Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
10.000 za kółkiem Dustera
Autor Wiadomość
Misiek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Breslau
Wysłany: 2013-08-24, 20:49   10.000 za kółkiem Dustera

Nie jest moim zamiarem wdawanie się w dyskusje typu "to nie jest auto do miasta" i w kilka innych miejsc. Potrzebowałem samochodu uniwersalnego, rodzinnego i z pełną świadomością godziłem się na pewne kompromisy. Chcę jedynie podzielić się kilkoma refleksjami, które pojawiły się po przejechaniu dystansu 10 tysięcy kilometrów i niemal 10 miesiącach eksploatacji. Myślęteż że jest to chwila, w której pewne rzeczy można powiedzieć z użyciem zwrotów typu "na pewno", a zawarte tu spostrzeżenia powinny pomóc podjąć decyzję niezdecydowanym. Piszę ten tekst, ponieważ podobne podsumowania pomogły mi w podjęciu decyzji o zakupie. W tym miejscu ukłon w stronę autorów z forum ogólnodackowego, którzy bywają też tutaj.

Teraz do rzeczy. Dustera dosiadłem po przejściu z Chryslera Voyagera. Bolało, jak jasna cholera. Zwłaszcza przywyknięcie do foteli okazało się wyzwaniem. Teraz jednak nawet wakacyjna trasa Gdańsk - Wrocław nie była specjalnym wyzwaniem. Kwestii wykończenia ani wyposażenia nie poruszam. Dacia to jeden wielki kompromis, jednak z naciskiem na jakość, tam gdzie jest to konieczne. Bo chyba jednak lepiej mieć "kapcie" Continentala, elektronikę Boscha itp. a w zamian otrzymać kilka śrubek na wierzchu i gąbkę na podszybiu. Dla mnie jest to oczywista oczywistość i jeśli ktoś szuka wysokiej jakości w połączeniu ze skórą i drewnem za cenę Dacii - niech nawet nie czyta dalej.

Powiadają, że Duster jest głośny... Zapewniam, że na pewno nie jest głośniejszy od Voyagera z "uturbionym" dieslem. Owszem, słychać odgłosy z zewnątrz, szum powyżej "setki" występuje i nasila się wraz ze wzrostem prędkości, ale jeśli ktoś chce ciszy na autostradzie - niech kupi Bentleya. Duster ma aerodynamikę cegły i śladowe ilości wygłuszenia, więc wewnątrz musi być co nieco słychać. Jednak nawet na autostradzie nie jest na tyle głośno, żeby trzeba było przekrzykiwać się podczas rozmowy, a podgłośnienie radia w zasadze jest minimalne. Być może to odczucie subiektywne, ale myślę, że wraz ze wzrostem przebiegu samochód robił się coraz cichszy. A może ja się po prostu przyzwyczaiłem? Nie wiem, bo nigdy mi to nie przeszkadzało.

Miejsca jest pod dostatkiem dla rodziny 2+2+pies. Cały wakacyjny bagaż zmieścił się w bagażniku, bez konieczności montowania boxa. Olbrzmi plus i jeden z koronnych argumentów "za". Minus - autko pod takim obciążeniem dość wyraźnie "przymula" i trzeba uważać np. podczas wyprzedzania. Do miasta samochód niemal idealny. Zwrotny, w miarę dynamiczny, łatwy do parkowania. Odjazd spod świateł nie wpędza w kompleksy, a i niejeden "panzerwagen" zapoznał się z zapachem moich spalin. W trasie również nie ma się czego obawiać, choć chwilami brakuje mocy. Jeśli jednak chcemy sprawnie przejechać z punktu A do punktu B niczego więcej nie trzeba, bo Duster powstał między innymi właśnie w takim celu. Na autostradach i drogach ekspresowych przy prędkościach 130-140 km/h staje się nerwowy i ma tendencję do myszkowania. Czuły na boczne podmuchy, wymaga zwiększonej uwagi np. przy wyprzedzaniu ciężarówek. W zakrętach umiarkowanie stabilny, choć lubi się kłaść i pierwsze wiraże mogą przestraszyć.

Przestały istnieć nierówności polskich dróg, wystające torowiska, , garby, progi zwalniające, wysokie krawężniki, kostka brukowa itp. Ileż to już razy rzucałem mięsem bo jakaś łajza zwalniała przed torowiskiem tramwajowym, albo miała problem z podjechaniem pod wyższy krawężnik. Zawieszenie Dustera uzależnia i sprawia, że obniża się nasz próg tolerancji dla innych użytkowników dróg. W terenie nie jeździłem zbyt wiele, ale pokręciłem się po kilku leśnych drogach, przeorałem kilka plaż wyciągając z wody łódki, miałem okazję pojeździć po poligonie czołgowym... Terenówka to to nie jest, ale nie zdarzyło sę, żebym wpadł w jakieś tarapaty. Zresztą nie dalej jak dziś urządziłem pokazówkę znajomemu zjeżdżając z asfaltu na ściernisko mając około 60 km/h na liczniku. Po ściernisku pojechałem "setką" i pewnie dałoby radę szybciej, ale po co? To była tylko pokazówka. Przypominam: to wszystko z przednim napędem.

Klimatyzacja wydajna, do układu włączników można przywyknąć, podobnie jak do czerni wewnątrz. Brakuje schowków, chociaż dużo załatwia podłokietnik i "gekon" nad centralnymi nawiewami. Dokładność komputera jest dyskusyjna, ale 500 km na baku to nie jest żaden wyczyn, więc nad morze da się dojechać ignorując wskazania. W zimie, w mieście 11l/100 km to norma, przy dystansach rzędu 5-7 km i gaszeniu silnika. W lecie spokojnie litr mniej, w trasie można zejść w okolice 7 litrów. Klimatyzacja u mnie prauje w zasadzie non stop i jeżdżę na fabrycznych Continentalach M+S. Żadnych wycieków, poziomy wszystkich płynów fabryczne. Usterki jakie wystąpiły: skrzypienie tylnej klapy, skrzypienie pedału sprzęgła, skrzypienie uchwytu w drzwiach i grzechotanie kratki nawiewu na podszybiu. Kilka razy już to zgłaszałem, ale ASO najwyraźniej ma problem z usuwaniem tak "poważnych" usterek. Na zbliżającym się przeglądzie zgłoszę je ponownie. Może tym razem się uda?

Samochód nadal budzi zainteresowanie i na porządku dziennym są zaczepki na parkingach. Konsekwentnie uważam, że Duster ma urodę Gerarda Depardieu skrzyżowanego z Quasimodo, ale ma to "coś" i wszystkie tak naprawdę marginalne niedostatki rekompensuje z nawiązką. To godny zaufania członek rodziny, który ma w niej swoje jasno określone miejsce i z powierzonych mu zadań wywiązuje się doskonale. Gdyby ktoś w tej chwili spytał mnie, czy ponownie kupiłbym Dustera - bez zastanowienia odpowiedziałbym: tak.
 
     
skip


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Aventure
Napęd: 4x4
Rocznik: 2013
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 65
Skąd: Stockholm
Wysłany: 2013-08-25, 19:45   

Nie zgadzam się zupełnie!
z tym zdaniem:
Cytat:
ma urodę Gerarda Depardieu skrzyżowanego z Quasimodo

Ja osobiście uważam, że jest to bardzo ładne auto (no może poza tyłem) xD
a co do zaczepek na parkingach? heh.. w Szwecji nie jest to zbyt popularne auto, wiec jak przejezdzam aventure (z tego co wiem to jedyny, bo tu ta wersja nigdy nie byla i nie bedzie sprzedawana) to ludzie sie ogladaja caly czas "co to jedzie"? xD na parkingach laza w kolo i ogladaja :P do tego jeszcze wrzucilem mu ksenony, co jeszcze podwyzszylo klase samochodu :) no serio, lepiej niz LR Evoque, bo chociaz sporo tansze to mniej oklepane i ludzie kombinuja co to za "cudo"? xD
Fajne spostrzezenia opisales.. duster napewno jest warty swojej ceny, a ja uwazam, ze nawet wiecej.. za ta cene dostaje sie naprawde fajny pojazd i bardzo przemyslany, jak juz wspomniales lepsza elektronika Bosch, czy ukryta gabka? jak ktos woli to drugie to jego sprawa.. ja uwazam, ze auto jest swietne :)
a tak poza tym 10,000 i 10 miesiecy.. niezle.. ja juz 3500km a auto mam 4 tygodnie :mrgreen:
_________________
 
     
Misiek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Breslau
Wysłany: 2013-08-26, 01:14   

W końcu ktoś, kto dostrzegł wątpliwą urodę tyłu Dustera! :-) No ale oczywiście nie zmienia to faktu, że jest naprawdę udanym samochodem. Przebieg mam średni, bo jeżdżę głównie po mieście na krótkich dystansach. W Szwecji wyjazd do innej miejscowości to wyprawa na długie tygodnie, więc licznik kilometrów kręci się szybciej niż w Polsce. :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10