1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2015-02-18, 21:39
|
|
|
Witam
Mam ten sam problem.
U mnie gdy zacząłem się wykłócać w serwisie w Morach k. Wawy to kierownik serwisu poinformował mnie, że ten problem występuje w samochodach, w których jest zainstalowany alternator Valeo. No i oczywiście, że pracują nad opracowaniem nowego softu, który powinien rozwiązać problem. Nie wiem czy z tym alternatorem to była prawda ale jeżeli tak to może wystarczy wymienić alternator. To byłby oczywiście koszt dla serwisu. Nie jestem pewien czy zostałem "poczęstowany" kolejną ściemą czy mówił prawdę. Napisałem oficjalne pismo do Renault i czekam co mi odpowiedzą.
Pozdr.
Daniel |
|
|
|
zdradzio
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 39 Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-02-18, 23:34
|
|
|
Witajcie,
Ja mam alternator Bosch`a i u mnie też występuję to dziadoskie falowanie obrotów. Od ostatniej wizyty w serwisie (styczeń) Na ciepłym silniku minimalne, niestety na zimnym faluje zdecydowanie za mocno, potrafi zgasnąć i szarpie podczas ruszania i pierwszych metrach :/ Serwis w Bydgoszczy po wgraniu softu, "rekalibracji" i czyszczeniu przepustnicy rozkłada ręce i każe czekać na kolejną mape... Moja cierpliwość od czerwca dobiega końca! |
|
|
|
jarek
jarek
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 56 Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-02-19, 09:03
|
|
|
Kolego, współczuję. Na ciepłym silniku dopuszczalny jest mały spadek obrotów. Najgorsza sytuacja jest, kiedy na zimnym silniku spadek obrotów następuje i silnik gaśnie. Nie będę się rozpisywał, gdyż zrobiłem już to wcześniej. Wszystko co przed Tobą, już przerobiłem. Reasumując, Renault Polska twierdzi, że spadek obrotów sinika o 400-500 obrotów to normalne. Zachęcam kolegę do złożenia reklamacji, po wcześniejszym uzyskaniu opinii biegłego z zakresu motoryzacji. Reklamację składa się u sprzedającego samochód. Jeżeli chodzi o mnie, to już kończę zbieranie dokumentów. Zapewniam Cię, że innego wyjścia nie ma. Renault liczy tylko na niewiedzę kupującego lub jego lenistwo. Należy się liczyć też, że po odrzuceniu reklamacji, koniecznym stanie się skorzystanie drogi sądowej. Sądem tym jest Sąd właściwy dla twojego miejsca zamieszkania. |
_________________ jarek |
|
|
|
jarek
jarek
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 56 Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-02-19, 09:20
|
|
|
Daniel napisał/a: | Witam
Mam ten sam problem.
U mnie gdy zacząłem się wykłócać w serwisie w Morach k. Wawy to kierownik serwisu poinformował mnie, że ten problem występuje w samochodach, w których jest zainstalowany alternator Valeo. No i oczywiście, że pracują nad opracowaniem nowego softu, który powinien rozwiązać problem. Nie wiem czy z tym alternatorem to była prawda ale jeżeli tak to może wystarczy wymienić alternator. To byłby oczywiście koszt dla serwisu. Nie jestem pewien czy zostałem "poczęstowany" kolejną ściemą czy mówił prawdę. Napisałem oficjalne pismo do Renault i czekam co mi odpowiedzą.
Pozdr.
Daniel |
Odpowiedź, kolega dostanie w stylu takim:
Dilera samochodów nie podaję, gdyż liczę się z pozwem sadowym, ze względu na odrzucenie reklamacji.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zgłoszenie uprzejmie informujemy, że
reklamowany objaw pracy silnika był przedmiotem wnikliwej analizy naszych
Służb Technicznych oraz został zgłoszony do Producenta.
W ocenie Służb Technicznych Producenta pewien zakres zmian
prędkości obrotowej biegu jałowego silnika, szczególnie w trakcie jego
nagrzewania, (do osiągnięcia właściwej temperatury pracy), jest
całkowicie dopuszczalny, nie wpływa na trwałość podzespołów
mechanicznych oraz bezpieczeństwo jazdy. Po nagrzaniu silnika zakres
oscylacji na biegu jałowym zostaje ograniczony do minimum, co wynika z
charakterystyki jego pracy. W trakcie normalnej eksploatacji pojazdu,
zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadą bezpiecznej jazdy, okres
dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach występuje sporadycznie.
Ze względu na zdarzające się przypadki reklamacji Klientów,
kwestionujących zachowanie silnika, oraz indywidualne odczucia komfortu
użytkowania, Producent w ramach ewolucji produktu postanowił
zmodyfikować oprogramowanie silnika, dążąc do ograniczenia zgłaszanego
objawu. Aktualizacja oprogramowania przygotowana przez Producenta,
uwzględnia oczekiwania użytkowników oraz uwarunkowania obowiązujących
norm emisji spalin, poprawia kulturę pracy silnika, również w trakcie
bezpośredniej jazdy po ruszeniu zimnym silnikiem i została wgrana w Pana
pojeździe podczas ostatniej wizyty w ASO XXXXX w YYYYYYYY.
Samochód jest zgodny z obowiązującymi warunkami homologacji oraz
spełnia odnośne normy.
Z wyrazami szacunku
Marta Jurdzińska
Specjalista ds. Kontaktów z Klientami
Renault Polska
:oops
Komentarz zastawiam Kolegom. |
_________________ jarek |
|
|
|
Daniel
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2015-02-19, 18:37
|
|
|
U mnie faluje najbardziej przy zimnym silniku i niskich temperaturach na jałowym biegu.
Jak silnik jest ciepły falowanie jest na szczęście nieznaczne. Nigdy nie gasł. Pismo wysłane więc poczekam na odpowiedź. Jak mnie oleją to będę walczył dalej. Będę upierdliwy |
|
|
|
Lechu
NotSoDusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-03, 10:10
|
|
|
Rzecz która u siebie zauważyłem.
Jako osobie niecierpliwej parę razy zdarzyło mi się odpalić samochód nie czekając na zgasniecie wszystkich kontrolek. Doprowadzalo to to absurdalnych falowań obrotów a czasem do gasniecia silnika. Gdy czekam cierpliwie na zgasniecie wszystkich problem nie występuje a falowania jeśli są to minimalne . Moje 3 grosze. Może komuś pomoże |
_________________ |
|
|
|
lajkonik
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 50 Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-03, 11:00
|
|
|
Właściwie co się dzieje od przekręcenia kluczyka do zgaśnięcia kontrolek? Nad czym ten samochód tak długo się zastanawia? |
_________________
|
|
|
|
Lechu
NotSoDusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-03, 12:06
|
|
|
Nie mam zielonego pojęcia ale w moim przypadku różnica w falowaniu jest. Taka ciekawostka;) |
_________________ |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2015-03-03, 15:36
|
|
|
odbywa się auto diagnostyka kilku układów (czesć kontrolek się wygasza), więc jeśli włożymy kluczyk i natychmiast zakręcimy rozrusznikiem, to i tak auto nie odpali natychmiast choćby z uwagi na immobiliser, który też co najmniej sekundę lub dwie dogaduje się z kluczem |
|
|
|
lajkonik
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 50 Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-04, 07:28
|
|
|
Dar1962 napisał/a: | ... więc jeśli włożymy kluczyk i natychmiast zakręcimy rozrusznikiem, to i tak auto nie odpali natychmiast choćby z uwagi na immobiliser, który też co najmniej sekundę lub dwie dogaduje się z kluczem |
No tu się nie zgodzę. Zdarzyło mi się może ze 2x niechcący zdusić silnik podczas ruszania i wtedy szybko odpalałem nie czekając na kontrolki - bez problemu, bez czekania na reakcję silnika. Natychmiast odpalał. |
_________________
|
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2015-03-04, 08:46
|
|
|
bo po nieumyślnym zduszeniu motoru nie wyjmowałeś kluczyka ze stacyjki tylko po prostu ponownie przekręcałeś |
|
|
|
dwalczak
Marka: Dacia
Model: Duster Ph. 2
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-03-04, 11:41
|
|
|
Cześć,
2 dni temu udało mi sie pozbyć tego problemu z mojego Dustera.
Objawy:
Po odpaleniu, po około 30sekundach działania silnika obroty falowały w zakresie około 600-1000rpm. Przy ruszaniu auto szarpało, przy dodawaniu gazu na luzie widać było lekkie "zawahanie" przy około 1500rpm. Przy jeździe z równą prędkością wyczuwalne lekkie szarpnięcia. Kilka razy zdarzały sie, że auto zgasło po przejechaniu 100-200m i zatrzymaniu.
Co robiłem:
Kilkukrotne zgłoszenie problemu w ASO w Gdyni. Kilkukrotnie auto miało niby wgrywany najnowszy soft, problem nigdy nie został rozwiązany i subiektywnie - nigdy nic sie nie zmieniło. Nie będę wchodził tu w szczegóły, ale generalnie moja ścieżka pokrywa sie z Waszymi opisywanymi w tym wątku. Ostatecznie ASO chciało już wystawiać zaświadczenie, że "ten typ tak ma i nie wpływa to negatywnie na trwałość podzespołów".
Rozwiązanie:
Zmieniłem ASO - wgrano mi najnowszy soft (brzmi znajomo ), do tego czyszczenie przepustnicy i problem zniknął. Co ciekawe - okazało sie że pomimo zapewnień poprzedniego ASO auto nie miało wgranego najnowszego oprogramowania sterownika.
Podsumowanie:
Na moim przypadku widać jak fundamentalne znaczenie ma wybór ASO które obsługuje nasz pojazd. Warto spróbować w miejscowości obok.
Tak czy inaczej - da sie nasze dustery ustawić tak, że obroty nie falują, światła nie przygasają i na zimno nie trzeba sie zapierać o kierownicę żeby nosa nie rozbić
Jeśłi macie jakieś pytania - zapraszam :)
PS. Mój pierwszy post na forum więc Witam i Pozdrawiam Wszystkich! :) |
|
|
|
BLONDI83
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Wiek: 41 Dołączyła: 02 Paź 2013 Posty: 276 Skąd: ok. Częstochowy
|
Wysłany: 2015-03-04, 12:09
|
|
|
Witam, u mnie znów po roku czasu problem powrócił- falujące obroty i to, iż po przejechaniu 2 km auto nie chce odpalić dopiero jak "chwilę" dłużej go "pomęczę" to zaskoczy. To nie jest fajne. Myślałam, że po zmianie softu w tamtym roku wystarczy wyczyścić przepustnicę i po sprawie ;-( niestety przepustnica wyczyszczona, a auto dziś znów nie chciało odpalić i co teraz? Jeszcze nowsza mapa wtrysku??? A skąd wiedzieć, która jest ta najnowsza? Czy ona ma jakiś symbol czy coś po czym można rozpoznać, że wogóle ją wgrali? |
_________________ Pokonać góry morza, nigdy asfalt zawsze wybieraj bezdroża!
|
|
|
|
dwalczak
Marka: Dacia
Model: Duster Ph. 2
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-03-04, 13:33
|
|
|
BLONDI83 napisał/a: | Witam, u mnie znów po roku czasu problem powrócił- falujące obroty i to, iż po przejechaniu 2 km auto nie chce odpalić dopiero jak "chwilę" dłużej go "pomęczę" to zaskoczy. To nie jest fajne. Myślałam, że po zmianie softu w tamtym roku wystarczy wyczyścić przepustnicę i po sprawie ;-( niestety przepustnica wyczyszczona, a auto dziś znów nie chciało odpalić i co teraz? Jeszcze nowsza mapa wtrysku??? A skąd wiedzieć, która jest ta najnowsza? Czy ona ma jakiś symbol czy coś po czym można rozpoznać, że wogóle ją wgrali? |
Obawiam sie, że jako użytkownicy auta nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić w żaden sposób :(
Swoją drogą, to Twój problem nie wygląda na to samo. Skoro "było dobrze ale sie zepsuło" to coś musiało sie faktycznie zmienić. Może warto sprawdzić przepływomierz albo filtr powietrza? Na usterkę wskazuje również problem z odpalaniem - nie kojarzę żeby ktoś zgłaszał taki objaw...? |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2015-03-04, 18:29
|
|
|
sądzę,że o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby wgranie którejś ze starych map |
|
|
|
|