Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do dustera?
Autor Wiadomość
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-02-20, 16:53   

Nie mam takich informacji w dokumentach ,które otrzymałem przy kupnie.
 
     
Black Dusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 347
Wysłany: 2020-02-20, 17:39   

Powiem że to dziwne, bo niby skąd masz wiedzieć jak eksploatować swój samochód, jaki olej uzupełnić w razie ubytku, jaki płyn hamulcowy, płyn do chłodnicy dolać?. Czy dostałeś taką pojedyńczą kartkę A4 "Warunki gwarancji"? bo to na niej mam te płyny wypisane.
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-02-21, 10:52   

Już wcześniej pisałem że posiadam( dostałem )"Warunki Gwarancji" I nic tam nie ma o płynach eksploatacyjnych. I nie o to mi chodziło w moim pierwszym poście tylko informowałem forum o Tym że serwis nie chciał zalać oleju bez normy RN17. Inna sprawa że ja się nie upierałem i nie wiem co by było gdybym się uparł. I w sumie mnie to nie obchodzi. Mam gwarancje, chcę mieć pewną i pełną historie serwisowania.I to tyle w temacie.
 
     
nuarb

Marka: Dacia
Model: Duster 1.0 lpg
Dołączył: 01 Lip 2019
Posty: 9
Wysłany: 2020-02-22, 18:31   

Witam. Czy posiadacze 1.0 Tce 100 wypowiedzą się jaki olej idzie do tego silniczka? Zakładam, że ten sam RN17. Ktoś potwierdzi?
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-02-26, 13:09   

Castrol zaczął produkować olei z normą RN17. Cena na allegro za 5L to 125pln.

Zastanawia mnie jeszcze klasa oleju. Mamy używać ACEA C3, czyli MID SAPS (średnia ilość popiołów). Dlaczego nie C1 lub C2, czyli LOW SAPS (minimalna ilość popiołów)? Im mniej popiołu i sadzy w spalinach, tym dłuższe życie DPF/FAP.
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-03-07, 20:35   

Znalazłem odpowiedź na swoje pytanie.

ACEA C1 i C2 mają niższe HTHS (ochrona ścierania w wysokich temperaturach). C3 ma lepsze HTHS i średnią ilość popiołów. Jest też olej ACEA C4 - HTHS jak w klasie C3, ale mniej popiołów LOW SAPS.

Taki olej wleję przy najbliższej, "nielegalnej" wymianie.

Pozdrawiam,
Michał
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2020-03-07, 21:20   

Zarówno Elf 5w30 RN17, jak castrol 5W30 RN17 maja oznaczenie C3. Castrola można kupić za 150 zł w intercars (są trzy punkty odbioru w Lublinie, więc dla mnie wygodnie); w obu przypadkach są to bańki 5 l. W intercars jest jeszcze drogi olej tej klasy, nieznanej mi marki: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3613214953171-ECO_R_5W30_5L-olej-silnikowy,scr_dItems.html
_________________
Piotrek
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-03-14, 13:27   

Przy ostatniej bytności w "moim" ASO, spytałem czy przy wymianie oleju muszę szukać ELFa który jest drogi i praktycznie nie dostępny (poza ASO) z normą RN17. Dostałem ciekawą odpowiedź: Renault wycofuje się z Elfa. Na dowód pani pokazała mi dokumenty nowego Dustera na których jak byk było że "Producent zaleca oleje Castrol". Oczywiście wymagana jest norma RN17. Może właściciele aut z 2020 r. wypowiedzą się, czy u was w dokumentach też jest wpisany Castrol?
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-14, 15:12   

Ja o przechodzeniu serwisów na Castrol też na swojej wymianie słyszałem. Oczywiście dla serwisów to decyzja "góry". Następna wymiana (jeśli w ASO) oznaczać będzie zalanie Castrolem.
W tym temacie mamy już dobre prawo. Producent może konkretny olej jedynie rekomendować i w swoich ASO robić co chce. Ma jednak obowiązek podać normy i honorować (o gwarancji myślę) wszystkie konkurencyjne produkty, które te normy spełniają. Nie wolno mu też sprzedać oleju pod nazwą własną, jeśli z niej nie wynika co tak naprawdę do silnika trafiło.
 
     
waw

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 35
Wysłany: 2020-05-04, 15:23   

witam,
chcialbym sam wymienic olej w moim dusterze II SCE 115, dowiedzialem sie w ASO ze mam wlac olej Elf 5w30 RN17. Czy ktoś wie ile litrów oleju należy wlać oraz jaki kluczj est potrzebny do odkręcenia nakrętki w misce olejowej aby spuścić stary olej?
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-05-04, 18:49   

Oleju wchodzi coś koło 4 litry ( wg instrukcji 4,3l). Do korka potrzebny jest klucz kwadrat, chyba 8mm.
Elf z normą RN17 jest drogi i trudno dostępny. Zamiast niego możesz wlać np. ten: https://m.intercars.pl/produkty/1883513-olej-silnikowy-castrol-gtx-5w30-rn17-5l
Serwisy też go polecają. Chyba Renault pogniewał się na Elfa :-D .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
kaczok1

Marka: Dacia
Model: Duster II
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 3
Wysłany: 2020-05-06, 14:33   

pytałem w serwisie o samodzielny zakup oleju na serwis. Oto odpowiedz:
'Oczywiście może Pan przyjechać ze swoimi częściami, jeśli chodzi o olej wymagany jest ELF lub CASTROL z normą ACEA A3/B4, RENAULT RN 0710 5W40, 4,2 litra ."
I tutaj mam pytanie: Wszyscy polecacie/wskazujecie olej 5w30 a serwis mówi o 5W40. Pytałem 2 razy czy na pewno 5w40 i potwierdzali. Jakie jest wasze zdanie?
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-05-07, 06:57   

Sprawdź w Karcie Przeglądów. Jeżeli masz 5W40 i normę RN 0710 to oczywiście taki zalej. Ja mam wpisane RN 17 i 5W30. I z tego co wiem, chyba od marca 2019 wszystkie benzynowe Dacie miały podany taki olej.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
pet44

Marka: Skoda Duster
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Delsey
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 50
Wysłany: 2020-06-07, 11:41   

A jak to jest z DPF? Czy rzeczywiście olej ma aż tak duży wpływ na jego żywotność?
Kolejna sprawa to holowanie samochodu, jakie mogą być koszta z tym związane?

Przeglądam sobie oferty typu: https://pomoc-drogowa-warszawa.supermechanik.pl/ i z tego co widzę, to stawki są ruchome, uzależnione od pory dnia, czy dany dzień jest wolny od pracy itd?
Ostatnio zmieniony przez pet44 2020-06-15, 13:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-06-07, 21:00   

Nie sam olej, ale częstotliwość jego wymiany. Jakikolwiek olej zmieniany co 10kkm będzie lepszy dla silnika (a przez to dla DPF), niż olej RN17 zmieniany co 30kkm.

Oleje ACEA C1 i C2 mają niższe HTHS (ochrona ścierania w wysokich temperaturach). C3 ma lepsze HTHS i średnią ilość popiołów. Jest też olej ACEA C4 - HTHS jak w klasie C3, ale mniej popiołów LOW SAPS.

Im mniej popiołów w oleju, tym teoretycznie dłuższe życie DPF/FAP, ale też teoretycznie krótsze życie silnika. Te popioły zmniejszają tarcie, ale podczas spalania się oleju zapychają DPF. Trafiłem na artykuł, w którym stwierdzono zwiększone zużycie się wałków rozrządu przy przebiegu 200kkm.

Na żywotność DPF największy wpływ mają styl i miejsce jazdy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12