Głębokość brodu |
Autor |
Wiadomość |
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-06-01, 15:41 Głębokość brodu
|
|
|
Szukałem po różnych zagranicznych serwisach ale nie znalazłem (może nieumiejętnie szukałem) informacji o głębokości brodu jaki może pokonać fabryczny Duster (bez przeróbek). Tylko do wylotu wydechu? Wie ktoś? |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2014-06-01, 16:47
|
|
|
Gdzies mi sie obilo o oczy, ze glebokosc brodzenia DD to ok. 3,5-4cm. Moze ktos wie dokladniej, jak to sie ma w przypadku roznych wersji, 4x2, 4x4, ph1, ph2? |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-06-01, 18:25
|
|
|
DD napisał/a: | glebokosc brodzenia DD to ok. 3,5-4cm |
czy aby na pewno? 35 - 40 byłoby chyba bliżej prawdy - a dokładnie ta pierwsza z wartości, jako rzecze instrukcja |
|
|
|
czacha
piotrczechowski.pl
Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee 4.0 | Bravo 1.4 Tjet
Napęd: 4x4
Wiek: 44 Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-06-01, 19:27
|
|
|
DD napisał/a: | Gdzies mi sie obilo o oczy, ze glebokosc brodzenia DD to ok. 3,5-4cm. |
Tyle to można brodzić w trampkach bez zamaczania stóp |
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-06-02, 09:24
|
|
|
RamoDuster napisał/a: | ciekawe czy TE auta to seryjki czy przerabiane: |
w przypadku trzeciego (od dołu) filmu problemem okazały się marne opony. Gdyby miał porządne AT a nie gładkie fabryczne, pokonałby to bagnisko bez problemu. A co do filmu nr 1 - głębokość brodu wygląda na poniżej 0,5 m więc chyba obyło się bez żadnych dodatkowych przygotowań. |
|
|
|
Dominus
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 1492 Skąd: Kraków/Kryspinów
|
Wysłany: 2014-06-02, 09:33
|
|
|
Dar1962 napisał/a: | RamoDuster napisał/a: | ciekawe czy TE auta to seryjki czy przerabiane: |
w przypadku trzeciego (od dołu) filmu problemem okazały się marne opony. Gdyby miał porządne AT a nie gładkie fabryczne, pokonałby to bagnisko bez problemu. |
Akurat w trzecim filmiku gość nie miał fabrycznych opon lecz jakieś BF Goodrich |
|
|
|
Andrzej Zajczuk
AjZ
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Wiek: 68 Dołączył: 04 Mar 2013 Posty: 86 Skąd: Białystok
|
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-06-02, 17:19
|
|
|
Andrzej Zajczuk napisał/a: | http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5671&sid=5dc67ff39a5f45ee705a62e097a6be42
Tu jest chyba wszystko na ten temat. | Fakt. Zapomniałem że jest jeszcze siostrzane (braterskie?) forum :) |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2014-06-02, 18:50
|
|
|
czacha napisał/a: | Tyle to można brodzić w trampkach bez zamaczania stóp |
Fajne trampki masz .
Dar1962 napisał/a: | czy aby na pewno? |
To bylo raczej pytanie retoryczne . Hihi, byloby to faktycznie bardzo dziwne, gdyby przy ogolnie znanej wartosci przeswitu (jedna ze sztandarowych zalet DD) ok. 21cm (lub jak kto woli dokladniej 205/210mm), glebokosc brodzenia byla kilkakrotnie mniejsza . Powiedzmy, ze w moim poprzednim poscie zamiast "cm" mialo byc "dm" .
Dar1962 napisał/a: | 35 - 40 byłoby chyba bliżej prawdy - a dokładnie ta pierwsza z wartości, jako rzecze instrukcja |
35 deklaruje/zaleca fabryka, a w praktyce jest to bardziej 40. Z pierwszego pytania kol. RamoDuster odnioslem wrazenie, ze raczej zalezy mu wlasnie na wartosci praktycznej.
A tak gwoli scislosci, to instrukcja obslugi do Dustera nie rzecze, jaka jest glebokosc brodzenia. Przynajmniej ja tam nie znalazlem takiej informacji, a przejrzalem nawet kilka wersji instrukcji do Dustera (w tym rowniez do ph2). W Twojej instrukcji jest podana glebokosc brodzenia?
RamoDuster napisał/a: | Zapomniałem że jest jeszcze siostrzane (braterskie?) forum :) |
matczyne (napewno nie to na "n", co napisales wczesniej )
A swoja droga ostatni post w ww watku jest z 21.10.2011, wiec sila rzeczy dotyczy ph1. ZTCW oficjalne dane dla ph2 to nadal 350mm, ale ciekawe jak w praktyce? W koncu co nieco pozmieniali w ph2 . |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-06-02, 19:59
|
|
|
DD napisał/a: | Z pierwszego pytania kol. RamoDuster odnioslem wrazenie, ze raczej zalezy mu wlasnie na wartosci praktycznej. | tak naprawdę to pytanie z ciekawości bo raczej nie zamierzam(y) katować DD jak na niektórych filmach pokazują. Raczej żeby wiedzieć w razie gdyby miało się przydać :). Z tego samego powodu nie zamierzam robić niektórych przeróbek kolegów typu blachy osłony podwozia itp... Może zrobię zagęszczenie siatki dolnego grila ale muszę do tego dojrzeć...
RamoDuster napisał/a: | W końcu co nieco pozmieniali w ph2 . | wątpię (choć nie wiem) żeby sięgnęli do podwozia - przecież główne zmiany to stylistyka i to głównie wewnętrzna.
No i trzeba pamiętać że to SUV (czyli uterenowiony normal) a nie prawdziwa terenówka (szkoda że u nas nie ma dostępnego tego co mają ruscy czyli pneumatycznej blokady mechanizmów różnicowych) |
|
|
|
Dominus
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 1492 Skąd: Kraków/Kryspinów
|
Wysłany: 2014-06-02, 20:03
|
|
|
RamoDuster napisał/a: |
RamoDuster napisał/a: | W końcu co nieco pozmieniali w ph2 . | wątpię (choć nie wiem) żeby sięgnęli do podwozia - przecież główne zmiany to stylistyka i to głównie wewnętrzna.
No i trzeba pamiętać że to SUV (czyli uterenowiony normal) a nie prawdziwa terenówka (szkoda że u nas nie ma dostępnego tego co mają ruscy czyli pneumatycznej blokady mechanizmów różnicowych) |
Akurat sporo zmienili, wydaje się że stylistycznie a jednak. Sam tego doświadczyłem przy próbie adaptacji lamp z ph2. Jest sporo zmian ale nie widocznych
Ale aby wysokość ,głębokość brodu, wszystko zależy od usytuowania filtrów itp |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2014-06-02, 20:49
|
|
|
->RamoDuster: Tak jak napisal kol. Dominus, tych zmian niewidocznych w ph2 na pierwszy rzut oka jest sporo i niestety z biegiem czasu bedziemy zapewne odkrywac nastepne. Z tych juz znanych sa to np. ww wspomniana przez Dominusa sprawa innego mocowania lamp do blach pasa przedniego, poza tym jest sporo zmian pod maska - np. umiejscowienie akumulatora, zbiorniczka plynu chlodz., inny caly trakt ssacy, wlacznie z airboxem i filtrem pow. (przynajmniej 1.6 16V). Oprocz tego np. tlumik koncowy, czy uszczelki w drzwiach. A z biegiem czasu bedzie tego przybywalo. Po miesiacach-latach bedzie sie w razie potrzeby wymiany jakiejs czesci X czy Y okazywalo, ze niestety od ph1 nie pasuje (zupelnie, lub bez przerobek), a od ph2 bedzie pewnie drozsza lub/i trudniej dostepna (np. z uzywek czy zamiennikow). |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
|