akumulator do duster 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
jackowwa
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 3
|
|
|
|
andrzejbaczek
Marka: dacia
Model: duster
Dołączył: 08 Gru 2022 Posty: 3
|
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-12-11, 22:28
|
|
|
Centra plus lepsza |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2022-12-12, 07:59
|
|
|
Podobno akumulatory Sznajder / ZAP są dobre . Mam taki rok więc nie czas na opinie ... |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 304 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2022-12-12, 11:08
|
|
|
I ZAP polski jest. (Centra już nie). |
|
|
|
dovectra
dovectra
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46 Dołączył: 31 Gru 2021 Posty: 99
|
Wysłany: 2022-12-12, 11:18
|
|
|
andrzejbaczek napisał/a: | Witam a czy zakładał ktoś agma ?
|
Ja ma AGM Varty 70Ah w 1,5 dci
NIe ma problemu.
AgM lepiej się ładuje z alternatora niż zwykły kwasiak i jest odporny na wstrząsy. w terenie. |
|
|
|
andrzejbaczek
Marka: dacia
Model: duster
Dołączył: 08 Gru 2022 Posty: 3
|
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2023-01-28, 07:00
|
|
|
Ile masz czasu na próbę ?
Od producenta czy sprzedawcy? |
|
|
|
dovectra
dovectra
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46 Dołączył: 31 Gru 2021 Posty: 99
|
Wysłany: 2023-01-31, 10:06
|
|
|
Marek250518 napisał/a: | @ AndrzejBaczek
. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.
|
MAsz niedoładowany akumulator,
Wstaw go na 2 dni na prostownik.
Akumulator najlepiej doładowywać do pełna 2 razy do roku. |
|
|
|
andrzejbaczek
Marka: dacia
Model: duster
Dołączył: 08 Gru 2022 Posty: 3
|
Wysłany: 2023-03-07, 09:39
|
|
|
Marek250518 napisał/a: | @ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?
Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.
Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika. |
nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/ |
|
|
|
jackowwa
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 3
|
Wysłany: 2023-08-01, 17:03
|
|
|
andrzejbaczek napisał/a: | Marek250518 napisał/a: | @ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?
Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.
Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika. |
nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/ |
z tymi agm dowiedzialem sie w sklpeie ze jak nie byl oryginalnie to nie powinno sie zakladac |
|
|
|
darkow
Marka: dacia
Model: duster
Dołączył: 17 Sty 2022 Posty: 2
|
Wysłany: 2023-08-01, 17:04
|
|
|
jackowwa napisał/a: | andrzejbaczek napisał/a: | Marek250518 napisał/a: | @ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?
Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.
Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika. |
nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/ |
z tymi agm dowiedzialem sie w sklpeie ze jak nie byl oryginalnie to nie powinno sie zakladac |
głupoty ci ktoś gada :) agm mozna zalozyc i jest duzo duzo trwalszy |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 347
|
|
|
|
jackowwa
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 3
|
Wysłany: 2024-02-26, 14:18
|
|
|
darkow napisał/a: | jackowwa napisał/a: | andrzejbaczek napisał/a: | Marek250518 napisał/a: | @ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?
Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.
Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika. |
nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/ |
z tymi agm dowiedzialem sie w sklpeie ze jak nie byl oryginalnie to nie powinno sie zakladac |
głupoty ci ktoś gada :) agm mozna zalozyc i jest duzo duzo trwalszy |
masz racej to samo mi mechanik powiedzial |
|
|
|
BLACHA_997
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 194 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2024-02-26, 16:54
|
|
|
Przeczytałem z ciekawości i raczej nic odkrywczego "redaktor" nie zamieścił poza dwukrotnie powtórzonymi wnioskami i paroma błędami ortograficznymi |
|
|
|
|