Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego Dustera 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
olo
olo
Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380
|
Wysłany: 2017-01-14, 18:50
|
|
|
Dobry warsztat i osoba montująca+nasze sugestie jak instalacja ma być dołożona=bezproblemowa jazda przez grube tysiące km.Fiatem Pandą już 700 000 tysi pęka,ale dobry chłopak zakładał choć serwis dziadowski i wszystko śmiga. |
|
|
|
mroczny-kosiarz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 57 Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-21, 01:56
|
|
|
Rok temu miałem pomysł, by kupić auto z tym silnikiem i zamontować w nim instalację gazową. Dzwoniłem do mechaników i gazowników w różnych ASO Dacii. Większość odradzała instalację LPG do tego silnika. Jeden straszył zniszczeniem silnika, inni kosztami regulacji luzów zaworowych wysokości ok. 2000 zł lub więcej.
Na początku 2016 roku pisałem też w tej sprawie do kilku dealerów Dacii. Tylko jeden oferował sprzedaż Dustera z silnikiem 1,6 16V SCe 115 KM (H4M) z instalacją gazową zamontowaną w zaprzyjaźnionym zakładzie, zastrzegając, że po 40 tys. km muszę zrobić regulację luzów zaworowych. Pytałem dealera Dacii, ile to może kosztować - wg niego obowiązkowa regulacja luzów zaworowych po 40 tys. km będzie kosztować 800 zł plus ewentualna wymiana kilku szklanek (jeśli okaże się konieczna). Koszt jednej szklanki ok. 100 zł. Prosiłem też o telefon do tego gazownika, ale wówczas kontakt się urwał.
Wygląda na to, że brak hydraulicznej regulacji luzów zaworowych w tym silniku i trudny dostęp do ręcznej ich regulacji sprawia, że ten silnik nie bardzo nadaje się do LPG. Nb. producent instalacji gazowych, firma Prins, umieściła ten silnik na liście silników nie nadających się do zamontowania instalacji LPG.
Listę silników nie tolerujących LPG można znaleźć tutaj:
http://www.auto-swiat.pl/...eruja-lpg/t7vlf
Silnik nowego Dustera 1,6 16V SCe 115 KM jest tam wymieniony jako silnik Nissana Quasqai z oznaczeniem HR16DE.
Dopiero od września 2016 można znów w salonie zamówić nowego Dustera z fabryczną instalacją gazową (z silnikiem SCe 115 S&S LPG). Podobno wzmocniono w tym silniku gniazda zaworowe, dostosowując go do LPG. |
_________________ Pozdrawiam - |
Ostatnio zmieniony przez mroczny-kosiarz 2017-02-24, 11:53, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
szymekBOB
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 55 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 2017-01-21, 19:53
|
|
|
Tego się bałem, ale przyznam szczerze, że na początku założenie było że Dusterek zostanie zagazowany, ale jak tak czytam o gazie do mojej Rumunki i patrze na nią przez okno to się tak jakoś rozczulam i w sumie się z tym pogodzilem i nie wiem czy mogłbym jej to zrobić ;) |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2017-01-30, 20:46
|
|
|
Jest kilka osób co do SCE zamontowali LPG. |
|
|
|
szymekBOB
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 55 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 2017-01-31, 16:00
|
|
|
Też tak właśnie słyszałem. Nawet od pewnej Pani z serwisu w salonie Dacii. Ale nie miała zbyt pochlebnej opinii co do instalacji LPG w tym silniku. Wspominała o kliencie, który przy LPG w tym silniku montowanym w serwisie salonu był bardzo częstym gościem... przy tym koszty serwisu instalacji LPG w tym konkretnym silniku są dosyć wysokie... ale jak jest rzeczywiscie- nie wiem... |
|
|
|
Piitubski
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 29 Sty 2016 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-01, 10:22
|
|
|
Najwięksy koszt to ewentualna regulacja zaworów w 1.6 sce wynosi 1500-2000 złotych w ASO - wyjęcie silnika, wymiana szklanek. Na razie nie ma wieści, by ktoś już miał regulowane zawory w tym silniku. |
|
|
|
crs235
Marka: Skoda
Model: Octavia
Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 6
|
Wysłany: 2017-02-02, 22:22
|
|
|
Cześć,
w tej sprawie spytałem Dacii wprost o gaz i silnik 1.6SCe HR16DE, oto odpowiedź:
Cytat: | Odpowiadając na Pańskie zapytanie, odnośnie regulacji zaworów w samochodach koncernu Renault uprzejmie informuję, że nie dysponujemy takimi informacjami - Obsługą serwisową i zagadnieniami technicznymi zajmują się Autoryzowani Partnerzy Renault dysponujący wykwalifikowanym personelem, mającym do dyspozycji Służby Techniczne Renault Polska.
|
Oczywiście jak spytałem o to samo w salonie, sprzedawca zarzekał się że absolutnie nie ma z tymi silnikami problemu, heh. |
|
|
|
szymekBOB
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 55 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 2017-02-06, 12:03
|
|
|
[/quote]
Oczywiście jak spytałem o to samo w salonie, sprzedawca zarzekał się że absolutnie nie ma z tymi silnikami problemu, heh.[/quote]
Dla sprzedawcy nie ma żadnego problemu, jak kupowałem swojego używanego w komisie przy salonie Dacii, i spytałem z ciekawości o gaz to sprzedawca też się zarzekał, że da się gaz bezproblemowo założyć i później tylko tankować gaz i tanio jeździć, ale jak zapytałem pani z serwisu, która siedziała kilka metrów dalej to się okazało, że gaz w tym silniku to loteria... |
|
|
|
|