieco ponad 200 Nm przy 2000 obr/min i jednak te pare koni wiecej).
Jak jest z niezawodnoscia tego silnika?
Ewentualnie co warto jeszcze brac pod uwage. |
|
|
|
Witek1952
Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71 Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 216 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-10-27, 22:45
|
|
|
Niezawodność będzie można ocenić dopiero po kilku latach. Dlatego wybrałem sprawdzony silnik K4M 1.6 105 KM i nie narzekam. |
_________________ Witek |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2015-10-28, 07:24
|
|
|
z tego co wiem to narazie w tych silnikach nic sie nie dziej a na potwierdzenie jest gosciu na forum daci co przelatal w 2 lata Lodgy TCE prawie 150 tys :)
cytat z forum
Minęły dwa lata z Lodówką.
Kupując ją miałem pietra , że rozsypie się na moich oczach. Nic takiego się nie stało. Mogę polecić ją każdemu z większą rodziną. U mnie obecnie 2+3+dziadzie. Wnętrze być może i spartańskie ,ale bardzo łatwe do utrzymania w czystości.Silniczek nie jest demonem ale i zawalidrogą ,jadąc dacią , się nie jest.
Aktualny przebieg to 146 kkm bezawaryjnej eksploatacji , koszt przejechania 100km wynosi w moim przypadku 42,34pln.
Średnie spalanie z całego przebiegu to 6,01ltr/100km.
Na gwarancji malowana tylna klapa,wymieniony przy ok 90kkm wahacz prawy i pocący się przewód zasilający w olej turbinę.Ponadto dwa razy wymieniałem waż dolotu po pogryzieniu przez jakąś gadzinę.
Tarcze , klocki i sprzęgło nieruszane. Mechanik przy przeglądzie 140kkm pytał mnie czy ja hamuję , bo klocki zdarte w połowie. Cóż-uroki jazdy po pomorskich drogach-mało terenów zabudowanych.
Jak ktoś się łamie i ma stracha przed zakupem to niech odrzuci te uczucia-dacia to auto jak każde inne. |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
ken-wawa
Marka: w planach
Model: w planach
Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 127 Skąd: gdzies na polnocy
|
Wysłany: 2015-11-12, 22:36
|
|
|
Ogromna prosba - czy ktos ma dusterka z silnikiem 125 TCE i moglby udostepnic fotke w duzej rozdzielczosci przedzialu silnikowego (numer vin mozna zamazac jesli ktos sie boi lub mozna tak skadrowac by nie byl widoczny)? najlepiej by bylo to zdjecie samochodu kupionego nie dalej niz 2 mc
dzieki :) |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-11-18, 20:47
|
|
|
Witek1952 napisał/a: | Niezawodność będzie można ocenić dopiero po kilku latach. | ... aż będzie jakaś znacząca liczba DD TCe 125 z przebiegami co najmniej 100Mm, a na forach DKP, DDKP powiedzmy chociaż ze 5 egzemplarzy. Na razie chyba jakichś większych niedogodności nie stwierdzono (nie licząc tego, że o LPG można raczej zapomnieć)... chociaż na niemieckim forum jest wątek o przypadkach DD 1.2TCe wykazujących duże zużycie oleju silnikowego.
Witek1952 napisał/a: | Dlatego wybrałem sprawdzony silnik K4M 1.6 105 KM i nie narzekam. | Tego nie pisz koledze Ken-wawa, bo i tak już chyba nie znajdzie nowej DD z K4M. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Zywiec
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 346
|
Wysłany: 2016-04-26, 12:24
|
|
|
Cześć. Nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale jeżeli ktoś wykorzysta informacje w nim zawarte to dlaczego nie wpisywać swoich wniosków i spostrzeżeń. Ja mam silniczek "dizlowski" 1,5 l (ten mocniejszy ;)). Na chwile obecną mam nalatane +/-101000 km, w stosunku 60% trasa (asfalt), 40 % teren i silnik chodzi bez zarzutu. Brak wycieków, spadków mocy czy też innych usterek i niedomagań. Chociaż nie jestem fanem "zadymiaczy", to realnie patrząc silnik jest bezproblemowy i da się jeździć. |
|
|
|
Gulliver
Marka: Dacia
Model: Duster/1310
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 21 Skąd: DG
|
Wysłany: 2016-04-26, 12:36
|
|
|
Żywiec, miło się czyta! |
_________________
|
|
|
|
rogal198
Marka: Skoda
Model: Octavia
Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2016 Posty: 4 Skąd: Uk/Łódź
|
Wysłany: 2016-04-29, 12:10
|
|
|
Witam.
Rozwazam mocno zakup Nowego Dustera. Glownie do jazdy po miescie. Oczywiscie idealnie by sie nadwal LPG ale poki co w ofercie nic nie ma. Kraza plotki ze kiedys byc moze itp. Ale pewnie nikt nie ma potwierdzonych danych.
Rozwazam silnik TCe125. I w necie znalazlem cos takiego:
http://otomoto.pl/oferta/...y-ID4p1nad.html
Co o tym sadzicie?
Nie ukrywam ze dieslem tez mi sie zawsze przyjemnie jezdzilo ale do miasta diesel to raczej nie jest dobry pomysl.
Zakup planuje najwczesniej w czerwcu, poki co ciagle latam po swiecie...
Pozdrawiam
PS. Informacje o LPG dotyczyly silnika 1.6 115 KM. |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2016-05-04, 03:17
|
|
|
No raczej niełatwo znajdziesz człowieka, który będzie mogł coś więcej powiedzieć o tym tym Prinsie Direct LiquiMax-2.0 (V gen.), jak się toto sprawuje w praktyce, a zwłaszcza po jakims większym przebiegu... no od biedy chociaż z 50kkm... a jeszcze trudniej w połączeniu z 1.2TCe. Natomiast w razie jakieś powazniejszej awarii tej instalki (np. padnięcie pompy LPG) po gwarancji, to pewnie można będzie pójść z torbami. Wobec znikomego rozpowszechnienia tych instalek (i w ogóle inst. V gen.), cześci do nich nie kupisz "w ludzkich cenach" na Alledrogo czy w popularnych sklepach netowych LPG. W razie czego przyjdzie pewnie płakać i (słono) płacić u jakiegoś przedstawiciela Prinsa.
Tutaj masz wątek na lpg-forum (a w nim dalsze linki) sprzed już prawie dwóch lat, a mimo to stan rzeczy zapewne niewiele się zmienił od tego czasu.
Ale oczywiście bylibyśmy Ci niezmernie wdzięczni za zostanie krolikiem doświadczalnym i zdawanie regularnych relacji na forum, jak się ta ww instalka będzie sprawowała w DD 1.2TCe...
A swoją drogą, za te 65.900zł (wychodzi, że za inst liczą 7.800zł), które pod tym Twoim linkiem wołają za białego DD 1.2TCe + Direct LiquiMax-2.0, to można kupić DD 1.5dCi 109KM i jeszcze zostanie równe 3500zł na paliwo (ok. 900 l ON przy obecnych cenach). A i w tym wypadku można ewentualnie zabawić się w krolika doświadczalnego - dołożyć nieco kasy do tych 3500zł i założyć inst. LPG do diesla .
rogal198 napisał/a: | PS. Informacje o LPG dotyczyly silnika 1.6 115 KM. | W marketingowym bełkocie "1.6 SCe 115" (zauważ brak "KM"), a tak na prawdę producent deklaruje w danych techn. tego siilnika Pmax 84kW/114KM. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
rogal198
Marka: Skoda
Model: Octavia
Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2016 Posty: 4 Skąd: Uk/Łódź
|
Wysłany: 2016-05-07, 23:47
|
|
|
Diesel kusi ale kurcze przy mojej jeździe głównie po mieście to raczej dość szybko go zajezdze....
Nie ma to jak Amica ☺ |
|
|
|
mroczny-kosiarz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 56 Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-08, 21:57
|
|
|
rogal198 napisał/a: | Diesel kusi ale kurcze przy mojej jeździe głównie po mieście to raczej dość szybko go zajezdze....
Nie ma to jak Amica ☺ |
Właściwie dlaczego diesel nie nadaje się do miasta? Silniki 1,5 dCi nie mają problemów z filtrem cząstek stałych. Czy są jakieś inne powody? |
_________________ Pozdrawiam - |
Ostatnio zmieniony przez mroczny-kosiarz 2016-05-12, 23:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
rogal198
Marka: Skoda
Model: Octavia
Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2016 Posty: 4 Skąd: Uk/Łódź
|
Wysłany: 2016-05-11, 14:06
|
|
|
mroczny-kosiarz napisał/a: | Właściwie dlaczego Diesel nie nadaje się do miasta? Silniki 1,5 dCi nie mają problemów z filtrem cząstek stałych. Czy są jakieś inne powody? |
Widze ze musze doczytac troche o tym 1.5 dci bo wlasnie filtra czastek stalych sie balem ze sie zawali. W sumie az tak wielkim fanem motoryzacji nie jestem zeby sie sprzeczac czy sie nadaje czy nie... Ale doksztalce sie :)
Pierwsze co znalazlem:
Z filtrem cząstek stałych FAP współpracują jednostki o mocy 90KM oraz 110KM.Trzeba tu nadmienić że filtr ten nie sprawia praktycznie żadnych problemów!!! Renault sprostał zadaniu i zastosowała system piątego wtrysku który automatycznie czyści FAP przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy.
Kolejne odkrycie odnosnie diesla:
12000 roznicy w cenie. Przy przebiegach rzedu 1000 miesiecznie diesele sie bedzie zwracal jakies... 10 lat!!!!! |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2016-05-11, 16:00
|
|
|
rogal198 napisał/a: | Kolejne odkrycie odnosnie diesla:
12000 roznicy w cenie. Przy przebiegach rzedu 1000 miesiecznie diesele sie bedzie zwracal jakies... 10 lat!!!!! |
To jest kolejne odkrywanie koła... Gdy ja kupowałem Dustera różnica w cenie między benzyną, a Dieslem wynosiła bodaj 8 tys. zł i chyba już mi się zwróciła (przebieg ponad 75 tys. km, 3 lata i 2 miesiące). |
_________________ Piotrek |
|
|
|
mroczny-kosiarz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 56 Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-11, 17:38
|
|
|
rogal198 napisał/a: | Kolejne odkrycie odnosnie diesla:
12000 roznicy w cenie. Przy przebiegach rzedu 1000 miesiecznie diesele sie bedzie zwracal jakies... 10 lat!!!!! |
To zależy, jakie silniki porównujesz. Różnica między silnikiem 1,6 16V SCe 115 KM a silnikiem 1,5 dCi 90 KM wynosi 7300 zł (np. w wersji wyposażenia Open).
Z kolei różnica między silnikiem TCe 125 KM a 1,5 dCi 110 KM wynosi tylko 4300 zł (np. wersji wyposażenia Laureate).
Przypuszczam, że 12 tys. różnicy wzięło Ci się stąd, bo porównywałeś najsłabszy silnik benzynowy (z napędem 2x4 ) z najsilniejszym silnikiem diesla (wraz z napędem4x4). To jest jednak nieporównywalne.
Ja kiedyś zrobiłem sobie kalkulację w Excelu, co bardziej mi się opłaca. Jest w wątku "Zakup Dustera z instalacją LPG": http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=913
"Zrobiłem kalkulację opłacalności dla każdego rodzaju paliwa. Nie planuję odsprzedawać samochodu. Założyłem, że będę robił 15 tys. km rocznie przez 15 lat (razem 225 tys. km.):
Zużycie paliwa przez silnik Diesla 1,5 dCi (wg raportów spalania Autocentrum) - 5,5 l/100 km
Aktualna cena ropy na BP - 4,20 zł
Koszt paliwa przez 15 lat - 51 975,00 zł
dopłata za silnik Diesla - 7 000,00 zł
Razem: 58 975,00 zł
Średnie zużycie paliwa przez silnik benzynowy 1.6 16V 105KM (wg raportów spalania Autocentrum) - 8,6 l/100 km
Aktualna cena benzyny bezołowiowej na BP - 4,30 zł
Koszt paliwa przez 15 lat - 83 205,00 zł
Razem: 83 205,00 zł
Szacowane zużycie LPG przez silnik 1,6 16V SCe 115 KM - 9,4 l/100 km
Aktualna cena gazu na BP - 2,03 zł
Koszt gazu przez 15 lat - 42 934,50 zł
Koszt benzyny zużytej do uruchamiania (15 zł/mies.) - 2 700,00 zł
Koszt instalacji gazowej Landi Renzo - 3 700,00 zł
Koszt serwisu instalacji LPG (wymiana filtrów, drobne naprawy) - 3 900,00 zł (wg. kalkulatora firmy Landi na jej stronie www)
Minimalny koszt regulacji luzów zaworowych silnika 1,6 16V SCe, tj. bez wymiany szklanek (800 zł co 40 tys. km) - 4 000,00 zł
Koszt dodatkowych badań technicznych LPG - 1 227,00 zł
Koszt badania technicznego zbiornika gazu (po 10 latach) - 300 zł
Razem: 58 761,50 zł" |
_________________ Pozdrawiam - |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2016-05-11, 19:35
|
|
|
mroczny-kosiarz napisał/a: | rogal198 napisał/a: | Kolejne odkrycie odnosnie diesla:
12000 roznicy w cenie. Przy przebiegach rzedu 1000 miesiecznie diesele sie bedzie zwracal jakies... 10 lat!!!!! |
To zależy, jakie silniki porównujesz. Różnica między silnikiem 1,6 16V SCe 115 KM a silnikiem 1,5 dCi 90 KM wynosi 7300 zł (np. w wersji wyposażenia Open).
Z kolei różnica między silnikiem TCe 125 KM a 1,5 dCi 110 KM wynosi tylko 4300 zł (np. wersji wyposażenia Laureate).
|
No więc w wersji 4x4 laureate mamy teraz ceny: silnik SCe 115 S&S - 58100; silnik TCe 125 S&S- 65600 i silnik 1.5 dCi 110 S&S - 69900. Zatem kolega ma rację - cena między podstawowym silnikiem beznzynowym 115 KM a dieslem 110 KM wynosi 11800, czyli prawie 12 tys. zł. Zatem chyba teraz nie opłaca się kupować diesla...Zdumiewająca jest też różnica między silnikami Sce 115 KM, a Tce 125 KM - aż 7,5 tys. zł! W sumie to wyraźna zachęta do kupowania tego najtańszego silnika.
Co do wyliczeń kosztów - są bardzo interesujące, ale ja liczyłem inaczej. Moje auto pali średnio 6,5-7 l/100 KM (dane z przebiegu 75 tys. km ze wszystkich tankowań). Sądzę, ze w benzynówce 1,6 105 KM bym palił 9 l/100. Różnica 2 l/100 km byłaby na pewno. I w ten sposób wyliczyłem, że przy przebiegach 23-25 tys. km rocznie warto wziąć diesla, zwłaszcza, że on po prostu lepiej jeździ (sprawdzałem przed zakupem). Bardzom ciekaw, na ile możliwości silnika SCe 115 KM są lepsze od tego starego benzyniaka 105 KM. Teoretycznie powinny...Może dziś brałbym właśnie tego benzyniaka? Taka różnica w cenie! |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|