1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie |
Autor |
Wiadomość |
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-01-21, 10:45
|
|
|
O ile kol. Jarek ma prawidłowo wpisaną wersję - "Duster", to nie włączy klimy, bo "golasy" jej nie mają. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
jarek
jarek
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 56 Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-01-21, 11:02
|
|
|
DD napisał/a: | O ile kol. Jarek ma prawidłowo wpisaną wersję - "Duster", to nie włączy klimy, bo "golasy" jej nie mają. |
Wersja Laureate. Klimę mam ręczną. Jeżdżę bez klimatyzacji. Wszystkie opcje przetestowałem. Pozostała tylko reklamacja. I tej opcji się będę trzymał, gdyż Renault ma mnie w nosie. |
_________________ jarek |
|
|
|
jarek
jarek
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 56 Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-01-21, 11:04
|
|
|
Pan Józek napisał/a: | Wyłącz klimę. Mi to praktycznie ustaje to po wyłączeniu klimy. Jeżeli jest tak jak mówię, to nie jest to objaw, który powinien niepokoić. Jeżeli jest identycznie przy wyłączonej klimatyzacji to trzeba się tym przejąć. |
Jeżdżę bez klimatyzacji. Wszystkie opcje przetestowałem. Pozostała tylko reklamacja. I tej opcji się będę trzymał, gdyż Renault ma mnie w nosie. |
_________________ jarek |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-01-21, 11:12
|
|
|
jarek napisał/a: | Wersja Laureate. |
Poprawiłes sobie, czy może ja miałem przewidzenia ? |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
jarek
jarek
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 56 Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-01-21, 11:18
|
|
|
DD napisał/a: | jarek napisał/a: | Wersja Laureate. |
Poprawiłes sobie, czy może ja miałem przewidzenia ? |
bardzo dobrze zauważyłeś. Brawo. |
_________________ jarek |
|
|
|
pawelg
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-21, 13:10
|
|
|
Ja po dłuższych testach w zasadzie pozbyłem się efektu falowania (choć ono u mnie było w sumie taki trochę nietypowe - objawiało się tylko na zimnym silniku przy lekkim wciśnięciu gazu - na luzie chodził bez zarzutów).
Odkryłem, że jeżeli chwilę po zapaleniu - lekko go przegazuję łagodnie dochodząc do 4k obrotów - falowanie natychmiast znika i silnik od razu chodzi tak jak powinien.
Zapewne rzeczywiście to ma związek z jakimiś ustawieniami komputera zaraz po rozruchu.
p,paw |
|
|
|
jarek
jarek
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 56 Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-01-21, 19:10
|
|
|
Nie trzeba być wielkim znawcą motoryzacji, aby wiedzieć, że efekt falowania obrotów na zimnym silniku (o ok. 350 - 400 obrotów), ma duży wpływ na jego trwałość. Najgorsze jest to, że Renault Polska twierdzi, że tak ma być. W ASO twierdzo natomiast, że każdy samochód ma swoje specyficzne cechy. Dla Dustera są to falujące obroty zimnego silnika. No takie pranie mózgu, aby minęło trochę czasu, a by minął okres gwarancyjny. |
_________________ jarek |
|
|
|
pawelg
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-21, 20:10
|
|
|
Przynajmniej w przypadku mojego Duster'a mam taką śmiałą teorię, że to falowanie wynika z obniżenia granicy maksymalnych obrotów przy zimnym silniku.
U mnie jest tak, że nie zależnie od temperatury - komputer nie pozwala kręcić silnika powyżej 4000 obrotów - oczywiście jak samochód jest na luzie. Jak się dochodzi do tych 4000 to właśnie kończy się falowaniem (normalnym przy odcięciu).
Falowanie na niższych przy zimnym silniku wygląda dokładnie tak samo - tylko tak jakby komputer na samym początku obniżał tą granicę do 1500-2000 (bo przy takich faluje).
Co więcej, jak pisałem, wystarczy lekko go przez te 2000 przegazować i granica od razu przesuwa się na do 4000 na luzie no i max na biegu.
Falowanie przy 1500-2000 od razu znika.
p,paw |
|
|
|
pawelg
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Ajgor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lis 2014 Posty: 221 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 2015-01-21, 22:44
|
|
|
DD napisał/a: | https://www.youtube.com/watch?v=-3nZ3JwdFYo
coś w ten deseń ? |
Dokładnie o to mi chodzi.Czyli filmik już mam |
_________________ Pozdrawiam.Ajgor. |
|
|
|
pawelg
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-22, 08:34
|
|
|
Ajgor napisał/a: | DD napisał/a: | https://www.youtube.com/watch?v=-3nZ3JwdFYo
coś w ten deseń ? |
Dokładnie o to mi chodzi.Czyli filmik już mam |
A z odgłosu to nie przypadkiem diesel?
p,p |
|
|
|
Ajgor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lis 2014 Posty: 221 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 2015-01-22, 10:18
|
|
|
Najważniejsza w tym jest wizualizacja zegarów,bo po dźwięku to mogą powiedzieć że lekko gazowałeś .dla efektu. |
_________________ Pozdrawiam.Ajgor. |
|
|
|
radek6
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2014 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-01-22, 14:49
|
|
|
Drogą okrężną dowiedziałem się, że problem dla Renault jest znany, wcale to nie jest normalne zjawisko ale Dealerzy mają odgórnie nakazane tak mówić gdyż nie ma jeszcze rozwiązania tego problemu i gdyby przyznali się do błędu kosztowałoby to dużo $$. Problem dotyczy oprogramowania, a dokładniej tego aby silnik spełniał teraźniejsze normy spalania - za szybko "schodzi" ze ssania na zimnym i później "walczy" aby nie zgasł. U mnie chce już pracować na normalnych obrotach roboczych po ok 10 sekundach, gdzie w starszym samochodzie z tym silnikiem (megane) trwa to 2-3min (stojąc oczywiście w miejscu po odpaleniu)
Jako, że nie ma jeszcze oficjalnego rozwiązania spełniającego normy - przy pomocy rzeczoznawcy i rzecznika można walczyć o niezgodność przedmiotu z umową i ew zwrot samochodu jak jest w miarę nowy
Łatwiejsze rozwiązanie - wgrać starsze oprogramowanie od tego silnika (koszt ok 150zł) np spełniające normy Euro2 , a nie Euro4 i silnik podobno chodzi jak marzenie. Jak w końcu pojawi się oficjalne nowe oprogramowanie (nie to co teraz jest "nowe" i nadal nie działające) pojechać i je wgrają. Pod koniec przyszłego tygodnia być może będę miał już wgrane - dam znać jak efekty.
Pozdrawiam |
|
|
|
lajkonik
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 50 Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-01-23, 07:51
|
|
|
Problem mnie akurat nie dotyczy, ale tak myślę, że może wartowałoby znać oznaczenie wersji mapy, bo jak inaczej sprawdzić czy u danego ASO "nowa" mapa to jest ta z falowaniem, czy poprawiona (której jeszcze nie ma). Ma ktoś takie informacje? |
_________________
|
|
|
|
jarek
jarek
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 56 Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-01-23, 09:22
|
|
|
radek6 napisał/a: | Drogą okrężną dowiedziałem się, że problem dla Renault jest znany, wcale to nie jest normalne zjawisko ale Dealerzy mają odgórnie nakazane tak mówić gdyż nie ma jeszcze rozwiązania tego problemu i gdyby przyznali się do błędu kosztowałoby to dużo $$. Problem dotyczy oprogramowania, a dokładniej tego aby silnik spełniał teraźniejsze normy spalania - za szybko "schodzi" ze ssania na zimnym i później "walczy" aby nie zgasł. U mnie chce już pracować na normalnych obrotach roboczych po ok 10 sekundach, gdzie w starszym samochodzie z tym silnikiem (megane) trwa to 2-3min (stojąc oczywiście w miejscu po odpaleniu)
Jako, że nie ma jeszcze oficjalnego rozwiązania spełniającego normy - przy pomocy rzeczoznawcy i rzecznika można walczyć o niezgodność przedmiotu z umową i ew zwrot samochodu jak jest w miarę nowy
Łatwiejsze rozwiązanie - wgrać starsze oprogramowanie od tego silnika (koszt ok 150zł) np spełniające normy Euro2 , a nie Euro4 i silnik podobno chodzi jak marzenie. Jak w końcu pojawi się oficjalne nowe oprogramowanie (nie to co teraz jest "nowe" i nadal nie działające) pojechać i je wgrają. Pod koniec przyszłego tygodnia być może będę miał już wgrane - dam znać jak efekty.
Pozdrawiam |
Bardzo Cię proszę o więcej informacji odnośnie reklamacji i wgrania starego oprogramowania.
z wyrazami szacunku |
_________________ jarek |
|
|
|
|