Zaparowane szyby -Duster |
Autor |
Wiadomość |
morfo
Marka: DAcia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 31 Gru 2013 Posty: 53 Skąd: Poland-eria
|
Wysłany: 2014-08-04, 10:04 Zaparowane szyby -Duster
|
|
|
Hejka
Po pierwszej dłuższej jeździe w deszczu, musiałem walczyć z makabrycznie parującą przednią szybą , bez klimy nie dało się jechać. Obieg powietrza zewnętrzny czy wewnętrzny nie miał dużego znaczenia. W poprzednich samochodach z aż tak parującymi szybami nie miałem problemu. Filtr jak i samochodzik jest nówka. Ma ktoś patent na deszczowe dni. Może to wina filtra i lepiej go zmienić na węglowy. Zaparowanie całkowite szyby było kwestią wyłączenia klimy na 1min. |
_________________ |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2014-08-04, 12:12
|
|
|
Filtr węglowy IMO nie pomógłby na parowanie szyb, bo zwykle filtry węglowe mają więcej "masy" i stawiają większy opór przepływającemu powietrzu w porównaniu do "normalnego" odpowiednika. Stąd różnica w zaparowaniu szyb po wymianie na węglowy raczej byłaby na minus. Już kiedyś wymieniałem węglowe na "zwykłe", a efektem bylo zwiększenie przeplywu ("dmuchania"), mniejsze zaparowanie lub/i szybsze jego usuwanie. Tak, że absolutnie nie zamierzam w przyszłosci kupować filtrow węglowych (choć nie neguję sensu ich stosowania przez alergików i osoby wrażliwe na "zapaszki" z otoczenia, jednak coś za coś). |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
HuroN_PL
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 133 Skąd: Z Zaskoczenia
|
Wysłany: 2014-08-04, 13:25
|
|
|
W MB miałem podobny problem.
Częściowo ustał po wysmarowaniu szyby szamponem dla dzieci bambino.
Jednak taki problem nie powinien występować w nowym, sprawnym aucie. |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-08-04, 17:37
|
|
|
paradoksalnie - intensywne używanie klimatyzacji w pewnych okolicznościach potęguje zaparowanie szyb - szczególnie tuż po jej wyłączeniu. Przyczyna jest prosta - klimatyzacja mocno ochładza powierzchnię wewnętrzną przedniej szyby i osusza wnętrze. Wystarczy,że jest gorąco i wilgotno ( o co w czasie letniego deszczu szczególnie łatwo) i po wyłączeniu klimatyzacji natychmiast na szybach kondensuje się para wodna wskutek różnicy temperatur i wilgotności. Ponowne je włączenie likwiduje wprawdzie zaparowanie ale nie problem, Jedyny sposób, to po wyłączeniu klimatyzacji intensywne przewietrzenie wnętrza i cierpliwe wycieranie szyb aż warunki na zewnątrz i wewnątrz auta się wyrównają. W tym momencie parowanie się skończy |
|
|
|
morfo
Marka: DAcia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 31 Gru 2013 Posty: 53 Skąd: Poland-eria
|
Wysłany: 2014-08-05, 08:09
|
|
|
Macie Panowie rację, poczytałem sobie o filtrach węglowych i faktycznie nie jest różowo z przepływem powietrza. Dzień był ciepły i klima była używana przez 150km po czym później jechałem 350km w deszczu gdzie nastąpiła gwałtowna zmiana pogody. Różnica temp. i walizki pełne ubrań świeżo wypranych + 4 osoby pewnie przyczyniły się do upierdliwej jazdy. Wstrzymam się z wymianą czegokolwiek i zobaczę co będzie się działo w zimę. |
_________________ |
|
|
|
Janzet
janzet
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Wiek: 52 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 196 Skąd: Gliwice/Szałsza
|
Wysłany: 2014-11-11, 23:43
|
|
|
W deszczu klima się przydaje, można użyc klimy i podgrzać powietrze podkręcając lekko temperaturę (nawet w lecie). Powietrze nie będzie mega zimne (nie wychładza szyby) ale będzie suche ( klima wysusza nawiewane powietrze wytrącając z niego wilgoć). Zawsze lepiej to działa na nawiewie zewnętrznym (obieg zamknięty nie jest do odparowywania szyb zalecany).
Mam auta z automatyczna klimą, i funkcja odparowania szyb oraz Dustera z ręczną - Nigdy nie jeżdzę z zaparowanymi szybami. Ale w aucie bez klimy to był nawiew + uchylenie szyb - troche pomagało. |
_________________ janzet
|
|
|
|
Drza
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 14 Lut 2014 Posty: 28 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 2015-01-10, 21:23
|
|
|
Też mam problem z parujacymi szybami. Niedługo mam drugi przegląd i zastanawiam się czy warto wymieniać filtr powietrza. Według książki przeglądów wymiana filtra powietrza powinna nastąpić dopiero na czwartym przeglądzie. Filtr kabinowy oczywiście wymienię. Warto w moim przypadku płacić dodatkowo za filtr i wymianę? |
|
|
|
Janzet
janzet
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Wiek: 52 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 196 Skąd: Gliwice/Szałsza
|
Wysłany: 2015-01-11, 16:07
|
|
|
Wymiana filtra powietrza (do zasilania silnika) nie wiele ma wspólnego z tematem wątku więc jeśli chodzi o parujące szyby to nie trzeba go wymieniać. Kabinowy - jak jest zapchany tłumi nawiew. W większości aut szyby są zaparowane jak jest wilgoć w aucie i nie ma przewiewu. Trzeba wentylować. Mam znajomych z autami z klimą, nawet automatyczną a też doprowadzają auto do zawilgocenia i zaparowania bo wentylator mają całe życie wyłączony, albo na "jedynce". - Ich wybór. |
_________________ janzet
|
|
|
|
Dominus
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 1492 Skąd: Kraków/Kryspinów
|
Wysłany: 2015-01-11, 16:34
|
|
|
Też miałem problem z parowaniem szyb. Wymieniłem filtr kabinowy na nowy i nie wiele to dało.
Wilgoć w aucie jest i trzeba to wywietrzyć.
Ja jako że mam garaż to zostawiłem uchylone szybki, włożyłem pod dywaniki (oprócz kierowcy) kawałki tektury aby wciągnęły wilgoć i na razie problem zażegnany. Ponoć dobrym sposobem też jest włożenie do samochodu zwykłej soli która "wciąga" wilgoć oraz neutralizuje nie przyjemne zapachy.
A i ważne też jest dokładne posprzątanie auta i umycie szybek wewnątrz. |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2015-01-11, 22:32
|
|
|
Drza napisał/a: | Niedługo mam drugi przegląd i zastanawiam się czy warto wymieniać filtr powietrza. Według książki przeglądów wymiana filtra powietrza powinna nastąpić dopiero na czwartym przeglądzie. |
Wiele o tym dyskutowaliśmy. Z całą pewnością filtr powietrza trzeba wymieniać przynajmniej raz w roku. Zamieściłem zdjęcie filtra po 27 tys. km. Czarny.
Co do samego zaparowania szyb. Wśród aut, które dłużej użytkowałem - polonez, fiaty, skody, fordy - w Dusterze jest to najmniej odczuwalne. Tj. łatwo się pozbyć zaparowania, ale właściwie rzadko się ono pojawia. Muszę przyznać, że dbam o wentylację i "suchość" w aucie. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-01-11, 23:10
|
|
|
piku napisał/a: | Z całą pewnością filtr powietrza trzeba wymieniać przynajmniej raz w roku. | A to akurat zależy... od rocznych przebiegów i warunków eksploatacji, czy jakieś ciężkie (w dużym zapyleniu, dużo jazdy po gruntówkach itp.), czy "normalne".
piku napisał/a: | Zamieściłem zdjęcie filtra po 27 tys. km. Czarny. | Mniej wiecej tyle kkm pewnie bedzie mial kol. Drza po trzecim roku. Tak sądzę po lekturze tego posta.
A tak w ogóle to nie jest to temat na ten wątek, jak już to wcześniej słusznie zauważył kol. Janzet. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
rakso70
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Rocznik: 2013
Wiek: 53 Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 85 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2015-01-11, 23:16
|
|
|
Umyj szybę od środka i sprawdź czy nie jest załączony wewnętrzny obieg powietrza.Też tak miałem. |
_________________ https://picasaweb.google.com/rakso70 |
Ostatnio zmieniony przez rakso70 2015-01-12, 08:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2015-01-11, 23:29
|
|
|
Dominus napisał/a: | Też miałem problem z parowaniem szyb. Wymieniłem filtr kabinowy na nowy i nie wiele to dało. |
Ale rozumiem, że wymieniałeś 1:1, tzn. węglowy na węglowy, albo zwykły na zwykły, tak? |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Dominus
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 1492 Skąd: Kraków/Kryspinów
|
Wysłany: 2015-01-12, 08:27
|
|
|
Tak, miałem zwykły wymieniłem na zwykły, ale nie usunął on całkowicie problemu parowania szyb.
Tak jak pisałem sama wymiana nic nie da jeżeli w aucie jest wilgoć. Należy dokładnie posprzątać i najważniejsze szybki umyć od wewnątrz. Teraz problemu u Mnie nie ma |
|
|
|
lajkonik
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 50 Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-01-12, 09:17
|
|
|
Można też spróbować patentów w stylu Perfekcyjnej Pani Domu:
Po umyciu wewnętrznej strony szyb nanieść na nie niewielką ilość kremu do golenia (ale nie żelu!). Podobno zapobiega parowaniu. Ja się golę na sucho (elektryczna maszynką), a żona ma tylko żel do golenia nóżek , więc sam nie próbowałem, a właściwie próbowałem z żelem i stąd wiem, że to się nie nadaje - tylko szybę zababrałem |
_________________
|
|
|
|
|